مقدمه : پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی
میتوان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد .
معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و
نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت
تحصیلی آنان تلقی می کنند . یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام
ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در
طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای
بعدی را در ...