فروشگاه گلد داک

فروشگاه گلد داک

فروشگاه جامع تحقیقات علمی و پژوهشی
فروشگاه گلد داک

فروشگاه گلد داک

فروشگاه جامع تحقیقات علمی و پژوهشی

دانلود پژوهش و تحقیق استاندارد بلوک های سیمانی

دانلود پروژه و تحقیق استاندارد بلوک های سیمانی
دسته بندی عمران
فرمت فایل docx
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
دانلود پژوهش و تحقیق استاندارد بلوک های سیمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 8138

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فرآورده ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شواریعالی استاندارد اجباری اعلام نماید. وظائف و هدفهای موسسه عبارتست از:

(تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی – انجام تحقیقات بمنظور تدوین استاندارد بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی ، کمک به بهبود روشهای تولید و افزایش کارآیی صنایع در جهت خودکفائی کشور – ترویج استاندارندهای ملی – نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری – کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب بمنظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری بمنظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی راهنمائی علمی و فنی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان – مطالعه و تحقیق درباره روشهای تولید، نگهداری ، بسته بندی و ترابری کالاهای مختلف – ترویج سیستم متریک و کالیبراسیون وسایل سنجش – آزمایش و تطبیق نمونه ها با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه ای و صدور گواهینامه های لازم).

مؤسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد می باشد و لذا در اجرای وظائف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده می نماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار می دهد.

پیشگفتار

استاندارد بلوک های سیمانی که بوسیله کمیسیون فنی استاندارد بلوک های سیمانی زیر نظر کمیته ملی ساختمان و تحت نظارت شورایعالی استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه و تدوین گردیده است باستاند ماده یک (قانون مواد الحاقی بقانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب 24 آذر 1349 ) بعنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می گردد.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفت های ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد.

بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده نمود.

در تهیه این استاندارد سعی برآن بوده است که با توجهبه نیازمندیهای خاص ایران حتی المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استاندارد و روشهای متداول در کشورهای دیگر هماهنگی و همگامی ایجاد شود.

بنابراین با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم استاندارد حاضر تعبیه گردید.

استاندارد بلوک های سیمانی

مقدمه

بلوک سیمانی یا بلوک بتنی توخالی نوعی مصالح ساختمانی است که مانند آجر در بنائی مصرف داشته و بتدریج میزان مصرف آن رو به ازدیاد است. بلوک های سیمانی یا بتنی را از آن جهت توخالی می سازند که :

الف – در مصرف مصالح صرفه جوئی شود.

ب – حمل و نصب آن ساختمان وسیله کارگر امکان پذیر باشد.

پ – بعلت مقاومت نسبتاً زیاد بتن و عدم احتیاج به تمام مقطع فضای خالی خللی به مقاومت ساختمان وارد نخواهد آورد.

ت – فضای خالی موجب می شود که بنا در مقابل حرارت و برودت کمتر حساس بوده و بعبارت بهتر از لحاظ حرارتی تا حدی عایق باشد.

ث- در نقاطی که تهیه آجر خوب به علت نامناسب بودن خاک میسر نیست و همچنین در نقاط نزدیک دریا که رطوبت زیاد است مصرف بلوکه های بتنی توخالی بر مصرف آجر که در مقابل رطوبت حساس است ترجیح داشته و نتایج بهتری بدست آمده است.

1- هدف

این استاندارد دربردارنده ویژگیها و روشهای آزمون بلوک سیمانی مورد استفاده در ساختمان می باشد.

2- ویژگیهای بلوک های ساختمانی

ابعاد:

......


شرایط انعطاف پذیر کاری و کاهش سطوح اعتماد

هدف هدف از این بررسی تحلیل سطوح اعتماد کلی در میان کارمندانی است که در مقایسه با کارمندان حالت استخدام سنتی (کار استاندارد)، با تقاضای فزاینده انعطاف پذیری در زندگی کاری خود (کار غیر استاندارد) وفق یافته اند طرحروش شناسیدیدگاه داده ها با استفاده از یک پرسشنامه خوداجرا که در میان افراد تصادفا برگزیده در سوئد توزیع شده (سال2004، تعداد 5080( و یک
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل rar
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
شرایط انعطاف پذیر کاری و کاهش سطوح اعتماد

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیده
  • انعطاف پذیری و استراتژی هائی برای انعطاف پذیری
  • اعتماد چیست؟
  • روش
  • نمونه 1
  • نمونه 2
  • نتایج
  • جدول I. نمونه 1، آزمون کای- اسکور برای تفاوت در سطوح اعتماد عمومی بین غیر استانداردها و استانداردها
  • جدول III. نمونه 1، رگرسیون منطقی برای اعتماد هم بسته با سن، جنسیت، جایگاه اقتصادی- اجتماعی، اتکای به نفس، قومیت، زمان کار و شکل استخدام.
  • نتیجه گیری
  • منابع

اصطلاحات مختلف از قبیل پساصنعتی ،پسا فوردیست ، قدیمی در برابر اقتصادهای جدید و کاپیتالیسم(سرمایه داری) منعطف، همگی برای توصیف بازار کار فعلی و شفاف سازی آن به کار می رود، به گونه ای که امروزه بازار اساسا با دوره ای که به آن عصر صنعتی مدرن می گویند متفاوت باشد (Sennett, 1998; Beck, 2000). جهانی سازی افزایش یافته، آزادسازی اقتصادی و تکنولوژی جدید منجر به نیازمندی های کارمندی کاهش یافته و افزایش تقاضا برای اشکال متنوع انعطاف پذیری سازمانی می شود. این گرایش همزمان نیروی کاری ایجاد کرده است که قادر به تعهد در مشاغل موقت کوتاه مدت هستند. در واقع انعطاف پذیری تقویت شده بازار کار، هدف مشخص بسیاری از خط مشی های بازار کار پسا صنعتی غربی است.


پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون

اندازه گیری عملکرد کارکنان را در حوزه ی وظایف شغلی
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل docx
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

اندازه گیری عملکرد کارکنان را در حوزه ی وظایف شغلی


سرمایه سازمانی به عنوان مزیت رقابتی سازمان

چکیده عناصری که سرمایه سازمان یا سرمایه شرکت را تشکیل می دهند که به ترتیب فرهنگ، ساختار و یادگیری سازمانی آن هستند، می توانند یک منبع مزیت رقابتی باشند این مقاله تلاشی است برای ارزیابی سرمایه سازمانی از دیدگاه مبتنی بر منبع مقاله حاضر، یک چارچوب مفهومی است که از بررسی گسترده در مورد ادبیات آن، یک چارچوب ارزیابی برای سرمایه معنوی توسعه داده می شود
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 116 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
سرمایه سازمانی به عنوان مزیت رقابتی سازمان

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه
  • منابع و قابلیت ها
  • ویژگی های تعریف کننده منابع و قابلیت های استراتژیک
  • سرمایه فکری، سرمایه سازمانی و مزیت رقابتی پایدار
  • جدول 1: سرمایه سازمانی و ماتریس ارزیابی
  • فرهنگ و مزیت رقابتی پایدار
  • ساختار و مزیت رقابتی پایدار
  • یادگیری سازمانی و مزیت رقابتی پایدار
  • بحث و نتیجه گیری
  • منابع

1- مقدمه

منشا دیدگاه مبتنی بر منبع (RBV) مزیت رقابتی، به عنوان یک جریان تحقیقی، می تواند به سال 1984 و به چاپ مقاله معروف ورنرفلت(1984) برگردد. از آن موقع به بعد، با کمکهای محققان مختلف (بارنی، 1991؛ گرانت، 1991؛ پتراف، 1993؛ آمیت و شومیکر، 1993؛ بلک و بوال، 1994؛ تیس و دیگران، 1997)، این تئوری توسعه یافت. این تئوری از طریق دو اصل اساسی حمایت می شود. موضوع اولین اصل این است که منابع طبیعی به طور غیریکنواخت بین سازمانها توزیع می شود و این، تفاوتهای عملکرد سازمان را توضیح می دهد.

دومین اصل بیان می دارد که مالکیت یا کنترل منابع و قابلیتهای ممتاز به شرکت امکان حفظ مزیت رقابتی را می دهد. این اصل دوم، از تخریب یک استراتژی مبتنی بر منبع توسط رقبا جلوگیری می کند. این وضعیت زمانی آشکار می شود که سازمان، منابع و قابلیتها را با ویژگی هایی کنترل کند که تقلید از آنها سخت بوده و نارسایی در بازار وجود داشته باشد(لیپمن و دوملت، 1982؛ بارنی، 1986؛ 1991؛ پتراف، 1993؛ گرانت، 1991؛ پریم و بوتلر، 2001).

با وجود این، باید توجه شود که همه دارایی هایی که یک شرکت دارد یا در کنترل آن است دارای ارزش استراتژیک یکسانی نمی باشند. بعضی منابع نسبت به منابع دیگر می توانند دارای ارزش بیشتری باشند و اینها، همان دارایی های نامشهود هستند(ایتامی و روحل، 1987؛ هال، 1992؛ 1993؛ بارنی، 1991؛ گرانت، 1991؛ 1996).دارایی های یاد شده سرمایه معنوی هم نامیده می شوند و طیف گسترده ای از عناصری مانند دانش، شهرت و اعتبار، فرهنگ یا تکنولوژی را در بین عناصر دیگر شامل می شوند. درک ارزش های استراتژیک مختلف عناصر گوناگون سرمایه معنوی یا داراییهای دانشی، به عنوان کارهای تجربی هال (1992،1993) که سلسله مراتبی برای منابع نامشهود برقرار می کند، حایز اهمیت است.

مطالعات زیادی روی تشریح ماهیت سرمایه معنوی یا منابع دانشی و پیشنهاد مدلهایی برای مدیریت آن متمرکز شده اند(کاپلن و نورتون، 1992؛ بونیتس، 1996؛ بروکینگ، 1996؛ سینت-اونجه، 1996؛ ادوینسون و میلون، 1997؛ سوی بای، 1997؛ یوروفروم، 1998؛ سی آی سی، 2003). از بررسی تفصیلی این مدلها، ایده طراحی چارچوبی که امکان ارزیابی استراتژیک سرمایه معنوی براساس یک دیدگاه تئوریکی قوی به عنوان دیدگاه مبتنی بر منبع را بدهد بوجود آمده است. ادبیات سرمایه معنوی، فقدان این نوع بررسی را نشان می دهد و می تواند دیدگاه های بسیار مفیدی را از رقبای علمی آن کسب نماید.

این مقاله در سه بخش اصلی توسعه داده می شود. نخست، مفاهیم اصلی دیدگاه مبتنی بر منبع و همین طور ویژگیهای

خیلی مرتبط منابع استراتژیک و قابلیتها، که در بررسی های قبلی یافت شده اند، جمع آوری و ارائه می شود. سپس، یک چارچوب ارزیابی تئوریکی ارائه می گردد. دربخش دوم، ماهیت سرمایه معنوی از طرح " مرکز پژوهش جامعه دانش اسپانیا " تشریح شده و در بخش آخر، دانش سازمانی توصیف و براساس مدلی که قبلا برای یکپارچه سازی نتایج بدست آمده از تحلیل دیدگاه مبتنی بر منبع و مدل توصیفی قبلی برای ارزیابی و مدیریت سرمایه معنوی ایجاد شده، ارزیابی می شود. سرانجام، نتایج اصلی ناشی از ارزیابی سرمایه سازمانی ارائه می گردد.


طراحی ساختار هوشمندانه مطالعات رهبری مدرن

چکیده هدف هدف این مقاله، کشف و طراحی ساختار هوشمندانه مطالعات رهبری در طی سالهای 20061997 است این مقاله همچنین تلاش می کند تا به محققین در شناسایی نشریات مهم و محققین بانفوذ (تأثیرگذار) و نیز ارتباط میان این نشریات با استفاده از اظهارنظر و اظهارنظر مشترک کمک کند طراحی روش شناسی رویکرد در این مقاله از تجزیه و تحلیل اظهارنظر مشترک و تکنیک های تج
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 141 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
طراحی ساختار هوشمندانه مطالعات رهبری مدرن

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیـده
  • مقـدمه
  • بررسی ادبیات
  • روش شناسی
  • گزینش
  • جمع آوری وتجزیه وتحلیل داده ها
  • طراحی کردن داده ها
  • نتایج
  • تجزیه وتحلیل اظهارنظر
  • تجزیه وتحلیل اظهارنظرمشترک
  • نتیجه گیری
  • منابع

مقـدمه

سازمان های امروزی، بیشتر از همیشه نیاز به رهبران مؤثری دارند که پیچیدگی محیط جهانی همیشه در حال تغییر را درک کنند، کسانی که هوش، حساسیت و توانایی همدلی با دیگران را دارند و کسانی که می توانند پیروان خود را برانگیزانند تا برای ارتقاء تلاش کنند. لاتور (1987) شناخت شناسی (معرفت شناسی) ساینتومتریک را به کار می بندد تا شبکه های دانش رهبری را بر حسب معماران هوشمند آنها (چه کسی) کمکهای مربوط به آنها (چه چیزی) و زمان و مکانی که آنها را منتشر نمودند (چه زمانی و چه مکانی) در حوزه رهبری به تصویر کشاند. ما داده های اظهارنظر بالغ بر یک دوره ده ساله (2006-1997) از هر موضوع فصلنامه رهبری (LQ) و رهبری آموزشی (EL) را جمع آوری نمودیم. یک تجزیه و تحلیل مشروح از 31232 اظهارنظر موجود در 2322 مقاله منبع برای پیگیری توسعه مطالعه رهبری تاریخی و مدت زمان نمونه ها صورت گرفته است. روش تحقیق مورد استفاده برای این مطالعه تجزیه و تحلیل های اظهارنظر و اظهارنظر مشترک است.

با استفاده ازتجزیه تحلیل اظهار نظر شکلهای (روشهای) به هم مرتبط کشف می شوند. از این شکلها، مؤثرترین نشریات و محققین در حوزه رهبری شناسایی می شوند و سپس تجزیه و تحلیل اظهارنظر مشترک برای طراحی ساختار هوشمندانه مطالعات رهبری اجرا می شود و شکلهای دانش را کشف می کنند. هدف اصلی این مطالعه کشف و طراحی ساختار هوشمندانه مطالعات رهبری مدرن در طی سالهای (2006-1997) است. این مطالعه یک ابزار هدفمند و سیستماتیک برای تعیین نشریات مهم، محققین با نفوذ (تأثیرگذار)، ارتباط میان این نشریات و اهمیت نسبی شکلهای متفاوت دانش در تحقیق رهبری را برای محققین فراهم می آورد.


فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری: یک مدل جدید

چکیده هدف هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری است تا پیشنهاد یک الگو را قادر به بررسی سرمایه فکری نماید این الگو فرهنگ را به عنوان یک جزء لازم از سرمایه فکری معرفی می نماید طراحیروش شناسیشیوه مطالعه با تحلیلی از رابطه بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری آغاز می شود سپس الگوهای اصلی مورد استفاده در بررسی سرمایه
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 372 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری: یک مدل جدید

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه
  • مفهوم فرهنگ سازمانی
  • تحدید حدود و جایگاه فرهنگ در الگوهای اصلی بررسی سرمایه فکری
  • الگوی کاپلان و نورتون: نمره متعادل
  • جایگاه فرهنگ در الگو
  • شکل 1) نمره متعادل
  • ناور اسکاندیا
  • ساختار الگو
  • شکل2) ساختار سرمایه فکری
  • ارزش بازار در اسکاندیا
  • شکل 4
  • دلایل تکنولوژی
  • ساختار الگو
  • شکل 5
  • جایگاه فرهنگ در الگو
  • الگوی بانک شاهنشاهی کانادا
  • ساختار الگو
  • جایگاه فرهنگ در الگوی فوق
  • شکل 6
  • نشانگر دارایی های غیر ملموس
  • ساختار الگو
  • جایگاه فرهنگ در الگو
  • الگوی دانشگاه وسترن اونتاریو
  • ساختار الگو
  • شکل 7
  • شکل8
  • جایگاه فرهنگ در الگو
  • الگوی ذهنی
  • ساختار الگو
  • شکل 9
  • جایگاه فرهنگ در الگو
  • اهمیت فرهنگ به عنوان یک هسته مرکزی در بررسی سرمایه فکری
  • الگوی پیشنهادی
  • شکل 10
  • سرمایه انسانی
  • سرمایه سازمانی
  • سرمایه تکنولوژیکی
  • سرمایه تجارت
  • سرمایه اجتماعی
  • نتیجه گیری
  • منابع

1- مقدمه

این تحقیق، رابطه بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری را بررسی می نماید تا پیشنهاد یک الگو را قادر به بررسی سرمایه فکری نماید. این الگو، فرهنگ را به عنوان یک جزء لازم از سرمایه فکری معرفی می نماید.

اول، مفهوم فرهنگ تعریف می شود. سپس ما الگوهای اصلی مورد استفاده برای بررسی سرمایه فکری را به طور جداگانه تحلیل می نمائیم و تمرکز مان بر ساختار آنها و جایگاه فرهنگ می باشد. سپس، اهمیت این سرمایه برای سازمان ها مورد تاکید قرار می گیرد. در پایان، الگوی پیشنهادی آشکار می گردد و روابط موجود بین همه اجزاء سرمایه فکری تعریف می گردند، در حالیکه فرهنگ به عنوان هسته مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد.


بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی

چکیده این بررسی یک مدل مفهومی سازنده عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی را در عصر پسا SOX توسعه داده و امتحان می کند این عوامل شامل ویژگی های کمیته حسابرسی ویژگیهای حسابرسی داخلی و ماموریت آن فعالیتهای حسابرسی داخلی صورت گرفته توسط دیگران ( شامل فراهم کنندگان برون سازمانی و سایر بخش های داخل سازمان) و ویژگی های سازمان می باشد نتایج حاصل از
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل rar
حجم فایل 430 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه
  • توسعه تئوری
  • ویژگی های کمیته حسابرسی
  • ویژگی ها و ماموریت حسابرسی داخلی
  • ویژگی های حسابرسی داخلی
  • فعالیت های ماموریت حسابرسی داخلی
  • فعالیت های حسابرسی داخلی صورت گرفته توسط دیگران
  • ویژگی های سازمان
  • روش تحقیق
  • نمونه
  • متغیرهای وابسته
  • متغیرهای مستقل
  • جدول 1
  • ویژگی ها و ماموریت حسابرسی داخلی:
  • فعالیتهای حسابرسی داخلی صورت گرفته توسط سایرین:
  • ویژگی های سازمانی
  • سپس عضویت در یکی از شاخه‎های فعالیتی زیر را کنترل می‎کنیم:
  • نتایج
  • نتایج توصیفی
  • جدول 2: آمار توصیفی
  • آزمون مدل مفهومی
  • نتیجه‎گیری‎ها و محدودیت‎ها
  • ویژگی‎های کمیتۀ حسابرسی
  • منابع

مقدمه

حسابرسی داخلی عنصر کلیدی در اداره یک سازمان, مدیریت ریسک و ساختار کنترل داخلی می باشد. در اصل متعادل کنندگان و نیازمندیهای بورس طالب حضور حسابرسی داخلی برای ثبت کنندگان ( یعنی بورس نیویورک NYSE 2002) می باشند. با این وجود سازمان های در تلاشند بدانند آیا سرمایه گذاری هایی که آنان در حسابرسی داخلی می کنند مناسب می باشد یا نه. عملا سازمان ها اغلب جهت تعیین اینکه نقش حسابرسی داخلی بدرستی اندازه گیری شده است یا نه, به داده های الگوگیری ( نظیر موسسه پایگاه داده GAIN حسابرسان داخلی یا مقایسه گروه همتایان صنعتی) روی می آورند. اغلب آنالیزهای الگوگیری بشدت بر اندازه سازمان (یعنی دارایی ها, درآمد, تعداد کارمندان) و دسته بندی صنعتی شان ( یعنی شرکت پرایس واترهاوس کوپر PwC 2011؛ موسسه حسابرسان داخلی IIA 2011 (تمرکز دارند. آنها اغلب تاثیربخشی و بازده یک نقش حسابرسی داخلی, حدود وظایف ماموریت حسابرسی داخلی یا اهداف حسابرسی داخلی و استراتژی های نیروی انسانی را در نظر نمی گیرند – که همه فاکتورهایی هستند که باید بر اندازه نقش حسابرسی داخلی تاثیر بگذارند.

هدف از این بررسی توسعه و امتحان یک مدل مفهومی می باشد که عوامل مرتبط با اندازه حسابرسی داخلی را عصر معاصر قانون پسا-ساربانس-اوکسلی ( ازین پس SOX) به تفصیل شرح می دهد. اهداف ما فراهم کردن بررسی مفصل و کامل تر عوامل مرتبط با اندازه حسابرسی داخلی می باشد که از طریق الگوگیری ساده قابل دسترس است و انجام یک بررسی با استفاده از داده های پسا-SOX بمنظور توسعه تحقیقات مرتبط قبلی درباره اندازه گیری حسابرسی داخلی می باشد (کارسلو و همکاران 2005؛ باروآ و همکاران 2010).

تحقیق نشان دهنده افزایش در نیروی انسانی و بودجه بندی حسابرسی داخلی از سال 2001 تا 2002 نشان دهنده اهمیتی است که سازمان ها به فواید حسابرسی داخلی و در پرداختن به ریسک های مرتبط طی زمان رسوایی های عظیم حسابداری آمریکا می دهند. ( کارسلو و همکاران 2005) از آن زمان به بعد, حسابرسی داخلی بطور فزاینده ای بعنوان جنبه ای اساسی از اداره شرکت, مدیریت ریسکو کنترل داخلی شناخته شده است. (جهت بررسی سارنس (2009) را مشاهده کنید). نیازمندی های SOX نقشی تقویت شده برای حسابرسی داخلی بدنبال داشته و استانداردهای اخیر هیئت نظارت بر حسابداری سهامی عام (PCAOB) در مورد کنترل داخلی حسابرسان خارجی را به وابستگی شدیدشان به کار حسابرسان داخلی ترغیب می کند (PCAOB 2007). مثلا حسابرسان داخلی نقشی محوری در مدیریت ریسک سرمایه گذاری ایفا کرده (گراملینگ و مایرز 2006؛ بیسلی و همکاران 2008), می توانند نظارتی دائمی فراهم کرده (مارکس 2009), کارهای مشاوره ای / رایزنی انجام دهند ( موسسه حسابرسان داخلی 2009) و در تحقیقات پزشکی قانونی شرکت کنند (پولاک و سامنر 2009). این تغییرات نیروی انسانی و بودجه بندی, و اهمیت روز افزون حسابرسی داخلی در دوره معاصر, به تحقیقات و بررسی پسا-SOX ما از عوامل تعیین کننده اندازه حسابرسی داخلی انگیزه می دهد.

در ابتدا با توسعه یک مدل مفهومی شروع می کنیم که بازتاب یک جستجوی تالیفاتی کامل و همچنین مصاحبه های میدانی با تعداد متنوعی از مدیران اجرایی حسابرسی ( ازین پس CAE) در طیف وسیعی از صنایع می باشد. با استفاده از بینش ها و چشم اندازهایی از این فرایند, مدل مفهومی ما شامل چهار عامل تعیین کننده اندازه حسابرسی داخلی می باشد 1) ویژگی های کمیته حسابرسی 2) ویژگی ها و ماموریت حسابرسی داخلی 3) فعالیت های تضمینی انجام شده توسط دیگران (شامل فراهم کنندگان برون سازمانی حسابرسی داخلی و ضمانت و اطمینان فراهم شده با سایر نقش ها و توابع درون سازمان) و 4) ویژگی های سازمان.

ما این مدل مفهومی را با استفاده از یک نمونه گیری وب محور ( اینترنتی) توزیع شده توسط اعضای CAE موسسه حسابرسان داخلی ( ازین پس IIA) امتحان می کنیم. این نمونه گیری شامل شوالاتی در ارتباط با هرکدام از این چهار عامل تعیین کننده و همچنین اندازه حسابرسی داخلی برحسب پرسنل حسابرسی داخلی می باشد.

نتایج بررسی ما, بر اساس 173 پاسخ از شرکت های دولتی و خصوصی, شاهدی فراهم می کند که اندازه حسابرسی داخلی ( که با تعداد حسابرسان داخلی اندازه گیری می شود) تحت تاثیر متغیرهای نماینده هر کدام از چهار بعد در مدل مفهومی مان می باشد. با توجه به ویژگی های کمیته حسابرسی درمی یابیم که اندازه حسابرسی داخلی یقینا با اندازه کمیته حسابرسی, تکرار فراوانی جلسات با CAE, و نقش نظارتی آن در تائید بودجه حسابرسی داخلی در ارتباط می باشد. با توجه به ویژگی ها و ماموریت حسابرسی داخلی درمی یابیم که سازمان ها با توجه به نیروی انسانی فلسفه های مختلفی دارند : 1) حسابرسی داخلی بعنوان شغل یا 2) حسابرسی داخلی بعنوان یک زمینه آموزشی گردشی برای سرپرستان سازمانی. ما درمی یابیم که اندازه حسابرسی داخلی یقینا با یک مدل نیروی انسانی در ارتباط است که بر حسابرسی داخلی بعنوان یک زمینه آموزشی گردشی تاکید دارد. برحسب ویژگی های حسابرسی داخلی, درمی یابیم که اندازه حسابرسی داخلی یقینا با تجربه سازمانی CAE و برعکس آن با تعداد کارمندان حسابرسی داخلی که حسابرسان مجاز داخلی هستند ارتباط دارد. ما این نتیجه آخری را اینگونه تعبیر می کنیم که با استخدام پرسنلی با تجربه تخصصی در امر حسابرسی داخلی, نقش حسابرسی داخلی می تواند قادر به دستیابی به اهداف خود با تعداد کمتری افراد حرفه ای مختص حسابرسی داخلی باشد. بعلاوه ما درمی یابیم که اندازه حسابرسی داخلی یقینا با کاربرد فناوری پیچیده حسابرسی, شامل مدیریت حسابرسی, نظارت دائم, استخراج داده ها, کشف و جلوگیری از جعل و ابزار پذیرش در ارتباط است.

با توجه به فعالیتهای تضمینی و پذیرشی انجام شده توسط دیگران, درمی یابیم که اندازه حسابرسی داخلی بطور معکوسی با حد و اندازه فعالیتهای حسابرسی داخلی برون سازمانی برای اشخاص ثالث در ارتباط است. برحسب ویژگی های سازمانی, درمی یابیم که اندازه حسابرسی داخلی یقینا با اندازه سازمانی تعداد شرکت های تابع خارجی در ارتباط است.

نتایج ما چندین سهم و کمک مهم عملی و تئوری را فراهم می آورد. اولا ما بینش هایی فراهم می آوریم که باید برای CAE ها و اعضای هیئت مدیره ( یا کمیته های حسابرسی) در بحث های مربوط به 1) فلسفه حسابرسی داخلی با توجه به سهم و کمک های عمده اش به یک سازمان 2) مدل های نیروی انسانی جایگزین 3) تخصیص منابع و 4) استقبال از فناوری حسابرسی مفید باشد. هر دو مدل مفهومی و نتایج تجربی ما بینشی در ساختار خاص حسابرسی داخلی و ویژگی های ماموریت فراهم می آورد که بر اندازه حسابرسی داخلی تاثیر می گذارد. مدل های مفهومی و تجربی ما باید مفیدتر از رویکردهای الگوگیری در اندیشیدن و تعیین اندازه مناسب حسابرسی داخلی برای یک سازمان مشخص باشد.

دوما, ما تالیفات آکادمیک درمورد عوامل مرتبط با اندازه حسابرسی داخلی را با در نظر گرفتن تعداد زیادی از ویژگی های امتحان نشده قبلی توسعه می دیهیم که نقش ها و توابع حسابرسی داخلی را از بقیه متمایز می کند. درحالیکه تحقیق قبلی بر ویژگی های مالی و سازمانی تمرکز کرده است نتایج ما هم ماموریت حسابرسی داخلی, فعالیتهای صورت گرفته توسط نقش حسابرسی داخلی و فناوری معاصر مورد استفاده جهت انجام این فعالیتها را در کنار تجربه سازمانی CAE و تعامل وی با کمیته حسابرسی را در نظر میگیرد. بنابراین با در نظر گرفتن این عوامل امتحان نشده قبلی ما تصویری کامل و معاصرتر از عوامل تعیین کننده اندازه حسابرسی داخلی فراهم می آوریم.

در آخر, ما وضعیت نیروی انسانی حسابرسی داخلی را در محیط پسا-SOX امتحان می کنیم. بررسی های قبلی یا قبل و یا در اواسط پاسخ شرکت به SOX انجام می شدند. مدرکی وجود دارد که طی اجرای اولیه SOX سازمان های بسیاری ماهیت کار انجام شده توسط نقش حسابرسی داخلی را حدقل بطور موقت ( IIA 2004؛ کارسلو و همکاران 2005) تغییر دادند تا دور از حسابرسی های عملیاتی مدیریت ریسک و اثر بخشی بر مسائل گزارش دهی مالی و پذیرش SOX تمرکز کنند. مصاحبه های میدانی ما نشان می دهد که نقش ها وتوابع حسابرسی داخلی هنوز بسیاری از فعالیتهای مرتبط با SOX را با تمرکز بر امتحان پذیرش شامل اثر بخشی کنترل های داخلی بر گزارش دهی مالی انجام می دهند. هرچند شواهد جدیدتری وجود دارد که بسیاری از نقش های حسابرسی داخلی تمرکز خود را به سمت مسائل گسترده تر مدیریت ریسک ( پروتیویتی 2009) و بطور بالقوه خدماتی با ارزش افزوده بیشتر برای سازمان ها تغییر می دهند. بنابراین بررسی ما شاهدی فراهم می آورد با توجه به اینکه عوامل تعیین کننده اندازه حسابرسی داخلی بعنوان تابع به سمت هنجاری جدید بدنبال شوک های محیطی بخش اولیه دهه قبلی حرکت می کند.

باقیمانده این مقاله بشکل زیر ادامه می یابد. دومین بخش تئوری دربردارنده مدل مفهومی مان را فراهم ساخته و این مدل را شرح می دهد. در بخش سوم ما به روش تحقیق خود پرداخته و بدنبال آن تشریحی از نتایج خود را در بخش 4 می آوریم. در بخش 5 ما با پرداختن به برداشت های حاصل از یافته های خود و محدودیت های این بررسی نتیجه گیری می کنیم.


طراحی و ارزیابی یک ایفای نقش آنلاین در مدیریت تعارض

چکیده هدف هدف از این مقاله معرفی ایفای نقش آنلاین از طریق مسائل کلیدی و مرور مقالات و منابع در خصوص چگونگی طراحی و به کارگیری ایفای نقش آنلاین هنگام طراحی مدیریت تعارضات است طراحی روش دستیابی با در نظر گرفتن موضوعات کلیدی مشخص در بررسی مقالات و منابع، ایفای نقش در مدیریت تعارض طراحی و ارزیابی شده است این اطلاعات از طریق بررسی یادگیری ادراکی، مشا
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل rar
حجم فایل 195 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
طراحی و ارزیابی یک ایفای نقش آنلاین در مدیریت تعارض

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

مقدمه
معمولا همکاری آنلاین مفیدتر از دورنمای یادگیری اینترنتی مطرح می شود. بنابراین در پژوهش و اجرای همزمان آن چالشی در طراحی فعالیتهای گروهی ایجاد می شود. فعالیتهایی با کیفیت بالا از قبیل ایفای نقش و بحث و مذاکره. درست مانند حرکت از مرحله ی اول «یعنی از جایی که اولین گیرنده ها توسط تکنولوژی پدید آمده آزمایش شدند» به سوی مرحله ی دوم « جایی که شیوه ها و فعالیتهایی برای استفاده از تکنولوژی های موجود در جهت کمک به یادگیرنده ها» ایجاد و ارزیابی شد. به عنوان مثال محققان بر روی اینکه چگونه ایفای نقش (با کمک نسبی یا کامل کامپیوتر) می تواند در حمایت از آموزش به کار گرفته شود تحقیق کرده اند. وجود چندین دلیل نشانگر این است که احتمالا تکنولوژی به ایفای نقش کمک می کند.
اولا دانش آموزان تجربه یک کار تیمی را در گروههای آنلاین کسب می کنند. این یک رقابت مهم است که با توجه به اینکه سازمانها برای استفاده از تکنولوژی های آنلاین با یکدیگر به طور گسترده ای همکاری می کنند. (دهاروساندارا راجان 2007) .
دوما یادگیرنده های آنلاین که یکدیگر را به صورت چهره به چهره ملاقات نمی کنند می توانند ایفای نقش کنند. سرانجام مدیریت ایفای نقش می تواند آسان شود.
در یک مرور مقالات و منابع فین استین و همکارانش (2002) مطرح کردند که در نحوه ی تعریف ایفای نقش پیچیدگی هایی وجود دارد، هر چند آنها تشخیص داده بودند که بیشتر ایفای نقش ها برای معرفی مهارتهایی که به تعامل بین فردی نیاز دارند طراحی شده است(صفحه 736) لادوس (1987) نقش را به عنوان شرکت در یک شرایط ویژه توصیف کرد اما همچنین تاکید کرد که بازی کردن باید در محیط امنی که باعث تشویق خلاقیت می شود رخ دهد. ایفای نقش در شرایط امن رخ می دهد به نحوی که شرکت کنندگان چگونگی مواجهه با یک مشکل را بدون برخورد با نتایج واقعی آن، تجربه می کنند.
ایفای نقش ها تجارب قابل اعتمادتر آموزش را با امکان فهم و تجربه ی تعاملات اجتماعی (که در شرایط خاصی مانند تعارضات گروهها شکل می گیرند) برای یادگیرنده ها ایجاد کرده است
(فین استین و همکارانش 2002) گمان می رود که دانش آموزان با احتمال بیشتری قادر به تصمیم گیری بهتر در شرایط مشابهی که در زندگی حرفه ایشان در آینده رخ می دهد باشند.
(وان منتس1999) تاثیرگذاری ایفای نقش در زمینه های مختلف اثبات شده است. (به عنوان مثال بازاریابی، تحصیل و سیستم های اطلاعاتی) و به طور موفق برای زمینه های مختلف استفاده شده است. (به عنوا ن مثال اصول اخلاقی بازرگانی، مشاوره و آموزش مذاکره)
(بل 2001، چن و همکاران 2003، فری من وکاپر1999) مثالهای دیگر از طرحها در قسمت بعد مطرح می شود.
مانند تمامی فعالیتهای آموزشی، ایفای نقش نیز تابع محدودیتهایی است. از آنجا که معمولا افراد مبتدی شرکت کننده هستند ممکن است برایشان دشوار باشد که به روش صحیح عمل کنند. بنابراین آمادگی دانش آموزان برای انجام این فعالیت حائز اهمیت است (فین استین2002) علاوه بر این دانش آموزانی که از آنها انتظار می رود نقشی در مقابل انظار دیگران بازی کنند ممکن است دچار اضطراب و ترس شوند (فریمن و کاپر1999).
دانش آموزان اظهار داشتند که نمی توانند بحث راجع به تفکرات منحصر به فردشان و بازی کردن یکی از نقشها را همزمان به عهده بگیرند . (ژو 1988، ص 256)
این مقاله نحوه ی طرح و ارزیابی ایفای نقش آنلاین در مدیریت تعارض را توضیح می دهد.
آموزش درباره مدیریت تعارض از طریق ایفای نقش به نظر منطقی می رسد. زیرا با تجربه و تمرین به جهت حل تعارضات، ممکن است آموختن به مرحله ی دیگری برده شود. زمانی که ما تصمیم به هدایت ایفای نقش داریم موضوع نحوه طراحی و ارزیابی ایفای نقش باقی می ماند. چگونه ممکن است تکنولوژی از ایفای نقش حمایت کند؟ چگونه ممکن است ایفای نقش آنلاین طراحی و ارزیابی شود؟
به منظور یافتن این سوالات با مرور مقالات، موضوعات کلیدی که ایفای نقش آنلاین را لحاظ کرده اند مشخص شده اند. بررسی متون در پی مذاکراتی در طرح ارزیابی ایفای نقش در مدیریت تعارض انجام شد که توسط مسائل کلید مشخص طرح شده بود. در ارزیابی ایفای نقش مقیاسهای ادراکی، شرکت و رضایت گسترش یافته است و در آخر نتیجه محدودیت و فرصتهای پیشنهادی برای تحقیقات بیشتر چهارمین آنهاست.

