فروشگاه گلد داک

فروشگاه گلد داک

فروشگاه جامع تحقیقات علمی و پژوهشی
فروشگاه گلد داک

فروشگاه گلد داک

فروشگاه جامع تحقیقات علمی و پژوهشی

تحقیق درباره گردشگری به صورت ورد

تحقیق درباره گردشگری به صورت ورد
دسته بندی باستان شناسی
بازدید ها 10
فرمت فایل docx
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
تحقیق درباره گردشگری به صورت ورد

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

فایل به صورت word میباشد

چکیده:

امروزه در بیشتر فعالیت های انسانی فناوری اطلاعات سهم بسزایی دارد .همسان سازی فناوری های پیشین با مدل های نوین فناوری اطلاعات میتواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف پیشروی فعالیت ها بنماید. امروزه به ندرت می توان امری را در حیطه های مختلف علمی و اجتماعی یافت که از دنیای فناوری اطلاعات به دور باشد. یکی از این امور اهمیت مباحث گردشگری و توریسم در مناطقی است که از پتانسیل بالایی در این زمینه بهره می برند. در این مقاله سعی می کنیم نقش سیستم های فناوری اطلاعات در توسعه گردشگری و راهکارهای نوین و موثر ارتقای فرهنگ گردشگری بر مبنای فناوری اطلاعات را ارایه نموده و جنبه های مختلف مربوط به آن را بررسی نماییم .

مقدمه

بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، از سال۱۹۸۰ صنعت گردشگری را درجهان به کلی متحول ساخته­و باعث شده که این صنعت به عنوان یک صنعت بین المللی و بزرگ ترین تولیدکننده مشاغل روی کره زمین در مقابل بسیاری از صنایع دیگر عرض اندام نماید. شتاب و برخورد بین فناوری و گردشگری در سال های اخیر دگرگونی­های اساسی ای هم در صنعت گردشـگری و هم در درک ما از این صنعت پدید آورده است. به طور کلی فناوری اطلاعات و ارتباطات بگونه­ای فزاینده برای رقابت با سازمان­ها، مقصدها و مکان­های گردشگری و همچنین صنعت، نقشی بحرانی بازی می­کند.

همانگونه که اطلاعات شریان حیاتی صنعت سیر و سفر به حساب می آید ، استفاده موثر از فن آوری ، یک امر اساسی برای بخش توریسم است . بنابراین یک سیستم کلی فن آوری اطلاعات به سرعت در حال منتشر شدن در تمامی صنعت توریسم است و هیچ بازیگری نمی تواند از اثرات آن بگریزد . انقلاب فن آوری اطلاعات در زمینه مدیریت صنعت گردشگری از طریق فراهم کردن همکاری کارآمد و ارایه ابزار جهانی سازی واقعی ، القائاتی را فراهم آورده است . بدون شک همان گونه که در دیگر فعالیت های اقتصادی ، زایش ، تجمیع ، فرآیندسازی و ارتباطات اطلاعاتی برای عملیات های روزمره اهمیت دارند ، فن آوری اطلاعاتی نیز تبدیل به مهمترین عامل در صنعت گردشگری می شود . در نتیجه توسعه سریع عرضه و تقاضای گردشگری فن آوری اطلاعات جزء فرمانده این صنعت محسوب می شود و بنابراین در بازاریابی، توزیع و ارتقاء توریسم نقش مهمتری را ایفا خواهد کرد (جنیفر و همکاران 2003) 1

و....

دارای منبع فارسی و انگلیسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.