ایفای نقش آنلاین مرور مقالات و متون
مرور مقالات و منابع در خصوص ایفای نقش آنلاین انجام گرفته است.(جدول 1را مشاهده کنید) در تمامی مقالات بررسی شده در مورد اینکه ارتباط به شکل همزمان یا غیر همزمان باشد یا اینکه شرکت کنندگان نقش را به صورت گمنام یا شناخته شده بازی کنند تصمیم گرفته می شود . ایفای نقش ها به شکل های مختلف قابل هدایتند . شایعترین رویکرد زمانیست که به دانش آموزان نقشهای مختلفی محول می شود و سپس آنها این نقشها را در گروههای کوچکتری اجرا می کنند. اما رویکردهای دیگری هم شناخته شده است برای مثال در یک ایفای نقش هر دانش آموز نقش یک پزشک اورژانس را بازی می کند در حالیکه مدیر خدمات پزشکی اعمال دانش آموزان را توسط یک کامپیوتر شبیه سازی شده مشاهده می کند و در مورد آنها نظر می دهد (دویرون و ایزاک 2009)
در یک ایفای نقش دیگر، دانش آموزان با یک معلم ناشناس که هرگز او را ملاقات نکرده بودند مصاحبه کردند، که او نقش ویلیام شکسپیر را توسط چت، بازی کرده بود (کلف و رحیم زاده 2004) با توجه به اینکه مقالات بررسی شده نتایج نسبتا متناقضی در مورد فواید و محدودیتهای ایفای نقش آنلاین ارائه داده بودند به نظر می رسد نیاز به تحقیقات بیشتری است . برای مثال کلف و رحیم زاده (2004) و فیلیپس (2005) در یافتند که بیشتر دانش آموزان این حس را داشتند که آنها قسمتی از یک تجربه واقعی هستند در حالیکه بل(2005) تاکید کرده بود که درگیر شدن با نقش ممکن است در مقایسه با ایفای نقش چهره به چهره کاهش بیابد.
آرواجا (2003) مطرح کرد که سطح دانش پیامهای مبادله شده کاملا پایین بوده است. در حالیکه فریمن و کاپر (1999) نتایج آموزشی مثبتی را گزارش دادند. شایع ترین یافته ی گزارش شده به نظر می رسد سطح بالای رضایت دانش آموزان مرتبط به ایفای نقش آنلاین باشد (فریمن وکاپر2007)، دو مطالعه تاکید کرده اند که شیوه ی آموزش تاثیری بالایی در موفقیت ایفای نقش دارد. (آرواجا و همکاران2003، پاتا وهمکاران2005).
تصمیم گیری در مورد اینکه دانش آموزان باید به شکل گمنام یا شناخته شده هدایت شوند، یک موضوع کلیدی در ایفای نقش آنلاین است. این مسئله امکان مخفی ماندن و ویژگیهایی مانند نژاد، جنسیت و سن را ممکن می سازد و همچنین ارتباط برابرو بین فرهنگی بیشتری را ایجاد می کند (چستر1998، فریمن1999) ولی بعضی ویژگی ها مانند گویش بومی شرکت کنندگان را نمی توان پنهان کرد . این مسئله که ناشناس بودن ممکن است افراد خجالتی را تشویق به شرکت کند نیز بررسی شده است (بل2001) و ممکن است شرکت کنندگان را در بدست آوردن شهامت برای ابراز عقاید تازه کمک کند(کنلی1990) بر پایه ی مرور مقالات و مطالعات تجربی بل (2001) مطرح کرد حضور در یک ایفای نقش از طریق ناشناس بودن ممکن است توسعه پیدا کند. به طور مشابه چستر وگواین (1998) گزارش کردند که دانش آموزان زمانی که ناشناس هستند اعتماد و مشارکت بیشتری دارند. کنلی و همکاران (1990) نشان دادند دانش آموزانی که به شکل ناشناس بر روی پروژه ی ایده زایی کارمی کنند، ایده های بیشتر و با کیفیت بالای برابر تولید می کنند در مقایسه با گروههایی که به این روش عمل نمی کنند.
ولی گروههایی که شرکت کنندگان شناخته شده دارند از روند گروهی راضی تر بوده اند و در ارزیابی که توسط خود دانش آموزان صورت گرفته بود گزارشات موثرتری را شامل می شد.
اگر چه بیشتر دانش آموزان ایفای نقش گمنام را قبول کرده بودند ولی مسئله ناشناس ماندن در آموزشهای سطوح بالاتر ممکن است زیر سوال برود چرا که معلمان انتظار دارند دانش آموزانشان ارتباط برقرار کرده و از ایده هایشان دفاع کنند(بل2001، ص257) با بررسی مرور ایفای نقش آنلاین سه بعد از طرح ایفای نقش آنلاین قابل تشخیص است. چهره به چهره و آنلاین، همزمان و غیر همزمان، ناشناس و شناخته شده.


رابطه میان ویژگی های شخصیتی مصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به آن: مطالعه تجربی خریداران اسباب بازی ها و بازی های ویدئویی

چکیده هدف هدف از این مطالعه به بررسی ارتباط ویژگی شخصیت مصرف کننده، شخصیت نام تجاری و وفاداری به نام تجاری می باشد طراحی روش شناسی رویکرد روش نمونه گیری برای جمع آوری داده های اولیه مورد استفاده قرار گرفت در مجموع از 400 مصرف کننده بزرگسال که اسباب بازی و بازی های ویدئویی را در بازار شهر تایپه خرید نمودند بررسی شدند، که 387 پرسشنامه موثر بودند
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل rar
حجم فایل 184 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
رابطه میان ویژگی های شخصیتی مصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به آن: مطالعه تجربی خریداران اسباب بازی ها و بازی های ویدئویی

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

مقدمه :

امروزه با روند رو به کاهش جوانان و پیر شدن جمعیت، انتظار می رود سن مشتریانی که با عروسک ها بازی می کنند بین 100-0 تغییر کند. اسباب بازی های بسیار شیک برای جذب کارمندانی که بین 40-30 سال و یا حتی بیشتر از 50 سال سن دارند، طراحی شده است.به نظر می رسد اگر بزرگسالان، مشتریان هدف صنایع اسباب بازی نباشند این صنعت نمی تواند به بقا خود ادامه دهد. لذا این صنایع باید دریابند که بزرگسالان چه می خواهند سپس خواسته های درونی آنها را برآورده سازند. این شرایط به طور مشابه برای بازی های ویدئویی نیز صدق می کند. براساس توزیع جمعیت افرادی که در آمریکا از بازی های ویدئویی استفاده می کنند در سال 2006، سن گروه مصرف کنندگان بین 18 تا 49 سال بوده که بیش از 44درصد از کل فروش این بازی را به خود اختصاص می داده. با این وجود ، اخیراً گروه های سنی زیر 18 سال و بالای 49 سال نیز بطور فزاینده ای به این بازی ها رو آورده اند. صنایع اسباب بازی سازی و تولید بازی های ویدئویی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند.بسیاری از اسباب بازی ها و بازی های ویدئویی، برگرفته از فرمت کارتون ها و فیلم های انیمیشن هستند و ژاپن نماینده اصلی این صنعت است. ژاپن بخش وسیعی از تولیدات خود در این صنعت را به تایوان صادر می کند به طوری که در سال 2006 رتبه دوم در واردات اسباب بازی به تایوان را به خود اختصاص داد.

واضح است که هویت نام تجاری نقش کلیدی را در موفقیت آن ایفا می کند. هویت نام تجاری منجر به درک آن و ایجاد یک رابطه قوی میان مشتری و آن نام تجاری می شود.هویت نام تجاری باید طوری ساخته شود که برای طولانی مدت و بطور سازگار باقی بماند.علاوه بر این باید از دیگر نام های تجاری متمایز باشد و خواسته های مشتری را بر آورده سازد.

از این رو مشتریان اسباب بازی ها و بازی های ویدئویی مانند مبلغان صوتی نام تجاری آنها هستند و به مبنای نظر تامین کنندگان برای ایجاد هویت نام تجاری تبدیل شده اند. با داشتن یک هویت ویژه برای نام تجاری مشتریان با صفات شخصی متفاوتی جذب آن می شوند و عملکرد آن بهبود خواهد یافت. علاوه بر این شرکت می تواند رابطه خوبی را به واسطه نام تجاری خود با مشتریانش برقرار کند. از آنجایی که نام های تجاری هویت خاص خود را دارند ممکن است مشتریان با آنها مانند موجودات واقعی رفتار کنند. در این مورد مصرف کنندگان از نام های تجاری انتظار دارند که کلمات،نگرش ها رفتار یا افکار خاص خود را داشته باشند و ویژگی های شخصی مورد انتظار آنها را بر آورده سازند.

ممکن است که مصرف کنندگان به نام های تجاری و کالاهایی گرایش داشته باشند که با ویژگی های شخصی آنها انطباق دارد، از سوی دیگر هدف تمام فعالیت های بازاریابی این است که مصرف کنندگان هویت نام تجاری آنها را باور داشته و بشناسند، و بتوانند برای ایجاد وفاداری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری روابط میان مصرف کننده و نام تجاری را تقویت کنند.در طی سال های اخیر، هویت نام تجاری به طور گسترده ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این بررسی ها بر برخی محصولات و نام های تجاری خاص تأکید داشته اند از جمله کالاهای با دوام،کالاهای مصرفی،کالاهای لوکس و سرگرمی و از این قبیل . با این حال تنها برخی از نام های تجاری مربوط به اسباب بازی و بازی های ویدئویی به عنوان هدف تحقیقات بازاریابی درخوره هویت نام تجاری واقع شده اند.

لذا، تلاش برای پر کردن این شکاف در ادبات موضوعی هویت نام تجاری اولین انگیزه ی این پژوهش است. مصرف کنندگان برای تطبیق هویت نام تجاری با میژگی های شخصی خود معمولاً نام تجاری و کالایی خود را ترجیح می دهند. بنابراین در حقیقت ترجیح دادن یک نام تجاری تنها وفاداری به آن را تحت تأثیر قرار می دهد و نمی تواند منجر به رفتار خرید شود. تنها محققان اندکی در ارزیابی خود از رابطه میان ویژگی های شخصی مصرف کننده و هویت نام تجاری با وفاداری به نام تجاری،وفاداری عاطفی و رفتاری را به طور هم زمان در نظر
گرفته اند. پس دومین انگیزه ما برای این پژوهش پرکردن این شکاف دیگر است.


نقش های متمایز اعتبار نام تجاری و وجهه نام تجاری در انتخاب مشتری

چکیده این مطالعه چگونگی تاثیر اعتبار و وجهه نام تجاری کالا را روی تمایل خرید آن، مورد بررسی قرار می دهد و به طور تجربی بررسی می کند که چگونه مکانیزم ترکیبی اعتبار و وجهه نام تجاری کالا در گروه محصولات چندگانه اجرا می شود مدل پیشنهادی از شش متغیر نامشهود با تحلیل مدلسازی معادلاتی ساختاری مورد آزمایش قرار گرفتند اعتبار نام تجاری، وجهه نام تجاری،
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
نقش های متمایز اعتبار نام تجاری و وجهه نام تجاری در انتخاب مشتری

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

مقدمه:

اعتبار و ارزش درک شده نام تجاری اغلب به عنوان دو ویژگی بسیار مهم محسوب می شوند که بازاریابان برای اتخاذ و ساخت یک نام تجاری قوی به آن نیاز دارند . (Vanrenen, 2005). اعتبار یک نام تجاری، به معنای اعتماد درک شده در مورد توانایی و میل به ارائه ی مداوم چیزی که وعده داده شده است، می باشد (Erdem & Swait, 2004)، و سود زیادی را برای مشتری و شرکت ها فراهم می کند. در واقع، خرید یک نام تجاری معتبر برای مشتری کیفیتی را تضمین میکند که می توانند آن را به حساب بیاورند. برای شرکت ها، یک نام تجاری معتبر به این معنی است که تلاش های بازاریابی به علت احتمال تشدید پذیرش پیام، مقرون به صرفه تر خواهد بود، بنابراین باعث فروش بیشتر شرکت ها در پی مراجعه و تکرار خرید مشتری می شود. آیا تبلیغات می تواند اعتبار نام تجاری را افزایش دهد؟ مقالات نشان می دهد که تبلیغات به تنهایی دارای محدودیت هایی در شکل دهی اعتبار نام های تجاری قوی می باشد، اما می تواند با اضافه کردن انتظارات اعتبار آن را ارتقاء دهد بطوری که مشتری وقتی محصول را خریداری و استفاده می کند آن را تایید خواهد کرد. برای مثال خطای انطباق (e.g.,Deighton, 1984) به وضوح نشان می دهد که تبلیغات موثر نقش مهمی را در افزایش ارزیابی عملکرد و اعتبار نام تجاری ایفا می کند.

ویژگی مهم دیگر برای ساخت یک نام تجاری قوی وجود یک ارزش درک شده بالا در یک نام تجاری است. با اینکه ابعاد بسیار مختلفی از ارزش درک شده محصول یا نام تجاری در مقالات تعریف شده اند، این مطالعه بیشتر به جنبه ی ارزش ناشی از لذت و ارزش اجتماعی- وجهه نام تجاری میپردازد که به عنوان درجه ی نسبتا بالایی از موقعیت یابی محصول که به همراه یک نام تجاری است، تعریف شده است (Steenkamp, Batra, & Alden, 2003) . همانطور که اعتبار نام تجاری ممکن است یک بخش مطلوبتر و محسوستری از ارزش درک شده را نشان دهد، بررسی بخش رقابتی اما متفاوت دیگری از ارزش درک شده (مثل وجهه نام تجاری) به همراه اعتبار نام تجاری تصویر متوازن تر و بزرگتری از فرایند تصمیم های مشتری را نشان خواهد داد. در ظاهر، خریداران در بازار ایالات متحده بیشتر برای دسته ی نام های تجاری تجملاتی و معتبر خرج می کنند . برای مثال در بازار خودرو ، شرکت Lexus یک بهره ی 2/5 % در فروش هشت ماه اول 2007 را در مقایسه با فروش در همان دوره در سال 2006 گزارش داده است . علاوه بر این ، فروش شرکت هایBMW و Audi به ترتیب 7/8 % و 8/10 % بیشتر از سال 2006 بوده است (Simon & Reed, 2007) . از این رو ، تعجب انگیز نیست که بازار مشتری اخیرا افزایش قابل ملاحظه ای را در مقدار خرید و فروش نام تجاری تجملاتی به خود دیده است ( Wiedmann, Hennigs, & Siebels, 2009 ; Keller, 2009) . برای مثال فعالیت تبلیغاتی Louis Vuitton که توسط نمایندگی Ogilvy & Mather توسعه یافت، یک جریان را توسط برخی از شرکت های تجملاتی برای ارتباط با مشتریان با روش استراتژیک تری منعکس می سازد که در مقابل رویکرد درون سازمانی مورد علاقه بسیاری از نام های تجاری تجملاتی قرار دارد. (Pfanner, 2007)

با وجود شناخت رو به افزایش اهمیت اعتبار و وجهه نام تجاری به عنوان مشخصه های آن ، مطالعات بسیار کمی به بررسی اینکه چگونه اعتبار و وجهه نام تجاری روی رفتار انتخاب مشتری تاثیر می گذارد، پرداخته اند. درک مکانیزم ترکیبی اعتبار و وجهه نام تجاری در تشکیل تمایل خرید نام تجاری برای تبلیغ کنندگان و بازاریابان بسیار مهم و موثر خواهد بود، چون راهنمایی لازم را در توسعه موقعیت نام تجاری، از طریق تبلیغات مناسب تر و استراتژیهای نام تجاری سازی ، ارائه می دهد. علاوه بر این، اطلاعات محدودی راجع به این موضوع وجود دارد که آیا شرایط موجود در مکانیزم ترکیبی اعتبار و وجهه نام تجاری در تصمیم گیری مشتری در بین دسته های مختلف محصولات، قوی تر یا ضعیف تر است یا نه.

هدف از این مطالعه دو جنبه است. ابتدا بررسی می کند که چگونه اعتبار و وجهه نام تجاری بر روی تمایل به خرید آن تاثیر می گذارد. به طور اختصاصی تر این تحقیق، مطالعات Erdem و Swait ((1998 را با ترکیب ساختار جدیدی که وجهه نام تجاری را در مدل موجود اعتبار نام تجاری تفکیک می کند، توسعه داده است. دوم ، رسیدگی می کند که چگونه اهمیت اعتبار و وجهه نام تجاری، به طور متفاوت براساس طرح طبقه بندی محصول مبتنی بر خودبیانگری اثر میگذارد. این تحقیق، می تواند قدرت را از طریق بررسی چگونگی تفاوت عملکرد اثر اعتبار و وجهه نام تجاری تحت طبقه بندی های مختلف محصول تعمیم دهد .


اعتماد مصرف کننده به تجارت الکترونیک در آمریکا، سنگاپور و چین

چکیده این تحقیق سوابق و پیامدهای اعتماد مصرف کننده را در آمریکا ، سنگاپور و چین بررسی می کند نتایج نشان می دهد که شهرت و اطمینان سیستم یک فروشنده اینترنتی و گرایشی طبیعی مشتری به اعتماد به طور قطعی مربوط به اعتماد مشتری می باشد اعتماد مشتری رابطه مثبتی با طرز تلقی و رابطة منفی با ریسک مشاهده شده دارد مفاهیم مورد بحث قرار گرفتند
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل rar
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
اعتماد مصرف کننده به تجارت الکترونیک در آمریکا، سنگاپور و چین

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

1- مقدمه

اعتماد نقش مهمی را در بسیاری از تعاملات اقتصادی و اجتماعی درگیر با عدم اطمینان و عدم استقلال ایفا می کند. از عدم اطمینانی که در معاملات اینترنتی وجود دارد، بسیاری از محققان بیان کرده اند که اعتماد یک عامل مهم مؤثر در افزایش موفقیت تجارت الکترونیک می باشد. مفهوم اعتماد بسیار مهم و حیاتی می باشد زیرا آن روی یک تعداد عوامل ضروری برای معاملات آنلاین اثر می گذارد، از قبیل امنیت و خصوصی بودن. هر چند تجارت الکترونیک مزایایی را برای هر دو خریدار و فروشنده فراهم می کند. ولی آن محدودیتهایی از قبیل جدایی فیزیکی مابین خریداران و فروشندگان و مابین خریداران و کالا، دارد. به منظور کاهش موانع، فروشندگان باید یک رابطه قابل اعتمادی را برای پرورش وفاداری مشتری توسعه دهند.

اعتماد مصرف کننده جنبه ای مهم از تجارت الکترونیک می باشد و شناخت سوابق و پیامدهای آن یک کمک مقدماتی برای دلایل ذیل می باشد. ابتدا، سوابق اعتماد ما را برای شناخت اهمیت نسبی عوامل مؤثر در اعتماد قادر می سازد. درک این عوامل نقش مهمی را در تدبیر کردن معیارهای مناسب جهت تسهیل اعتماد، ایفا می کند. ثانیاً نتایج اعتماد ما را به درک بهتر اهمیت اعتماد و اثر آن روی رفتار خریدار آنلاین قادر خواهد ساخت در ادبیات (مکتوبات) اعتماد سازمانی، مایر[1] و دیگران یک مدل در برگیرنده هر دو جزء اعتماد شامل اعتماد کننده و مورد اعتماد را پیشنهاد کردند. آنها ادراکات اعتماد کننده را دربارة ویژگیهای مورد اعتماد (معتمد) بررسی کردند. در مقالة تجارت الکترونیک جارنپا[2] و دیگران اینکه آیا ادارکات مشتریان فروشگاه اینترنتی در مورد شهرت و اندازه فروشگاه بر اعتماد آنها در فروشگاه تأثیر می گذارد یا خیر را بررسی نمودند.

ضمناً با اتصال به تئوری عمل منطقی، محققان همچنین پیامدهایی را که اعتماد بر طرز تلقی ها، تعابیر و رفتارهای مشتری دارد، تخمین زده اند. در یک روش مشابه، بندلی[3] و دیگران تأثیر یکپارچگی کانالها را بر وفاداری مشتریان به یک شرکت چند کاناله را بررسی کردند.

طبیعت و ماهیت جهانی اینترنت سؤالاتی را دربارة آثار اعتماد در امتداد فرهنگ ها نیز ایجاد می کند. هر چند اعتماد ممکن است در انواعی از راهها (روشها) شکل پیدا کند، اینکه اعتماد چگونه برقرار می شود به عوامل فرهنگی وابسته است ( بطور مثال، هنجارهای اجتماعی، ارزشها و غیره ) که رفتارها و عقاید مردم را هدایت می کند ‌‍[7] بر مبنای 4 بعد فرهنگ طحار هافسید[4][7]، دانی[5] [8] یک چارچوب تشخیص فرایندهای اعتماد ساز را که اهمیت فرهنگ را در توسعه اعتماد روشن نمود، ارائه دادند. در روش مشابه جارنپا و ترکتینسکی[6][4] بیان نمودند که فرهنگ ممکن است بر تجارب اعتماد مصرف کننده در فروشگاه اینترنتی اثر بگذارد. چای[7]، پاری او[8] [9] یک مدل پذیرش تجارت الکترونیک بر مبنای فرهنگ متقابل (دو طرفه) ارائه دادند و بطور تجربی آن را آزمودند.

داده های مورد استفاده از ایالات متحده و چین جمع آوری شدند. آنها فهمیدند که اعتماد بطور مستقیم بر طرز تلقی مشتری در امتداد فرهنگ ها تأثیر می گذارد؛ به عبارت دیگر اعتماد برای همة فرهنگهای مورد مطالعه مهم می باشد.

تحقیق دیگری یک نوع شناسی از انواع اعتماد را پیشنهاد کرده است [10]، یک معیار اندازه گیری را برای اعتماد ارائه کرده است [11]، بر اهمیت اعتماد سیستم در کسب و کار برای معاملات مشتری، تاکید کرده است [12]، مدل اعتماد را پیشنهاد کرده است [ 15-13 ]، اعتماد را با مدل پذیرش تکنولوژی منسجم کرده است ( 17-16]، سوابق و پیشنه اعتماد را بررسی کرده است ‍‍ [19-18]، و اهمیت حضور اجتماعی روی ابعاد اعتماد را آزمایش کرده است [20].

هرچند اعتماد در طول 50 سال مورد آزمون قرار گرفته است، اکثر تحقیقات روی اعتماد مشتری بر روی مصرف کنندگان در کشورهای انگلیسی زبان و اخیراً در کشورهای صنعتی متمرکز شده است. مثلاً تحقیقات کشورهای مانند امریکا و استرالیا را بررسی نموده است.

مطالعات دیگر شکل اعتماد مشتری را بین دو کشور مختلف مقایسه کردند ، مثلاً یاماکیسجی[9] [22] مدرک تجربی را که شهروندان ژاپنی اغلب سطح کمتری از اعتماد در مقایسه با همتایان آمریکایی شان گزارش می کنند ، ارائه داده اند در یک روش مشابه، جارنپا، تری سینکسی[10] اعتماد مشتری را در ایالات متحده و اسرائیل بررسی کردند همینطور سفن[11] و سایرین [23] تنوع فرهنگی و اعتماد را در پذیرش IT مابین ایالات متحده و آمریکای جنوبی بررسی کردند

سین و دیگران [24] مطالعات اخیر مشتریان در فرهنگ های متقابل را مرور کردند و دریافتند که در حدود نیمی از این مطالعات فقط دو فرهنگ را بر می گیرند به هرحال مطالعاتی که فقط یک یا دو فرهنگ را بررسی نموده اند ممکن است ارزشهای محدودی در مقایسه با مطالعات انجام شده در چندین فرهنگ داشته باشند دلیل آن اینست که مطالعات انجام شده در چندین فرهنگ به ما درکی عمیقتر و بهتر از اثرات فرهنگ بر رفتار به می دهد [25] بنابراین ما بطورتجربی یک مدل اعتماد مشتری را در تجارت الکترونیک که داده ها از 3 کشور آمریکا، سنگاپور و چین جمع آوری شده اند را بررسی می کنیم


[1]- mayer

[2]- Jarrenpaa

[3]- Bendoly

[4]- Hofsiede

[5]- Doney

[6]- Tractinsky

[7]- chai

[8]- Pariov

[9]- Yamagisji

[10]- Tracsinsky

[11]- cefen


تاثیر گرایش بازار داخلی و خارجی بر عملکرد در سازمان های دولتی محلی

چکیده هدف هدف از این مطالعه ایجاد و گسترش ادبیات گرایش بازار از طریق بررسی تاثیر ابعاد فرعی (زیر ابعاد) گرایش بازار داخلی و خارجی بر عملکرد مالی و غیر مالی در حوزه بخش دولتی محلی است طرح روش رویکرد همگام با مطالعات قبلی در مورد گرایش بازار، یک طرح پژوهشی کمی به تصویب رسید جمع آوری داده ها از طریق بررسی از طریق پست الکترونیکی یک نمونه از یک س
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل rar
حجم فایل 383 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
تاثیر گرایش بازار داخلی و خارجی بر عملکرد در سازمان های دولتی محلی

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

مقدمه

در سراسر جهان، سازمان های بخش دولتی با چالش های غیر قابل پیش بینی زیادی روبرو هستند.معرفی عرضه سبک- بازار همگام با رشد خدمات مبتنی بر قرارداد، و مفاهیمی مانند بهره وری، اثربخشی، پاسخگویی، شفافیت، ارزش پول و گرایش بازار، که به سرعت حوزه بخش خصوصی را ترا نهاده و آن را به بخش های دولتی و غیر انتفاعی منتقل کرده است، روند تحول عمیقی را تقویت کرده است (هریس، 2003؛ ماسدو و پینهو، 2006). در واقع، این روند از مدیریت دولتی جدید (NPM) پیروی می­کند که در ساده ترین شکل خود، دولت را از نقطه نظر بازار و مشتریان نگاه می کند. به این معنی که، سازمان های دولتی باید فعالیت هایی، اعم از"مدیریت علمی" تا "مدیریت کیفیت جامع"که مرتبط با بخش خصوصی است اتخاذ کنند (دنهارت و دنهارت، 2000).

در این اساس، ما با چندین نویسنده که معتقدند "عناصر کلیدی فعالیتNPM شامل توجه به درس­هایآموخته شده از مدیریت بخش خصوصی، تمرکز بر رهبری کارآفرینی... و رشد استفاده از بازار و رقابت به عنوان یک مکانیسم تخصیصی کلیدی برای ارائه خدمات عمومی هستند" به توافق رسیدیم(آزبورن، 2010، ص 2). علاوه بر این، مشخص شده است که رشد فرهنگ شرکت­گرا باعث می­شود سازمان­های دولتی و غیر انتفاعی به طور یکسان درگیر برآوردن خواسته های "مصرف کنندگان ممتاز " شوند(کیات و آبر کرومبی، 1991).همچنین به اثر تغییرات در سراسر جهان و چالش های ناشی از به کارگیری اصول اساسی NPM توسط هود (1995) اشاره شد.

اداره دولت پرتغالی در این روند جهانی استثنا نیست. در واقع، چندین طرح ابتکاری برای ارائه بهتر خدمات عمومی، افزایش سطح آموزش و پرورش و آموزش کارمندان دولتی و بهبود استفاده از منابع موجود، بالا بردن کارایی و اثر بخشی اتخاذ شد(آراجو، 2001). همانطور که توسط نویسندگان مختلف اذعان شده است، اداره دولت پرتغالی به منظورارائه یک مدل جدید سازمانی که کمتر بوروکراتیک، کارآمدتر و نیازگراتربا احترام به شهروندان و سایر ذینفعان باشد، بازسازی شده است (پینهو و همکاران، 2007؛ رودریگز و پینهو، 2010). حرکت به سمت دولت مشتری/شهروند محور،منطق تأکید بر اهمیت بازاریابی استراتژیک به عنوان نتیجه آن، فرصت یکپارچه سازی مفهوم از گرایش بازار داخلی و خارجی در زمینه سازمان های بخش دولتی را ارئه می­کند. ادبیات مربوطه اذعان دارد، مانند شرکت های تجاری، مزیت های متعددی در ارتباط با اتخاذ یک گرایش بازار در چارچوب سازمان های دولتی و غیر انتفاعی وجود دارد. به طور خاص، نه تنها طراحی مناسب ترین خدمات به مردم را ساده می­کند، بلکه ارزش مشتری برتر که منجر به عملکرد اصلی است را فراهم می­کند (اندرسون و کاتلر، 2003؛ پینهو و همکاران، 2007).

مفهوم گرایش بازار (MO)، که موقعیت برجسته ای در ادبیات بازاریابی به دست آورده، هنوز هم یکی از اولویت­های پژوهشی است (کانو و همکاران، 2004)، به ویژه در سازمان­های دولتی محلی.جریان تحقیقات اصلی رابطه گرایش عملکرد در بازار،برتبادلات بین سازمان و بازارهای خارجی آن تاکید می­کند. گرچه، برخی از محققان، توجه رو به افزایشیبه نیاز به ادغام تمرکز داخلی و خارجی دارند(لینگز، 1999،2004). بنابراین، به نظر می رسد، یک تمرکز داخلی در بازاریابی (بازاریابی داخلی) برای ارتقای داخلی سازمان به کارمندان خود و به طور هم زمان، انطباق بهتر کارکنان با روند هاو تغییرات سازمانی مهم است (گامسون، 2000). لازم به ذکر است که ارائه خدمات دولتی موفق درحکومت و پاسخگویی به انتظارات مصرف کنندگان از خدمات و آموزش و انگیزش سازمان نسبت به تعامل مثبت با مصرف کننده نهفته است (آزبورن، 2010).

هدف اصلیاین مقاله بررس، تاثیر هر یک ازابعادگرایش بازار داخلی و خارجی بر عملکرد سازمانی در زمینه مدیریت در بخش دولتی از یک دیدگاه یکپارچه، و در پی آن، اشاره به برخی از اصول مدیریت دولتی جدید است (راد و آشیل،2010). فرض بر این است که گرایش بازار متشکل ازیک گروه از فعالیت ها است که فلسفه بازاریابی را از طریق تولید، انتشار و پاسخ به اطلاعات بازار به عمل تبدیل می­کند(کولیو جورسکی، 1990). پیاده­سازی گرایش بازار داخلی و خارجی در سازمان های دولتی نیازمند هم ترازی مردم، فرایندها و سیاست ها به صورت انتقالی با هدف نهایی ایجاد مزیت برای هر دوجامعه: کارکنان و مشتریان/ شهروندان است (رودریگز و پینهو، 2010).

مدارک و شواهد بدست آمده از مطالعات مختلف نیز نشان می­دهد که هر دو گرایش خارجی و داخلی بازار دارای اثرات قابل توجهی در معیارهای مختلف عملکرد سازمانی است. بیشتر مطالعات موجود به طور عمده بر اندازه گیری کلی گرایش بازار (داخلی / خارجی) تمرکز دارند، و به مراتب به تاثیرگرایش هر جزء در بازار بر عملکرد سازمانی کمتر توجه شده است (نارور و اسلاتر، 1990، هان و همکاران، 1998؛ نوبل و همکاران، 2002).

در مورد عملکرد سازمان در بخش دولتی، شایان ذکر است به کارگیری هر دو شاخص مالی و غیر مالی، با توجه به عملکرد کلی سازمان رویکرد بهتری است (ونکاترامن و راماناجا، 1986). علاوه بر این، باید تاکید کرد که برخی از معیار هایانداره­گیری های عملکرد توسط دولت­ها و نمایندگان آن ها انتخاب می شود، به طوری که در برخی موارد انتخاب آن ها منعکس کننده اولویت های گروه های قدرتمند در درون دولت است (اندروز و همکاران، 2011).مطالعه حاضر ادبیات گرایش بازار رابه سه روش ایجاد می­کند و گسترش می­دهد.

اول، این مطالعه با در نظر گرفتن رویکرد ابعاد فرعی گرایش بازار داخلی و خارجی، از ادبیات موجود شروع به حرکت می کند.بسیاری از ادبیات تا به امروز از روش تجمعی استفاده کرده اند (فیورر و همکاران، 2003)، با این حال،اثرات مستقل ابعاد گرایش بازار (داخلی / خارجی) بر عملکرد سازمانی به غیر از چند استثنا قابل توجه بررسی نشده است، (داوز، 2000؛نوبل و همکاران، 2002؛ سین و همکاران، 2005؛ ژو و همکاران، 2007؛ تیسوتسو، 2010).

دوم، این مطالعه پژوهش حاضر را از طریق بررسی اثرات اجرای رفتارهای بازار گرا در چارچوب سازمان­های محلی دولتی گسسترش می­دهد.تعادل بین گرایش بازار داخلی و خارجی،دیدگاه­های مختلف و یک فرصت منحصر به فرد برای سازمان های بخش دولتی محلی برای دستیابی به ماموریت خود و بهبود عملکردشان ارائه می­کند.

سوم، تجزیه و تحلیل تاثیر ابعاد گرایش بازار داخلی وخارجی بر عملکرد سازمانی مورد بررسی قرار می­گیرد. این هدف با تعدادی از محققان در زمینه های مدیریت استراتژیک و بازاریابی سازمانی که اهمیت رسیدن به تعادل بین تمرکز داخلی و خارجی را تشخیص داده اند، همگام است (لینگز، 1999). بررسی دیدگاه گرایش بازار داخلیبه درک بهتر از سازمان، ارتقای خدمات به طور داخلی به کارکنان، و در عین حال انطباق بهتر کارکنان با روندها و تغییرات سازمانی کمک می­کند (گامسون، 2000). با انجام این کار، کارکنان برای مقابله با چالش های خارجی محیطی در افزایش احتمال موفقیت سازمان بهتر آماده می­شوند.

در بخش های باقی مانده از این مقاله، چارچوب مفهومی و فرضیه های تحقیق بررسی شده است. روش توضیح داده شده و یافته ها همراه با بحث در مورد مفاهیم نظری و مدیریتی توضیح داده شده است. محدودیت های مطالعه و راهنمایی برای تحقیقات آینده نیز مشخص می شوند.


تکمیل روابط با مشتریان درونی و بیرونی از طریق مدیریت روابط پاسخی استراتژیکی به محیط جهانی متغیر

چکیده در این مقاله به بررسی علل روابط موفقیت آمیز درونی و بیرونی شرکتها خواهیم پرداخت روابطی که بر اساس تساوی حقوق و مبادله های اجتماعی اند به تدریج به ابزاری استراتژیک و مهم تبدیل می شوند مشارکت سودمند و سودده از طریق ایجاد روابط مطمئنه، مؤثر و دو طرفه بدست می آید ارتباطات سودده و مستمر از طریق کارمندانی که با روابط دوجانبه آشنایی دارند به وجو
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 1135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
تکمیل روابط با مشتریان درونی و بیرونی از طریق مدیریت روابط پاسخی استراتژیکی به محیط جهانی متغیر

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

هدف

هدف اولیه این مقاله ارائه توضیحاتی در خصوص تضاد موجود در میان نتایج مورد انتظار یک شرکت از یک استراتژی کوچک سازی و یافته های این پژوهش می باشد. هدف دوم ارائه یک استراتژی جایگزین به منظور چگونگی شروع به کار، توسعه و مدیریت روابط درون و برون یک سازمان است که شرایطی را برای موفقیت در رقابت با بازار پیچیده و غیر مطمئن جهانی فراهم می سازد.

تئووری برنامه ریزی استراتژیکی (شاندلر، 1962) در خصوص اهمیت هماهنگ سازی استراتژی یک سازمان با محیط به منظور بهبود در عملکرد و ضمانت بر بقا می باشد. در حال حاضر، سازمانها به کوچک سازی تکیه کرده اند تا استراتژی برنامه ریزی خود را پیاده کرده و در برابر تغییرات پیش رویشان عکس العمل نشان دهند. به منظور انتخاب استراتژی می بایست به تئوری انتخاب عقلانی رجوع کرد.

دو تئوری دیگر، تئوری مبادله های اجتماعی و تساوی حقوق، نسبت به تئوری انتخاب عقلانی مناسبتر به نظر می رسند چرا که این دو تئوری ابزاری به منظور بهبود کیفیت عمر کار (QWL) و رفتار سازمانی شهروندان (OCB) ارائه می دهند. کوک و وال (1980) QWL را به عنوان سطح اطمینان، تعهد و اجرای نیازهای فردی موجود در سازمان از سوی کارکنان که مشتریهای درونی شرکت به شمار می روند تعریف می کنند (ایشیکاوا و لو، 1985). رفتار سازمانی شهروندی (OCB) به عنوان مشارکت و فعالیت اختیاری کارکنان برای سازمان فراتر از لزوم شغلی فرد است که به گسترش عملکرد مؤثر سازمان می انجامد (ماکنزی، پودساکوف، وفتر، 1991؛ مورمن، 1991؛ موریسون، 1994؛ نیهوف و مورمن، 1993؛ ویلیامز و آندرسون، 1991؛ اورگان، 1988؛ اورگان و کونوسکی، 1989).

تئوری مبادله های اجتماعی و تساوی حقوق به منظور ایجاد استراتژی دیگری به منظور اجرای استراتژی انتخاب عاقلانه محور کوچک سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت، از تئوری اسنادی (آبل، 1991)، که بر دو لایه کیفیت خدمات و رضایت مشتری استوار است، در توضیح چگونگی تأیید عملکرد سازمان توسط مشتریان و پیشنهاد چگونگی تفکر در مورد ارزش مهم سازمان – یعنی روابط با مشتریان استفاده می شود. پاراشورمن، زیسامال و بری، (1988، 1990) ابزاری را به منظور اندازه گیری درک مشتری از کیفیت خدمات و نیز رضایت آنها ارائه داده اند که با نام اختصاری SERVQUAL شناخته می شود.


اثرات تورم جهانی و بحران اقتصادی بر صنعت توریسم: آمریکای شمالی

چکیده این مقاله به عنوان بخشی از آکادمی بین المللی برای بررسی و مطالعه ابتکار گردشگری ارائه شده است که درک درستی از تاثیر بحران اقتصادی از 20082009 تا به حال و رفاه و عملکرد صنعت گردشگری جهانی را فراهم می کند که به طور خاص، اطلاعاتی را در مورد پیشینه آمریکای شمالی در این مطالعه دنبال می کند به این ترتیب، یک ارزیابی مختصر از وضعیت فعلی و در حال
دسته بندی گردشگری و توریسم
فرمت فایل rar
حجم فایل 1461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
اثرات تورم جهانی و بحران اقتصادی بر صنعت توریسم: آمریکای شمالی

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه
  • انتخاب یک نقطه عزیمت
  • اثرات جاری و در حال تکامل بر گردشگری در شمال امریکا
  • گردشگری در کانادا، دیدگاه جاری و در حال تحول
  • خلاصه ای برای کانادا
  • گردشگری در مکزیک،دیدگاه جاری و در حال تحول
  • ورود گردشگر
  • ورود ارز خارجی به مکزیک توسط بازدیدکنندگان بین المللی
  • تاثیرات رکود اقتصادی بر شرکت های گردشگری در مکزیک
  • خلاصه ای برای مکزیک
  • گردشگری در ایالات متحده: دیدگاه های کنونی و در حال تکامل
  • تقاضای واقعی سفر
  • قیمت های سفر
  • استخدام مستقیم در صنعت گردشگری
  • تحرک های اخیر
  • خلاصه ای برای ایالت متحده
  • نتیجه گرفتن سخنان
  • منابع

مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی شرکت

چکیده هدف هدف از این مقاله معرفی موضوع خاص “مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی شرکت ” می باشد طرح روش رویکرد در این مقاله موضوع خاصی بحث شده، که به بررسی رابطه بین مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی از دیدگاه های مختلف، با رویکردها و استفاده از زمینه های مختلف تجربی می پردازد یافته ها مقاله بر عوامل مختلف مدیریت منابع انسانی رفتار کارآفرین و نفوذ
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی شرکت

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

هدف: هدف از این مقاله معرفی موضوع خاص "مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی شرکت " می باشد.
طرح/ روش/رویکرد: در این مقاله موضوع خاصی بحث شده، که به بررسی رابطه بین مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی از دیدگاههای مختلف، با رویکردها و استفاده از زمینه های مختلف تجربی می پردازد.

یافته ها: مقاله بر عوامل مختلف مدیریت منابع انسانی رفتار کارآفرین و نفوذ آنها روی کارآفرینی شرکت تأکید دارد. نتایج از زمینه های مختلف تجربی شرکت های کوچک و متوسط​​، مطالعات موردی، سرمایه گذاری مشترک، در ایالات متحده آمریکا، چین، و اسپانیا، در میان دیگران، کمک مهمی به ادبیات قبلی نموده است.

اصالت/ارزش: این مقاله در مورد تقاطع و ارتباط بین منابع انسانی مدیریت و کارآفرینی شرکت بحث می نماید. منابع انسانی نقش اساسی در این زمینه ایفا می نماید در تا آنجا که می تواند مشوق و یا مانع کارآفرینی شرکت شود.


اولویت های منفی در فرایند تحلیل سلسه مراتبی

چکیده در تصمیم گیری اغلب معیارهایی وجود دارد که در تضاد با معیارهای دیگر می باشند، مثلا مزایا در برابر هزینه ها و فرصتها در برابر ریسک ها قرار دارند، و گاهی اوقات لازم است که این معیارها را با استفاده از اعداد منفی (معکوس) تمیز داد AHP در مقایسات زوجی گزینه ها، نسبت به معیار مزایا (benefits) برای برآورد اینکه یک گزینه نسبت به گزینه دیگر که با آن
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 957 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
اولویت های منفی در فرایند تحلیل سلسه مراتبی

فروشنده فایل

کد کاربری 8070
فهرست مطالب
  • چکیده
  • مقدمه
  • نگاهی اجمالی به تاریخچه اعداد منفی
  • مشاهدات کلی
  • اعداد نسبی والویت ها
  • جدول 1: معیارهای نرمال نشده و وزن های گزینه ها از اندازه گیری در مقیاس مشابه
  • جدول 2: وزن معیارهای نرمال شده و وزن گزینه های نرمال شده از اندازه گیری در مقیاس مشابه
  • جدول 3:
  • ارزیابی امتیازات (شایستگی ها یا Merits)
  • نتیجه گیری
  • منابع

الگوی تصمیم‌گیری چند شرطی برای برون سپاری انتخاب قراردادها بر اساس تابع کاربردی مدل Electre

چکیده در این مقاله مشکلات قرارداد برون سپاری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است این مشکلات اساساً در زمان انتخاب منابع به دست آمده رخ می‌دهد در اینجا قراردادهای برون سپاری در هر دو جنبۀ هزینه و کیفیت خدمات مورد بررسی قرار گرفته است در مرحله بعدی ممکن است زمان تحویل احتمالی و اعتماد به نفس در تعهد کیفیت را نیز شامل شود فرد تصمیم‌گیرنده در ا
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 325 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
الگوی تصمیم‌گیری چند شرطی برای برون سپاری انتخاب قراردادها بر اساس تابع کاربردی مدل Electre

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه
  • مشکل انتخاب در قرارداد برون سپاری
  • رویکردهای تصمیم چند شرطی
  • مدل تصمیم‌گیری
  • کاربردهای عددی
  • نتیجه‌گیری
  • منابع


اثرات متعادل کننده‌ی فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و کارایی

چکیده هدف هدف این مقاله بررسی اثرات متعادل کننده فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و کارایی در زمینه مالزیایی است طراحیسبکروش داده‌ها از 238 دانشجویان و محققان همکار نیمه وقت UM MBA مالزیایی جمع‌آوری شده بودند داده‌ها در مورد فرهنگ سازمانی و رفتارهای رهبری پاسخ دهنده‌ها و چگونگی اثرگذاری بر
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 245 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
اثرات متعادل کننده‌ی فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و کارایی

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

مقدمه و پیش‌زمینه:

در سال 1998، بررسی فورچون در میان مدیرعاملان بیشتر شرکت‌های تایید شده نشان داد که گمان برده شده که فرهنگ شرکتی مهمترین اهرم در ارتقاء توانایی‌های کلیدی آنها باشد. بحران‌های اخیر سازمانی بر نیاز برای رهبری از تصمیم‌گیران تاکید کرده بود که بعداً برای حصول موفقیت سازمانی این امر مهم‌تر شد.

میزان قابل توجهی از تحقیقات در مورد پیشایندها و بازده‌های فرهنگ سازمانی، رفتار رهبری، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و کارایی کارمند وجود دارد. به عنوان مثال اخلاق کاری، تطابق فردی-سازمانی، فرهنگ ملی، ساختار کاری و ابهام نقش و تغییر و تبدیل که بسیاری از این موارد بر روابط مستقل مثل فرهنگ یا کارایی یا تعهد و کارایی تاکید می‌کنند. تنها اندکی شناسایی روابط دقیق میان زمینه‌های چندگانه‌ی رفتار سازمانی و کاربرد چنین یافته‌هایی برای شرکت‌های تعاونی را جستجو کرده‌اند. این موارد دارای دلالت‌های عملی برای مدیران و مشاوران در توسعه مدیریت می‌باشند و نهایتاً ممکن است منجر به کارایی بهتری در سازمان‌های نسبی آنها می‌شود.

با افزایش جهانی‌سازی، دانش بیشتر تعاملات میان این عوامل در فرهنگ‌های غیرغربی ممکن است برای ارزیابی اثربخشی تئوری‌های کنونی مفید بوده و به رهبران مشغول و تصمیم‌گیران سود می‌رساند. تنها تعدادی از محققان بر زمینه آسیایی متمرکز شده‌اند و تعداد اندکی یا ویژه‌ای با زمینه مالزیایی مرتبط یا خاص هستند. این مطالعه قصد دارد تا با مبنای دانش موجود به ویژه از بعد مالزیایی کمک کند.

هدف این تحقیق آزمایش اثرات متعادل کننده فرهنگ سازمانی بر روابط میان رفتار رهبری و تعهد سازمانی و میان تعهد سازمانی و رضایت شغلی و کارایی در زمینه مالزیایی است. برای هدف این مطالعه، ادراک لی از روابط میان این متغیرها تا حدی پذیرفته شده است.

ذکر شده است که استفاده از نمونه‌برداری راحت یک محدودیت اثلی یک مطالعه است زیرا که یافته‌های نمونه‌ی این مطالعه را نمی‌توان به طور متقاعدکننده‌ای با جمعیت تعمیم بخشید. با این حال، منافع زمان و به‌صرفه‌بودن، و این واقعیت که اطلاعات صحیح در مورد جمعیت مطالعه به آسانی برای نمونه‌برداری احتمال در دسترس نیست، از این رو هنگام تصمیم‌گیری در مورد روش نمونه‌برداری برای این مطالعه در نظر گرفته می‌شوند.


الگوی تصمیم گیری چند معیاره برای اولویت دادن به فعالیت های مدیریت پروژه

چکیده این تحقیق به ارائه الگویی برای مدیران پروژه می پردازد که به آنها کمک می کند روی فعالیت های اصلی یک شبکه پروژه ای با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چند معیاره (MCDA) تمرکز کنند در مواجهه با چنین تصمیم گیری هایی که مدیر پروژه مجبور است همزمان چندین مورد را که معمولاً مستقل هم نیستند در نظر بگیرد ساختار MCDA از اهمیت بالایی برخوردار می شود یک م
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل rar
حجم فایل 202 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
الگوی تصمیم گیری چند معیاره برای اولویت دادن به فعالیت های مدیریت پروژه

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه
  • تشریح مسئله
  • ساختار الگوی ارائه شده برای تعیین اولویت فعالیت ها در پروژه
  • شکل 1 - طبقه بندی فعالیت ها در 3 روش مدیریتی
  • ارزیابی مجدد الگو
  • شکل 2 - ساختار تصمیم گیری چند معیاره- ارزیابی مجدد الگو
  • روش های تصمیم گیری چند معیاره
  • مطالعه موردی
  • ساختاربندی مسئله
  • ساخت مدل: کاربرد مدل ارائه شده
  • جدول1: فعالیتهای ساخت ایستگاه فرعی و ارزیابی معیارها
  • انتخاب روش کمکی تصمیم گیری چند معیاره
  • تعریف پارامترهای مدل
  • جدول2- ارزیابی پارامترهای مدل توسط معیارها
  • بررسی مدل
  • نتیجه گیری
  • منابع

تاثیر استراتژی های داخلی و خارجی تحقیق و توسعه برتوزیع سود

چکیده نوآوری های خارجی، سود شرکت های متوسط را افزایش می دهد، اما همچنین پراکندگی و کشیدگی توزیع سود را افزایش می دهد این به این معنی است که استراتژی های خارجی پر مخاطره هستند و ممکن است تلاش زیادی قبل از به دست آمدن بازده متوسط نیاز داشته باشد این امر شرکت های کوچک تر را به طور نامتناسبی در یک موقعیت پر مخاطره قرار میدهد با وجود شواهد قبلی که پ
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 577 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
تاثیر استراتژی های داخلی و خارجی تحقیق و توسعه برتوزیع سود

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

مقدمه

هم مدیران و هم سیاست گذاران مسئولیت نوآوری در شرکت ها و سطح کشور در شناخت تاثیر استراتژی های مختلف مشوق نوآوری های علاقه مند هستند. یک طبقه بندی خاص از استراتژی های نوآوری که اخیرا مورد توجه قرار گرفت تمایز بین استراتژی های داخلی و خارجی است. در حالی که منبع یابی خارجی و تولید داخلی اغلب توسط شرکت ها در بسیاری از حوزه فعالیتها در همه جا به خوبی شناخته شده است، اما تمایل شرکت ها به استفاده از منابع خارجی دانش در جستجوی نوآوری، نسبتا جدید است و بررسی تاثیر این استراتژی بر نوآوری و نتایج عملکرد، پیشینه اندک ولی رو به رشد خود را آغاز کرده است. این تحقیقات نشان داده است که R & D خارجی سودمند است، به این معنا که شرکت با استفاده از منابع خارجی برای استراتژی های تحقیق و توسعه خود، نتایج نوآوری بهتر بدست می آورد، به ویژه اگر R & D در داخل شرکت انجام شود.

با این حال، نتایج همه تحقیقات به سود منجر نمیشود. مطالعاتی که بیش از یک بعد از نتایج تحقیق را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که عوامل ایجاد و تخصیص ارزش ها همان عوامل تعداد نوآوری ها ویا عوامل فروش محصولات نوآور نیستند. به عنوان مثال، Belderbos. و همکاران. (2004) دریافتند که عوامل رشد بهره وری نیروی کار و رشد فروش محصولات جدید و خلاقانه از هم متفاوت است، در حالی که Okamuro (2007) دریافت که موفقیت تکنولوژیکی و تجاری عوامل تعیین کننده مختلف دارد.

بسیاری از تحقیقات انجام شده در تاثیر استراتژی های جایگزین کسب دانش در مورد چگونگی تغییرات در یک متغیر های مورد نظر بر متوسط ​​عملکرد شرکت متمرکز شده است. با این حال، توزیع سود نوآوری به شدت اریب نشان داده شده است، یک اقلیت کوچک از نوآوری ها برای سهم نامتناسبی از سود به حساب می­آیند. با توجه به این شکل عادی توزیع منافع حاصل از نوآوری، این امکان وجود دارد که استراتژی های مختلف نوآوری توزیع­های مختلف عملکرد را تولید کنند. آگاهی از این که یک استراتژی ممکن است در چند مورد که در آنها به خوبی عمل میکند، بازده زیادی بدست آورد، همانند آگاهی ازاین نیست که یک استراتژی در اکثر موارد به خوبی کار میکند و سودهایی هرچند محدود به دست می­آورد.

در این مقاله ما فراتر از پرسیدن این که آیا به طور متوسط استراتژی های مختلف نوآوری نتایج مختلفی دارند: و سوالاتی مانند این را می پرسیم: آیا استراتژی های مختلف نوآوری درجات مختلف ریسک را نشان میدهد؟ آیا احتمال دارد با یک استراتژی بیشر یا کمتر، ابراز پیشرفت توزیع نامتوازن تر عملکرد ایجاد شود؟ آیا احتمال دارد یک استراتژی بیشتر، توزیع عملکرد با بسیاری از نقاط دورافتاده را ایجاد کند؟ به عبارت دیگر، ما می پرسیم که آیا این استراتژیها بر تنوع، چولگی، و سنگینی طیف های توزیع تاثیر می­گذارد. یک راه ساده برای پاسخ به چنین سوالاتی می تواند به مقایسه توزیعهای مختلف بازده، برای شرکت هایی با استراتژی های مختلف نوآوری است. با این حال، شرکت ها در بسیاری از ابعاد دیگر از استراتژی های مختلف خارج از این تحقیق هستند. به منظور کنترل این تفاوت استراتژی تجربی ما این است که بر اساس رگرسیون چندکی، برای مقایسه نتایج استراتژیهای نوآوری های داخلی و خارجی در مقابل آن دسته از شرکت هایی که هر گونه تلاش رسمی نوآوری را دنبال نمی کنند استفاده می کنیم. رگرسیون چندکی روشی برای برآورد تاثیر یک متغیر بر نقاط مختلف توزیع سود ارائه میکند، در حالی که سایر متغیرهای مورد نظر کنترل میشود. ما رگراسیون چندکی را برای طیف گسترده ای از چندکهای عملکرد شرکت تخمین می زنیم و بر اساس این برآوردها، تاثیر استراتژی های نوآوری را بر معیارهای پراکندگی، توزیع و چولگی توزیع عملکرد محاسبه میکنیم.

پیامدهای مهمی از این دانش وجود دارد. حتی اگر سود تعداد انگشت شماری از شرکت ها و منافع آنهایی که سود به اندازه کافی بزرگ دارند، از نقطه نظر جامعه باید باشد، دنبال کردن چنین استراتژی هایی مطلوب است، ضرر تعداد زیادی از شرکتها ممکن است بیشتر مقادیری باشد که توسط تعداد اندکی به دست آمده باشد. با این حال، در این صورت، مدیران مخالف مایل به شرکت در این نوع فعالیت نیستند، به خصوص اگر شرکت آنها کوچک باشد و فاقد ابزارهای ورود به هزاران پروژه به طور همزمان باشد. این امر مخصوصا ممکن است زمانی صحیح باشد که اگر استراتژیهایی که منجر به دستیابی به موفقیت با احتمال بالا میشود نیز می تواند دلیل زیان های بالا با احتمال بالا شود. مدیران ممکن است از دنبال کردن این استراتژی خودداری کنند هنگامی که ریسک ارزیابی شدن با نتایج تنها چند پروژه مورد بررسی را در نظر بکیرند. در چنین حالتی، سیاست ها باید طوری طراحی شوند که منجر به شرکت در فعالیت های که به شکست با احتمال بسیار بالا منجر شده است شوند. اگر بسیاری از شرکت های بهره مند شوند، این سیاستها کمتر مورد نیاز است. حتی اگر توزیع سودها نسبتا متقارن باشد، اگر توزیع سودها چولگی بسیار بالا داشته باشد شرکتها ممکن است از پیگیری نوآوری منصرف شوند. در این مورد، مشکل تنها سود تعداد انگشت شماری از شرکت ها نیست بلکه که حتی اگر یکی از این شرکتها به طور متوسط به نوآوری ​​بپردازد، نرخ همگرایی متوسط ​​ممکن است خیلی آهسته باشد و ممکن است لازم باشد یک شرکت، به منظور داشتن درجه معقول اطمینان از رسیدن به نتایج مثبت، در بسیاری از پروژه ها شرکت داشته باشد. در صورتی که این موردباشد به نظر می رسد، تمرکز پژوهش، و یا دیگر مکانیسم های که برخی از اشکال جلوگیری از ریسک را ارائه میکنند، نیاز باشد. یافته های ما نشان می دهد که استراتژی های نوآوری بر عملکرد شرکت بیش از راههایی که معمولا به رسمیت شناخته شده است تاثیر میگذارد. به طور خاص، استراتژی های نوآوری خارجی به میزان قابل توجهی با افزایش در سود متوسط ​​شرکت هایی که R & D انجام نمیدهند در ارتباط است. آنها نیز به طور قابل توجهی با افزایش پراکندگی سود و با چولگی همراه است، و نشان دهنده این واقعیت است که استراتژی های نوآوری خارجی احتمال نتایج بسیار شدید را افزایش می دهد. با این حال، هیچ اثر قابل توجهی بر منحنی توزیع سود شناسایی نشده است. برای استراتژی های داخلی نیز الگوی مشابه اجرا میشود، اما تخمین زده می شود اثرات کوچکتر است و از نظر آماری معنی دار نبود.

این مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است. در بخش 2 ما منطق خود برای تاثیر داشتن استراتژی های نوآوری بر عملکرد و شواهد قبلی در مورد این موضوع بحث می کنیم. بخش 3 روش تحقیق را ارائه میکند. در بخش 3. 1 چارچوب رگرسیون چندکی را که در تجزیه و تحلیل و نشان دادن این که چگونه می توان آن را برای کمک به روشن ساختن تاثیر استراتژی ها بر توزیع کل سود و نه نسبت به یک نقطه از این توزیع، به کار گرفته شده بحث می کنیم. بخش 3. 2 داده ها و بخش 4 نتایج را نشان می دهد. در نهایت، در بخش 5 از مقاله نتیجه گیری میکنیم


ترجمه شده درس های زنجیره تأمین از بلایای طبیعی فاجعه آفرین در ژاپن

چکیده اگرچه مدیریت زنجیره تأمین از دیدگاه های مختلف بررسی شده است اما نقش زنجیره تأمین جهانی به عنوان مکانیسمی برای غلبه بر شکست های زنجیره تأمین به اندازه کافی بررسی نشده است در این مقاله درباره واکنش های اخیری که شرکت های تولیدی در ژاپن به زمین لرزه ها، سونامی و فاجعه های هسته ای داشته اند بحث می شود براساس مطالعات شرکت های تولیدی در ژاپن، این
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 522 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
ترجمه شده درس های زنجیره تأمین از بلایای طبیعی فاجعه آفرین در ژاپن

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

فهرست مطالب

  • چکیده
  • ضربه های فاجعه آفرین
  • مدل استاندارد
  • ریسک های مدل های زنجیره تأمین
  • شکل 1: مدیریت ریسک زنجیره تأمین
  • تجدید نظر در مدل پاسخ مدیریت زنجیره تأمین: اطلاعات طراحی زنجیره تأمین
  • طراحی اطلاعات درسیسیتم اطلاعات یکپارچه تولید
  • تامین امنیت و حفظ چریان طراحی اطلاعات
  • مدیریت زنجیره تأمین بر اساس طراحی اطلاعات
  • یکپارچگی خارجی با تامین کنندگان کلیدیاز طریق مقررات قابل حمل
  • شکل 2: چارچوبی برای زنجیره تأمین قوی برای محافظت در برابر حوادث غیر مترقبه
  • مورد مطالعه: فاجعه در ژاپن
  • انگیزه برای مطالعه مورد
  • موارد ژاپنی
  • Iryou
  • Kenki
  • Sangyo
  • Zyuden
  • درس های زنجیره تأمین از موارد مطالعه شده.
  • اختلالات اطلاعات
  • جدول1: مقایسه موردی شرکتهای مورد مطالعه
  • جدول 2: ارزیابی زنجیره تأمین شرکتهای مورد مطالعه
  • هزینه های ناشی از وابستگی بیش از حد
  • قابلیت حمل و پراکندگی زنجیره تأمین
  • فرایند های تصمیم گیری ارزیابی زنجیره تأمین
  • شکل3: کاهش ریسک زنجیره تأمین و فرآیند بازسازی
  • نتیجه گیری
  • منابع


ترجمه شده مدل تصمیم گیری مزایده معکوس چندصفتی بر مبنای برنامه ریزی خطی

چکیده به علت رواج اینترنت، تجارت الکترونیکی بیشتر و گسترده تر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد در همین زمان، سبک تجارت تأمین مواد و خرید بسیار تغییر کرده است تحت چنین شرایطی، مزایده ی معکوس آنلاین پا به عرصه ی وجود گذاشت براساس دانش نظری و وضع موجود کاربردی، این مقاله برخی مسائل اساسی، همانند شرایط قابل کاربرد و فرآیند اصلی مزایده معکوس
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 356 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
ترجمه شده مدل تصمیم گیری مزایده معکوس چندصفتی بر مبنای برنامه ریزی خطی

فروشنده فایل

کد کاربری 8070

مقدمه:

در پایان سال 2010، جئوفری بوید، که از خط قیمت وب سایت مزایده معکوس آمده است، جایزه ی «خلق ثروت» سال 2010 را توسط ژورنال «مدیرعامل» برده است، که این امر دلالت بر این دارد که مزایده معکوس دارای فرصت های تجاری نامحدود است. طبق بررسی های انجام شده توسط شرکت e – Bay، یک مزایده ی معکوس موفق می تواند مقدار هزینه ی تهیه و خرید مواد را بین % 43 و % 3/6، به طورمتوسط % 18، کاهش دهد. با این حال، تکنیک معکوس از اصل نظری اش فاصله ی زیادی دارد، که کاملاً تصوری و پراکنده است. جاپ (2002) در این باره بحث کرد که انگیزه ی یک تجارت برای اتخاذ مزایده از صرفه جویی در هزینه ها، افزایش کارایی، و کاربرد تکنولوژی نوظهور ناشی می شود [1].

از دیدگاه زنجیره ی تأمین، و لی (2007) بررسی کردند که چرا و چگونه مزایده ی معکوس می تواند کل هزینه را کاهش دهد [2]. با این حال، استفان و اندراس (2004) اظهار داشتند که مشخصات دقیق محصول، آمادگی کامل خریدار و رقابت شدید بین تأمین کنندگان به منظور تعیین موفقیت در مزایده ی معکوس از عوامل اساسی محسوب می شوند [3]. علاوه بر این، بیچلر (2002) مزایده ی چندصفتی را یک نوع الگوهای مزایده ای دانست که خصوصیات بیشتری به غیر از قیمت باید در آن مورد توجه قرار گیرد [4]. دکراجانپتج (2002) ابتدا تلاش کرد تا از روش برنامه ریزی خطی به منظور حل مشکلات مزایده ی آنلاین چندصفتی استفاده کند [5]. با روشن شدن توسط ابزارهای نظری قبل و بر مبنای تکنیک رایج مزایده معکوس، این مقاله یک مدل چندصفتی کمّی را به منظور آشکار ساختن مکانیزم تصمیم گیری در فرآیند مزایده معکوس به وجود آورده است، که قصدش این است که امکان بهنیه سازی و تسریع تصمیم گیری آنها و انجام اقدامات درست و مناسب را تسهیل بخشد.


تحقیق جامع و کامل شرکت های سهامی ،قوانین تأسیس،انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها

دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان شرکت های سهامی ،قوانین تأسیس،انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها در حجم 42 صفحه با فرمت word ویژه ارائه تحقیق درسهای مدیریت سرمایه گذاری، سمینار در مسائل مالی و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های مدیریت مالی و حسابداری
دسته بندی بورس و کالا
فرمت فایل docx
حجم فایل 876 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
تحقیق جامع و کامل شرکت های سهامی ،قوانین تأسیس،انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس  و فرا بورس و انحلال شرکت ها

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: تحقیق جامع و کامل شرکت های سهامی ، قوانین تأسیس، انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها
دسته: ، مدیریت مالی و حسابداری (ویژه درسهای سمینار در مسائل مالی،تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری)

فرمت: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 42 صفحه

این فایل شامل تحقیق جامع و کاملی با عنوان " شرکت های سهامی ، قوانین تأسیس، انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها " می باشد که در حجم 42 صفحه با فرمت ورد تهیه شده است که میتواند به عنوان کار تحقیقی درسهای مدیریت سرمایه گذاری، سمینار در مسائل مالی و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های مدیریت مالی و حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

شرکتهای سهامی

شرکت سهامی خاص

مشخصات شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی عام

شرایط تاسیس, پذیره نویسی و ثبت اولیه شرکت سهامی عام

مدارک لازم جهت کسب اجازه پذیره نویسی شرکت در شرف تاسیس سهامی عام از مرجع ثبت شرکتها

مدارک لازم جهت تاسیس شرکت سهام عام

روش و مراحل ثبت شرکتهای سهامی خاص

تعریف و انواع شرکت سهامی

جهات افتراق شرکت سهامی عام و خاص

تعریف اصطلاحات شرکت های سهامی

مفهوم شاخص سهام

شاخص چیست؟

خصوصیات قابل توجه شاخص

شاخص کل قیمت(TEPIX)

شاخص قیمت و بازدة نقدی

شاخص قیمت صنعت

شاخص قیمت 50 شرکت فعال‌تر

نحوه قیمت گذاری سهام

نحوه محاسبه شاخص سهام در بورس اوراق بهادار

شرایط پذیرش اوراق بهادار

اصطلاحات و تعاریف بازار سرمایه و بورس

بازار پول

بازار سرمایه

بازار اولیه

بازار ثانویه

بورس

کارگزار

بازار های فعال چه بازار هایی هستند؟

سهام فعال به چه معناست؟

سهام غیر فعال چه سهامی هستند؟

بازار حساس به چه معناست؟

تحلیل گران بنیادی کسانی هستند؟

تجزیه وتحلیل بنیادی به چه معناست؟

تحلیل گران فنی چه کسانی هستند

سفارش‌های خرید و فروش

سفارش به قیمت بازار

سفارش قیمت معین

سفارش محدود

اجرای سفارش مشتریان

صدور اعلامیه خرید و فروش و گواهینامه موقت سهام

تسویه حساب با مشتریان

پذیرش سهام عادی

شرایط پذیرش شرکت ها در بورس

تعیین کد معاملاتی برای مشتریان

شرایط عمومی پذیرش در بئرس ائراق بهادار تهران

شرایط اختصاصی پذیرش در بئرس ائراق بهادار تهران

فرآیند پذیرش شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران

مدارک و مستندات مورد نیاز جهت بررسی درخواست پذیرش

ارزش سهام عادی

روشهای ارزیابی سهام بر اساس داراییهای شرکت

ارزش اسمی سهام ( Par Value)

ارزش دفتری (Book Value )

ارزش سهام بر مبنای خالص ارزش داراییها ( Net Asset Value)

ارزش تصفیه ای سهام (Liquidation Value)

ارزش جایگزینی (Replacement Value )

روشهای ارزیابی سهام بر مبنای دیدگاه سودآوری

ارزیابی سهام برای یک دوره نگهداری

انواع روشهای خرید و فروش

خرید سهام

خرید آزاد (باز)

خرید سهام معین

خرید سهام معین با قیمت محدود

فروش سهام

فروش به قیمت محدود

تعویض سهام

معرفی انواع اوراق بهادار

آیا همه اوراق بهادار در بورس قابل معامله اند؟

طرق سرمایه گذاری در بورس

مدارک لازم جهت انحلال شرکت

مراحل انحلال شرکت

دلایل انحلال شرکتهای سهامی

حکم دادگاه به جهت انحلال شرکت

انحلال و تصفیه شرکت سهامی

موارد انحلال شرکت سهامی

طرق تصفیه

مدیر تصفیه

مدت مأموریت مدیر تصفیه.

نظارت بر امر تصفیه

ختم تصفیه

اختیارات مدیر یا مدیران تصفیه

عملیات تصفیه شرکت منحله

حق کسب اطلاع سهامداران

اعلام ختم تصفیه به مرجع ثبت شرکت

مسئولیت مدنی و جزائی مدیران تصفیه

تحقیق تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


دستگاه های اندازه گیری الکتریکی

جزوه دستگاه های اندازه گیری الکتریکی شامل مباحث زیر می باشد
دسته بندی برق و الکترونیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 1981 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
دستگاه های اندازه گیری الکتریکی

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

فصل اول

گانومترها و مدارات اندازه گیری DC

شناخت دستگاه گانومتر و مدار داخلی آن

آشنایی با لامپ اشعه کاتدی

آشنایی با دستگاه های اندازه گیری الکترو استاتیک

فصل دوم

ولتمترها، آمپر مترها و تاثیر این وسایل در مدار

طراحی ولت متر

تاثیر ولت متر بر روی مدار اندازه گیری

جبران تاثیر ولت متر در مدار

طراحی آمپر متر

تاثیر آمپر متر بر روی مدار اندازه گیری

آمپر مترهای چنگکی

فصل سوم

اندازه گیری مقاومت

طراحی اهم متر

اهم مترهای فشار قوی

اندازه گیری مقاومت به روش کلویت یا چهار سیمی

فصل چهارم

مالتی مترها و مدارات داخلی آنها

مالتی مترها

فصل پنجم

دستگاه های اندازه گیری تابلویی

ولت مترهای تابلویی

آمپر مترهای تابلویی

ترانسفورماتور جریان

واتمترهای تابلویی

فرکانس متر

کسینوس فی متر

کنتور سه فاز

کنتور دو تعرفه

کنتور سه فاز راکتیو


روشهای شیرین سازی‎ ‎گاز و بازیابی گوگرد‎ ‎‏ ‏Gas Sweetening and Sulfur Recovery

کتاب فارسی روشهای شیرین سازی‎ ‎گاز و بازیابی گوگرد‎ یا‎‏ ‏Gas Sweetening and Sulfur Recovery شامل مباحث زیر می باشد
دسته بندی نفت و پتروشیمی
فرمت فایل zip
حجم فایل 5340 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 95
روشهای شیرین سازی‎ ‎گاز و بازیابی گوگرد‎ ‎‏ ‏Gas Sweetening and Sulfur Recovery

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

روشهای شیرین سازی

جذب شیمیایی Chemical Absorption

فرآیند شیرین سازی با MEA

فرآیند شیرین سازی با DEA

فرآیند شیرین سازی با MDEA

روشهای جذب فیزیکیPhysical Adsorption

فرآیند سلکسول Selexol Process

فرآیند رکتیسول Reectisol Process

شیرین سازی به روش جذب سطحی جامد Adsorption Process

شیرین سازی به روش جذب سطحی جامد Hybrid Separation Process

فرآیند استفاده از غشا Membrane Process

شیرین سازی با دی متیل آمین (DMA)- طرح اماک اهواز

شرح کلی فرآیند

لخته گیرها Slug Catcher

واحد شیرین سازی گاز واحد آمین Gas Sweetening Unit

واحد بازیابی گوگرد به روش کلاز Claus

۴ واحد شیرین سازی مایعات همراه Associated Hydrocarbon Sweetening

شرح فرآیند بازیابی گوگرد


بررسی سیستم عامل های موبایل (AndrOid-WindoS MObiLe,PhOne -Symbian OS)

بعد از رسمیت یافتن موبایل های نسل جدید شرکت های مطرح در این صنعت با همکاری هم سیستم عامل جدید برای موبایل ها به وجود آوردند که symbian نام گرفت
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2328 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
بررسی سیستم عامل های موبایل (AndrOid-WindoS MObiLe,PhOne -Symbian OS)

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

در ابتدا تلفن همراه تنها برای ارتباطات عادی تلفنی استفاده می شد. با گذر زمان قابلیت های دیگری نیز به این دستگاه ارتباطی افزوده شد.
تا اینکه شرکت های تلفن همراه نسل های دوم و سوم گوشی های خود را عرضه کردند. v vاین گوشی ها دارای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری بودند و تقریبا مانند یک کامپیوتر کوچک طراحی شدند.

مایکروسافت یکی از شرکت هایی بود که قبلا روی سیستم عامل کامپیوترهای جیبی خود کار کرده بود و Windows CE را به همین دلیل طراحی کرده بود؛ بعد از رسمیت یافتن موبایل های نسل جدید شرکت های مطرح در این صنعت با همکاری هم سیستم عامل جدید برای موبایل ها به وجود آوردند که symbian نام گرفت .


بررسی تهدیدات و ارائه پروتکل امنیت شبکه های بی سیم

طبقه بندی پروتکل های مسیریابی پروتکل های پیشتاز (Proactive Protocols) پروتکل های واکنشی ( Reactive Protocols) پروتکل های پیوندی (Hybrid Protocols )
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1667 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
بررسی تهدیدات و ارائه پروتکل امنیت شبکه های بی سیم

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

طبقه بندی پروتکل های مسیریابی

•پروتکل های پیشتاز (Proactive Protocols)

1-مسیریابی لینک وضعیت بهینه شده (OLSR)

2-پروتکل بردار مسافت ترتیبی مقصد ( DSDV)

3-پروتکل مسیریابی تغییر وضعیت دروازه سرگروه (CGSR)

•پروتکل های واکنشی ( Reactive Protocols)

1-بردار مسافت مورد تقاضا موردی (AODV)

2-پروتکل مسیریابی منبع پویا (DSR)

3-پروتکل مسیریابی منظم زمانی (TORA)

•پروتکل های پیوندی (Hybrid Protocols )

1-پروتکل مسیریابی منطقه (ZRP)

2-پروتکل مسیریابی بدون حالت محیط حریصانه (GPSR)


آشنائی با نرم افزار اقتصاد سنجی EViews

این نرم‌افزار، نرم‌افزاری قابل برنامه‌نویسی و دارای منوهایی برای انجام تحلیل‌های آماری از پیش تعریف‌شده (نظیر تحلیل مدل‌های رگرسیونی، تحلیل روندها، تحلیل مدل‌های ARCH و GARCH و ) است
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2581 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73
آشنائی با نرم افزار اقتصاد سنجی EViews

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

این نرم‌افزار، نرم‌افزاری قابل برنامه‌نویسی و دارای منوهایی برای انجام تحلیل‌های آماری از پیش تعریف‌شده (نظیر: تحلیل مدل‌های رگرسیونی، تحلیل روندها، تحلیل مدل‌های ARCH و GARCH و ...) بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند بدون هیچ واسطه‌ای لیست گسترده‌ای از فرمت داده‌ها (شامل: فرمت داده‌های Excel، ASCII، Text و غیره) را بنویسد یا بخواند.

منوها

.1منوی Objects

در شروع کار با نرم‌افزار اقتصادسنجی EViews، برخی از گزینه‌های این منو غیرفعال می‌باشند که بعد از ایجاد پرونده‌‌کاری فعال شده و مهمترین آنها بترتیب عبارتند از:

.New Object: ایجاد یک Object (نظیر: سری‌زمانی، سیستم معادلات و غیره). .

Fetch from DB: بازیابی یا فراخوانی یک سری‌زمانی یا Object از بانک اطلاعاتی (که با فرمان Store ذخیره شده‌اند) در پرونده‌‌کاری جدید. .

Ubdate from DB: به‌روز کردن Object‌ها از بانک اطلاعاتی.

Ubdate from DB: به‌روز کردن Object‌ها از بانک اطلاعاتی.

Store to DB: ذخیره سری‌زمانی یا Object‌ بعنوان داده‌های بانک اطلاعاتی.

Copy object: کپی Object‌های موردنظر.

Name: نامگذاری یا تغییر ‌نام Objectها در پرونده‌‌کاری ایجاد شده.

Delete: حذف Objectها از پرونده‌‌کاری.

و...............


مقدماتMATLAB

ساده ترین کارهایی که با MATLAB می توان انجام داد همان اعمالی است که یک ماشین حساب مهندسی پیشرفته انجام می دهد جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، حل معادله، انتگرال و رسم نمودار، برنامه نویسی و
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 189 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
مقدماتMATLAB

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

Matlab در نقش یک ماشین حساب

ساده ترین کارهایی که با MATLAB می توان انجام داد همان اعمالی است که یک ماشین حساب مهندسی پیشرفته انجام می دهد. جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، حل معادله، انتگرال و رسم نمودار، برنامه نویسی و ... lبعد از اجرای نرم افزارچند پنجره ظاهر می شود.
یکی از این پنجره ها command window نام دارد.
در این محیط دستورات MATLAB نوشته و اجرا می شوند.


بعضی از قابلیت های Matlab

تعریف و استفاده از متغیرها

محاسبات ماتریسی

نوشتن M-file (کدنویسی)

دستورات حلقه و شرط

دستورات ورودی - خروجی

تعریف و فراخوانی توابع

رسم نمودار


چند دستور Matlab

دستور whos: لیست متغیرهای تعریف شده در حال حاضر.

دستور who: لیست خلاصه متغیرهای تعریف شده در حال حاضر

دستور clear: پاک کردن یک متغیر از حافظه.

,...................


پاورپوینت فلاونوئیدها

به دلیل کاربردهای فراوان، متابولیت های ثانویه موضوع جالبی برای تحقیقات اصلاح نباتات از طریق فنون ملکولی و مهندسی ژنتیک محسوب می شوند
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2800 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت فلاونوئیدها

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

تفاوت متابولیت های اولیه و ثانویه

متابولیت های اولیه

•شامل اسیدهای آمینه، پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها

•جزئی از ساختار مولکولی پایه

•نقش اساسی در رشد و نمو

•طی فرایند فتوسنتز و در حجم زیاد با ارزش اقتصادی پایین

متابولیت های ثانویه

•ساختار مولکولی پایه

•نقش در رشد و نمو

•از بیوسنتز متابولیت های اولیه

•بافت های خاص یا در مراحل نموی خاص

•فرایند های متابولیسمی


پاورپوینت جذب سطحی

استفاده از مواد جامد برای از بین بردن ماده یا موادی از یک سیال را جذب سطحی گویند
دسته بندی شیمی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4690 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
پاورپوینت جذب سطحی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

1- جذب سطحی چیست ؟

استفاده از مواد جامد برای از بین بردن ماده یا موادی از یک سیال را جذب سطحی گویند . üجذب سطحی را می توان تمایل مولکولهای فاز سیال برای چسبیدن به سطح جامد تعریف کرد . üنخستین افرادی که تحقیقات علمی کلاسیکی در این ضمینه انجام دادند langmuir,knudsen,McBain ... üدر کل کاربرد جذب سطحی در صنعت شامل : جداسازی ، آب زدایی و عاری سازی

2- جاذب ها :

مواد جاذب با خصوصیات سطح از قبیل مساحت سطح وی‍‍ژه و قطبیت سطح شناخته می شوند . وجود سطح زیاد در واحد جرم برای جاذب ضروری است . جاذب هایی که در صنعت به کار می روند ابعادی ما بین 50 میکرون تا 120 میلیمتر دارند . جاذب ها بایستی دارای خصوصیات مهندسی باشند .

1-2) انواع جاذب ها :
چهار نوع متداول ماده جاذب به طور گسترده در صنعت به کار می روند که عباتند از :

1.کربن فعال : یا کاراکولها از سوختن برخی مواد از قبیل چوب ، زغال سنگ هسته یا پوست بعضی میوه ها ، استخوان و... بدست می آید . üاین جاذب از دسته غیر قطبی ها می باشد و تمایل کمی به جذب آب و قدرت بالایی در جذب هیدروکربن ها دارد . üاز این جاذب به طور گسترده در واحد گلایکول برای زدایش ناخالصی های هیدرو کربنی از گلایکول استفاده می شود .


و....................



پاورپوینت تولید بیوسورفاکتانت

بیوسورفاکتانت ها در آب زدایی از ذغال سنگ – خمیر کاغذ – صنایع نساجی – صنایع غذایی – صنایع فرآوری سنگ معدن اورانیوم – لوازم آرایشی بهداشتی – شوینده ها – صنایع داروسازی کاربرد دارند
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2320 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پاورپوینت تولید بیوسورفاکتانت

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

تاریخچه:

فرآورده های نفتی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی در دنیای مدرن امروز محسوب می شوند.

با توجه به اینکه نفت حاوی مواد شیمیایی خطرناکی نظیر بنزن، تولوئن، اتیل بنزن، زایلن، نفتالن و غیره است، می تواند برای سلامت گیاهان، جانوران و انسان مضر باشد.

در این میان با وجودی که نشت های عظیم نفتی سهم کمی از آلودگی را به خود اختصاص می دهد اما به دلیل خسارات زیادی که به محیط زیست وارد می کند نگرانی بیشتری را بوجود می آورد. مطابق آمار ITOPF،از سال۲۰۰۰ تا۲۰۰۸ تنها۱۹۶۰۰۰ تن نفت در اثر حوادثی که برای نفت کش ها پیش آمده وارد دریا شده است. در دی ماه۱۳۸۸ یک چاه نفت در منطقه مارون خوزستان نشت کرد و در اثر آن حدود۲۰ هزار بشکه نفت وارد منطقه شد و۱۰۰ هکتار زمین را آلوده کرد.

فاجعه خلیج مکزیک که بر اثر نشت نفت از یک چاه نفت دریایی در این خلیج به وجود آمد، پس از انفجار سکوی "دیپ‌واتر هورایزون" تحت مسوولیت شرکت نفت بریتانیا در تاریخ 20 آوریل 2010 (31فروردین 89) ایجاد شد بیش که از 32 میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.


حذف آلودگی های نفتی

آلودگی های نفتی به سه روش فیزیکی ، شیمیایی و زیستی پاکسازی می شوند.

فیزیکی: برای حذف آلودگی آبها از ابزارهای جمع کننده مثل skimmer استفاده می شود. در مورد خاک های آلوده نیز روش landfilling که نوعی سیستم دفن بهداشتی مواد آلوده است و یا سوزاندن به کار گرفته می شود.

و.............


پاورپوینت اسید فولیک

اسید فولیک یکی از ویتامین های ضروری از خانواده ویتامینهای گروه B می باشد که بدن انسان قادر به ساخت این ویتامین نبوده و تأمین این ویتامین در بدن وابسته به جذب کافی و مداوم آن از طریق مکملهای غذایی روزانه می باشد
دسته بندی شیمی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 138 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت اسید فولیک

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

اسید فولیک

اسید فولیک یکی از ویتامین های ضروری از خانواده ویتامینهای گروه B می باشد که بدن انسان قادر به ساخت این ویتامین نبوده و تأمین این ویتامین در بدن وابسته به جذب کافی و مداوم آن از طریق مکملهای غذایی روزانه می باشد. خصوصاً افراد مسن، ورزشکاران و خانمها در دوران بارداری و شیردهی، نیاز بیشتری به مصرف اسید فولیک دارند. اسید فولیک در واکنشهای متابولیکی زیادی در بدن انسان نقش داشته و برای عملکرد آن ضروری می باشد. مصرف اسید فولیک، بویژه در شروع بارداری بسیاراساسی است، زیرا اسید فولیک در تکامل جنین نقش ایفا می کند. کپسولهای اسید فولیک یوروویتال مقادیر مورد نیاز اسید فولیک در بدن را تامین می کنند.


اسید فولیک و ویتامین B12 مکمل اسید فولیک برای کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 مفید است؛اما این مکمل بر روی تغییرات و ناهنجاری های عصبی ناشی از کمبود ویتامین B12 اثری ندارد. برای درمان این ناراحتی های عصبی تنها مصرف ویتامین B12 مفید است.

کمبود اسید فولیک

کمبود اسید فولیک وقتی پیدا می شود که مصرف منابع غذایی این ویتامین جوابگوی نیاز بدن نباشد و یا فولات دفع شده از بدن زیاد باشد. žکمبود فولات در زنان باردار، منجر به کاهش وزن تولد، نوزادان نارس و دچار نقص لوله ی عصبی جنین می گردد. žدر نوجوانان، کمبود فولات منجر به آنمی (کم خونی) می شود.


مراقبت های ویژه و تروما

زایمان باید به صورت واژینال انجام شود استفاده از بی حسی اپیدورال برای رفع درد لیبر مناسب است
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 199 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 162
مراقبت های ویژه و تروما

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

اختلالات دستگاه گوارش

ازوفاژیت ناشی از ریفلاکس

•سوزش سردل که پایروزیس نیز نامیده می شود از شکایات شایع و در اثر شل شدن اسفنکتر کاردیا رخ می دهد .
•بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب و خوردن عوامل خوراکی آنتی اسید معمولا برای تسکین علایم کافی است.
•اگر علایم شدید باشد ، سایمتدین و رانیتیدین بدون ضرر هستند.
•اگر این عوامل ناراحتی را برطرف نکنند ،باید اقدام به اندوسکوپی شود.

فتق هیاتال
•افزایش متناوب اما طولانی مدت فشار داخل شکمی منجر به ایجاد چنین فتقهایی می شود.
•در طی بارداری این فتقها ممکن است منجر به استفراغ،درد اپی گاستر و حتی خونریزی از زخم شود.
•فتق دیافراگماتیک:
•این فتقها به ندرت بارداری عارضه دار می کند. این فتقها شامل:هرنیاسیون محتویات شکمی از سوراخ بوخدالک یا سوراخ مورگانی هستند.
زخم پپتیک
•در زنان جوان بیماری زخم پپتیک اغلب به جای معده دوازدهه را گرفتار می کند . این زخمها ممکن است در نتیجه گاستریت مزمن ناشی از هلیکوباکترپیلوری و بیماری زخم پپتیک ایجاد می شود. همچنین این زخمها ممکن است به علت استفاده از آسپیرین و سایر داروهای ضدالتهاب عیر استروئیدی است.
•در طی بارداری ترشح اسید کاهش می یابد ، تحرک معده کمتر می شود و ترشح موکوس به طور قابل توجهی افزایش می یابد . بنابراین بیماری فعال زخم پپتیک در طی بارداری عیر شایع است. حتی زنانی که قبل از بارداری دچار زخمهای علامتدار هستند اغلب بهبود قابل توجهی را در طی بارداری ذکر می کنند .


قلب مصنوعی

قلب مصنوعی از جنس تیتانیوم و پلاستیک بوده و از آلیاژ تیتانیومآلومینیوموانادیوم به دلیل سازگاری با بدن در پمپ قلب استفاده گردیده
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 270 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
قلب مصنوعی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

قلب همانند موتوری در بدن است که باید روزی 6000 لیتر خون را به اعضای بدن پمپ کند.

بهترین قلب مصنوعی قلبی است که در 24 ساعت

100000 بار ضربان داشته باشد.


در سال 1982 Paul Winchel قلب مصنوعی را طراحی کرد و آن را Jarvik-7 نامید؛که توسط

دگتر Devris در بدن بیماری 61 ساله ایمپلنت شد و او را 82 روز زنده نگه داشت.

یکی از ویژگی های Jarvic-7 :به کار گیری نوعی فلز مخصوص در حفرات داخلی آن بود.

اختراع سیستم منبع تغذیه قابل کاشت درون بدن منجر به کشف قلبی مدرن به نام Abiocor شد.

این مدل در سال 2004 مجوز FDA را کسب نمود.


شکستگی جمجمه

شکستگی جمجمه شکستگی در استخوان محافظ مثل جمجمه ، همیشه یک اورژانس جدی است آسیب به سر از عمده ترین علل مرگ در مردان زیر 35 سال است
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
شکستگی جمجمه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

شکستگی جمجمه

شکستگی در استخوان محافظ مثل جمجمه ، همیشه یک اورژانس جدی است . آسیب به سر از عمده ترین علل مرگ در مردان زیر 35 سال است

علل

شکستگی جمجمه در اثر ضربه ی شدید به سر

نشانه ها و علائم ؛

شکستگی جمجمه به طور معمول ایجاد درد و تورم یا تغییر شکل جمجمه ،کبودی ویا تغییر رنگ در محل آسیب دیدگی ،پشت گوش یا در اطراف چشم و بینی ، خونریزی فراوان اگر پوست سر منقطع باشد .

مردمک چشم نا موزون ،مایع آبکی یا شفاف که از گوش یا بینی ترشح می شود .

همچنین اگر مصدوم دچار صدمه مغزی شد ،این نشانه ها ممکن است همراه با خواب آلودگی یا گیجی ، استفراغ و تاری دید ، تحریک پذیری ،سردرد ،فراموشی حافظه و از دست دادن هوشیاری می باشد .

مراقبت


ثابت ماندن قند خون با مصرف غلات سبوس دار در وعده صبحانه

دلایل هیپوگلیسمی کنترل دقیق قند خون انواع انسولین خصوصیات انسولین دیابت چیست انواع دیابت کدام است انواع بیماری دیابت دیابت حاملگی دیابت باعلل متفرقه آیا دیابت درمان دارد علائم اولیه ی دیابت چیست چه کسانی در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند آیا دیابت قابل پیشگیری است
دسته بندی تغذیه
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
ثابت ماندن قند خون با مصرف غلات سبوس دار در وعده صبحانه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

ثابت ماندن قند خون با مصرف غلات سبوس دار در وعده صبحانه
مصرف غلات سبوس دار در وعده صبحانه باعث ثابت ماندن میزان قند خون تا مدت طولاتی تری می شود.
داد مصرف غلات سبوس دار در وعده صبحانه قند خون رامدت طولانی ثابت نگه می‌دارد.
، در صورت مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر ،گلوکامید پایین می‌تواند قند خون را تا 10 ساعت ثابت نگه دارد.

دیابت (قندخون) و علایم آن

طبق آمار ارائه شده حدود 5-6 درصد افراد 3 تا 69 ساله در شهر تهران مبتلا به دیابت هستند. مطالعات نشان داده است که نصف افراد دیابتی بررسی شده در ایران قبل از انجام مطالعات از بیماری خود آگاهی نداشتند.
میزان شیوع بیماری دیابت در نواحی مختلف ایران متفاوت است. به عنوان مثال، طبق بررسی های انجام شده بیشترین میزان شیوع بیماری دیابت در شهر یزد وجود داشته است. (3/16 درصد)
طبق مطالعات اخیر 14 – 23% ایرانیان بالغ بالای 30 سال دیابتی هستند یا دچار عدم تحمل گلوکز (IGT) می باشند. تقریباً 25% موارد IGT در آینده دچار دیابت می شوند.
60 – 70 در صد افراد دیابتی دچار آسیب عصبی می شوند که ممکن است منجر به قطع نخاع در آنها گردد. در حدود 15 % این افراد زخم پای ناشی از دیابت مشاهده شده است.
طبق بررسی های به عمل آمده ایران جزو کشورهایی است که به میزان زیاد در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارد و بروز دیابت در ایران رو به افزایش است.
10 کشوری که دارای بیشترین تعداد مبتلایان به دیابت هستند به ترتیب عبارت از : هند، چین،‌ایالات متحده امریکا، اندونزی، روسیه، ژاپن، امارات متحده عربی، پاکستان، برزیل و ایتالیا
دکترمحمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت در رابطه با مسئله دیابت در ایران گفت: دیابت در ایران در حال رشد است و نوع دو آن از رشد بیشتری برخوردار بوده که از مهمترین علل این افزایش تغییر الگوهای زندگی و محیطی است. وی بر ضرورت اجرای برنامه کشوری در پیشگیری و کنترل دیابت در نظام سلامت تاکید کرد. گویا اظهار داشت: در حال حاضر تشخیص و غربالگری دیابت در روستاها به صورت فعال و در شهرها به صورت غیر فعال انجام می شود. وی تصریح کرد : شیوع دیابت در مناطق روستایی کشور در حال افزایش است ولی در شهرها بیشتر از روستاها است. گویا اظهار داشت : دیابت بارداری نیز که مربوط به دوره حاملگی است تعداد زیادی از زنان کشورمان را درگیرکرده و آنان پس از گذشت شش هفته از اتمام بارداری٬ دچار دیابت آشکار می شوند. وی گفت : با توجه به شیوع روز افزون چاقی و دیابت در کشور ضرورت دارد برنامه های مداخله ای برای افزایش آگاهی عمومی درباره دیابت و عوارض آن طراحی و اجرا شود. گویا به ضرورت بهبود استانداردهای مراقبت های پزشکی و توانمندسازی سامانه بهداشتی کشور برای کاهش بار بیماری دیابت تاکید کرد.
عدم کنترل دیابت (قند خون بالا و یا پایین ) در طولانی مدت، می تواند اثرات جبران ناپذیری را بر روی اعضای مختلف بدن داشته باشد. این عوارض به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود که شرح هر کدام به قرار زیر است:
» عوارض بلند مدت
» نابینایی: تحت کنترل نبودن قند خون، اثر تخریب کننده ای روی عروق شبکیه چشم داشته و می تواند موجب بروز تاری دید و نابینایی شود.
» آسیب کلیوی: کلیه ها نیز در صورت بالا بودن قند خون، آسیب دیده و دیالیز را به دنبال خواهد داشت.
» پای دیابتی: عدم کنترل قند خون و عدم مراقبت صحیح از پاها، موجب ایجاد زخم هایی در پا می شود. این زخم ها می تواند به از کار افتادگی و قطع پاها منجر شود. علاوه بر کنترل قند، هر روز پاهای خود را معاینه نمایید و کفش مناسب بپوشید.


خلاصه کتاب حسابداری صنعتی 1

خلاصه کتاب حسابداری صنعتی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1085 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 305
خلاصه کتاب حسابداری صنعتی 1

فروشنده فایل

کد کاربری 13296

خلاصه فصل به فصل درس

حسابداری صنعتی1


پاورپوینت شرکت های سهامی، قوانین تأسیس، انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان شرکت های سهامی ،قوانین تاسیس،انتشار سهام،پذیره نویسی،بورس و فرا بورس وانحلال شرکت ها در حجم 114 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی بورس و کالا
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2005 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 114
پاورپوینت شرکت های سهامی، قوانین تأسیس، انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت شرکت های سهامی، قوانین تأسیس، انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی- مدیریت سرمایه گذاری- سمینار در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 114 اسلاید

این فایل در زمینه "شرکت های سهامی، قوانین تأسیس،انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها" می باشد که در حجم 114 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی ، مدیریت سرمایه گذاری و سمینار در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

شرکتهای سهامی عام وخاص و بورس اوراق بهادار

شرکت چیست؟

ثبت شرکت چیست؟

فرق شرکت با موسسه غیر تجاری

تعریف ماهوی شرکت

تعریف شرکت با مسئولیت محدود

شرکتهای سهامی

شرکت سهامی عام

شرکت سهامی خاص

مشخصات شرکت سهامی خاص

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت سهامی عام

شرایط تاسیس, پذیره نویسی و ثبت اولیه شرکت سهامی عام

مدارک لازم جهت کسب اجازه پذیره نویسی شرکت در شرف تاسیس سهام عام از مرجع ثبت شرکتها

مدارک لازم جهت تاسیس شرکت سهام عام

روش و مراحل ثبت شرکتهای سهامی خاص

انواع شرکت سهامی - جهات افتراق شرکت سهامی عام و خاص

تاریخچه بورس

سابقه بورس در ایران

تعریف بورس Exchange

تعریف اصطلاحات شرکت های سهامی

مفهوم شاخص سهام

شاخص چیست؟

شاخص کل قیمت(TEPIX) (Tehran Exchange Price Index)

شاخص قیمت و بازدة نقدی

شاخص قیمت صنعت

شاخص قیمت 50 شرکت فعال‌تر

نحوه محاسبه شاخص سهام در بورس اوراق بهادار

نحوه قیمت گذاری سهام

اصطلاحات و تعاریف بازار سرمایه و بورس

تالار اصلی و تالار فرعی

اصطلاحات و تعاریف بازار سرمایه و بورس

بازار اولیه وثانویه در بورس اوراق بهادار

تعاریف مفهومی از بازار بورس اوراق بهادار

بازار های فعال چه بازار هایی هستند؟

سهام فعال به چه معناست؟

سهام غیر فعال چه سهامی هستند؟

بازار حساس به چه معناست؟

کارگزار بورس به چه معناست؟

تحلیل گران بنیادی کسانی هستند؟

تجزیه وتحلیل بنیادی به چه معناست؟

نسبت های مالی به چه معناست؟

نسبت سود قبل از کسر مالیات به فروش چیست؟

درآمد باقی مانده به چه معناست؟

نسبت در آمد به دارایی چیست؟

نسبت نقدینگی چیست؟

تحلیل گران فنی چه کسانی هستند؟

نحوه خرید سهام و سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

کارگزاران

فرایند دریافت و اجرای سفارش

سفارش‌های خرید و فروش

سفارش به قیمت بازار

سفارش قیمت معین

سفارش محدود

تعیین کد معاملاتی برای مشتریان

اجرای سفارش مشتریان

صدور اعلامیه خرید و فروش و گواهینامه موقت سهام

هزینه انجام معاملات

تسویه حساب با مشتریان

پذیرش سهام عادی

شرایط خاص پذیرش سهام عادی در تابلوی اصلی بازار اول

نحوه تشکیل و پذیره نویسی شرکتهای سهامی عام

شرایط عمومی پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران

شرایط اختصاصی پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران

فرآیند پذیرش شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران

ارزش سهام عادی

روشهای ارزش گذاری سهام

روشهای ارزیابی سهام بر اساس داراییهای شرکت

ارزش اسمی سهام ( Par Value)

ارزش دفتری (Book Value )

روشهای ارزیابی سهام بر اساس داراییهای شرکت

ارزش سهام بر مبنای خالص ارزش داراییها ( Net Asset Value)

ارزش تصفیه ای سهام (Liquidation Value)

روشهای ارزیابی سهام بر مبنای دیدگاه سودآوری

ارزیابی سهام برای یک دوره نگهداری

خرید سهام

خرید آزاد (باز)

خرید سهام معین

خرید سهام معین با قیمت محدود

فروش سهام

فروش به بهترین قیمت

فروش به قیمت محدود

تعویض سهام

معرفی انواع اوراق بهادار

سازمان بورس چه مکانی است؟

شرکتهای پذیرفته شده و شرکتهای فعال در بورس

طرق سرمایه گذاری در بورس

فرابورس

تفاوت‌های فرابورس با بورس

مزایای بازار فرابورس

مدارک لازم جهت انحلال شرکت

انحلال و تصفیه شرکت سهامی

طرق تصفیه

مدیر تصفیه

مدت مأموریت مدیر تصفیه.

نقش مدیر تصفیه

نظارت بر امر تصفیه

ختم تصفیه

انحلال و تصفیه شرکت سهامی - تصفیه شرکت سهامی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


کتاب اصول متره و برآورد

متره، ‏METERE‏ واژهای است فرانسوی که معنی آن متر کردن و با اندازه گرفتن میباشد و در زبان فارسی این لغت بیشتر در علم ‏مهندسی کاربرد دارد و از آن برای متر کردن و یا اندازه گرفتن مصالح بکار رفته در یک سازه استفاده می شود این سازه می تواند ‏ساختمان، راه ، پل، تونل، لوله کشی ، سیم کشی و غیره باشد با تعریف فوق اگر ما بتوانیم مقدار مصالح به کاررفته در یک
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل zip
حجم فایل 2168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
کتاب اصول متره و برآورد

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

متره

چرا یک سازه را متره می کنیم

چه مبالغی از پیمانکار کسر می شود

مصالح پای کار

تحویل موقت

تحویل قطعی

ضمانت نامه

دفترچه فهرست بها

تعدیل

چگونه دفترچه فهرست بها تهیه می گردد

قیمت جدید

ادعای خسارت

واحدهایی که در متر به مورد استفاده قرار می گیرد

مهندسین مشاور

تغییر دادن عنوان ستون های کاغذ متر ه

محاسبه پی کنی

محاسبه پی کنی (طریق دیگر)

محاسبه سطح کفراژ بندی

محاسبه حجم بتون ریزی

محاسبه کرسی چینی

محاسبه سطح ماسه سیمان

محاسبه سطح قیر و گونی روی پی

محاسبه حجم آجر چینی

محاسبه حجم آجر چینی طریق دیگر

محاسبه سطح طاق ضربی

محاسبه طاق ضربی طریق دیگر

محاسبه حجم بتوان سبک روی بام

محاسبه سطح قیر و گونی روی بام محاسبه سطح اسفالت روی بام

محاسبه سطح سفیدکاری

محاسبه حجم بلوکاژ

محاسبه سطح قیرگونی سرویسها

محاسبه سطح توری مرغی

محاسبه سطح کاشی کاری

محاسبه سطح فرش کف

محاسبه وزن تیرآهنها

محاسبه وزن میله مهار

محاسبه وزن پنجره ها


راهنمای ایمنی پیش راه اندازی Pre‐Start up Safety Review (PSSR) Guideline

ترویج و نهادینه نمودن نگرش پیشگیرانه!یکی از اهداف راهبردی مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت ‏بحران شرکت ملی نفت ایران برای استقرار و توسعه نظام مدیریت‎ HSE ‎بوده است‎‎ توجه و التزام به ملاحظات‎ HSE ‎در مراحل اولیه طراحی و توسعه یک پروژه، نیاز به تغییرات آتی در زمان بهره برداری را به حداقل ‏رسانده و کمک مؤثری در کاهش هزینه
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل zip
حجم فایل 946 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
راهنمای ایمنی پیش راه اندازی Pre‐Start up Safety Review (PSSR) Guideline

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

پیشگفتار

هدف

دامنه کاربرد

مستندات پایه

نقش ها و مسئولیت ها

الزامات انجام مطالعه PSSR

زمان انجام PSSR و تعیین محدوده مطالعات

چک لیستهای PSSR

ترکیب تیم PSSR

تهیه جدول زمان بندی انجام مطالعه PSSR

آموزش و اطلاع رسانی برنامه PSSR

بازدید از تاسیسات و گفتگو با پرسنل کلیدی

تکمیل چک لیست PSSR

گزارش PSSR

جلسات پیگیری

تائیدیه گزارش نهایی PSSR و ارجاع به کمیته واگذاری

به صورت ادواری PSSR ممیزی و کنترل کیفیت عملکرد برنامه

منابع و ماخذ

پیوست ها

PSSR پیوست الف چک لیستهای

پیوست ب نمونه کاربرگ پیگیری

PSSR پیوست ج نمونه ای از گزارش جامع

PSSR پیوست د نمودار فرآیند

پیوست ه واژه نامه

پیوست و اختصارات


جزوه اصول و مراحل تست هیدرواستاتیک به همراه فرمت

جزوه اصول و مراحل تست هیدرواستاتیک به همراه فرم های نمونه که به شما در امر انجام و تحویل تست هیدرواستاتیک یا پنوماتیک کمک خواهد کرد
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل zip
حجم فایل 798 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
جزوه اصول و مراحل تست هیدرواستاتیک به همراه فرمت

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

PIPING SYSTEM TESTING

بخش یک

عمومیت

احتیاجات

مسئولیت پذیری پیمانکار

مشخصات اختصاصی خط شامل:

مشخصات کلی خط

ماکزیمم فشار تست

(MEDIUM) سیال یا گاز مورد استفاده برای انجام تست

بخش دوم

سیستم تست

بخش سوم

کارگاه تست پایپینگ

تست در سایت

عمومییت

مراحل تشکیل تست پکیج

لوپ بندی LOOPING

PRESSURE GAUGES


جزوه متدهای تست و بهره برداری لوله، شیر و اتصالات

جزوه متدهای تست و بهره برداری لوله، شیر و اتصالات شامل مباحث زیر می باشد
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل zip
حجم فایل 4094 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 86
جزوه متدهای تست و بهره برداری لوله، شیر و اتصالات

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

محتوا:

فصل اول: آشنائی با مقدمات و تعاریف اولیه PIPING

معرفی کدها و استانداردهای معمول در طراحی خطوط لوله

لوله های سیاه فولاد Carbon steel

لوله های فولاد آلیاژی Alloy steel

لوله های فولاد ضدزنگ Stainless steel

استاندارد ابعاد و ضخامت لوله ها

استاندارد ابعاد فلنج ها

استاندارد ابعاد شیرآلات و اصول انتخاب جنس

آشنائی با جنس های مورد استفاده در PIPING

فولاد ساده کربن CARBON STEEL

فولاد ساده کربن آرام Killed C.S.

فولاد گالوانیزه Galvanized C.S.

فولاد آلیاژی Alloy Steel

فولاد ضد زنگ Stainless Steel

فرآیند پیگینگ در خطوط لوله

دیسک های سایزینگ صفحه اندازه

فرآیند پیگینگ جهت بررسی هندسی داخل لوله ها و قطرسنجی آن ها

عملیات تمیز کاری خط لوله پس از نصب

آب گیری سیستم برای انجام عملیات هیدروتست

تخلیه لوله از آب و خشک نمودن لوله

فصل دوم: تست هیدرواستاتیکی خطوط لوله

ماکزیمم فشار مجاز برای طراحی لوله ها

خطوط لوله جهت انتقال گاز

تست هیدرواستاتیک خطوط لوله

فصل سوم: آب زدایی ، تمیز کاری و خشک کردن خط لوله

مقدمه

آب زدائی

پاکسازی خط لوله

پاک کردن مواد زائد به کمک جریان گاز

پاک کردن مواد زائد به کمک جریان آب

سند بلاست داخلی خط لوله

پاکسازی شیمیایی

خشک کردن خط لوله

میزان رطوبت هوا

بهره برداری از خطوط لوله پتروشیمی

خشک کردن با مکش


پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

دشت های فلات که بخش عمده ای از مساحت کشور ما محسوب می شوند، عمدتاً در نواحی مرکزی و شرقی مملکت قرار دارند دو منطقه دشت کویر و کویر لوت، در مرکز ایران واقع شده اند که به طور کلی لم یزرع و یا با بارندگی بسیار اندک می باشند این دو کویر، قریب یک هفتم مساحت ایران را شامل می شوند
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 7484 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

1- شرایط اقلیمی

دشت های فلات که بخش عمده ای از مساحت کشور ما محسوب می شوند، عمدتاً در نواحی مرکزی و شرقی مملکت قرار دارند. دو منطقه دشت کویر و کویر لوت، در مرکز ایران واقع شده اند که به طور کلی لم یزرع و یا با بارندگی بسیار اندک می باشند. این دو کویر، قریب یک هفتم مساحت ایران را شامل می شوند.

نواحی حاشیه کویری و کوهپایه ای، دارای آب و هوای معتدل تر با بارندگی بیشتر می باشند؛ ولی به هر تقدیر، اقلیم این نواحی نیز گرم و خشک است.

خصوصیات کلی شرایط اقلیمی دشت های فلات به قرار زیر است:

1- آب و هوای گرم وخشک در تابستان و سرد و خشک در زمستان
2- بارندگی بسیار اندک
3- رطوبت هوای بسیار کم
4- پوشش بسیار کم گیاهی
5- اختلاف زیاد درجه حرارت بین شب و روز
6- در نواحی کویری و حاشیه کویری، باد های توام با گرد و غبار

به دلیل رطوبت کم و دوری از دریا، اختلاف درجه حرارت هوا در طی شبانه روز، زیاد است. به تغییرات روزانه حرارت که در ستون نوسان روزانه دما در جدول 1 برای شهر های مناطق گرم و خشک آمده، توجه کنید.

باید اضافه نمود که کمبود آب جهت کشاورزی و مصرف روزانه اهالی، به علاوه، باد های شدید کویری که با شدت، شن و خاک کویر را در سطح مناطق زیستی پخش می کنند، محیط چندان مطلوبی را جهت سکونت انسان، ایجاد نمی کند. همچنین در منطقه، درخت و در نتیجه چوب کمیاب است و نمی توان به راحتی سقف و سرپناه ایجاد نمود‌‌، ولی با توجه به مشکلات اقلیمی فوق، معماری سنتی ما در اثر تجربه چند هزار ساله، راه حل های منطقی ای برای یک زندگی دلپذیر در این مناطق فراهم نموده است

59 اسلاید


پاورپوینت آفات سویا

شامل 58 اسلاید عکس ها و اسامی لاتین آفات سویا
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 10751 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
پاورپوینت آفات سویا

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

پاورپوینت آفات سویا

شامل 58 اسلاید عکس ها و اسامی لاتین آفات سویا

58 اسلاید پاورپوینت


پاورپوینت اجزاء وعناصر(دیوار)

استفاده مناسب از المان موجود (دیوار) در فضا ومنعطف بودن آن }ایجاد یک فضا با خصلت های متفاوت فضای پخت و پزفضای کار و فضای بازی بچه ها }ارتباط داشتن فضاها با هم به دلیل خالی کردن قسمتی از دیوار
دسته بندی معماری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 12523 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
پاورپوینت اجزاء وعناصر(دیوار)

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

استنتاج

نقاط قوّت

استفاده مناسب از المان موجود (دیوار) در فضا ومنعطف بودن آن

ایجاد یک فضا با خصلت های متفاوت فضای پخت و پز-فضای کار و فضای بازی بچه ها ارتباط داشتن فضاها با هم به دلیل خالی کردن قسمتی از دیوار

سیرکولاسیون – سلسله مراتب استقرار

نقاط ضعف

فضای مطالعه موجود برای تمرکز مناسب نمی باشد.

اجزا و المان ها

پلان - سیرکولاسیون

نقاط قوت

همخوانی جنس پله با سقف و نیز استفاده از مصالح طبیعی

نقاط ضعف

ایمنی پایین درنتیجه نداشتن حفاظ

شومینه

نقاط قوت

سبک بودن شومینه

اشغال کم فضا

ایجاد فضای دنج

نقاط ضعف

نبود حفاظ در جلو شومینه

سلسله مراتب اسقرار

55 اسلاید


دانلود پاورپوینت آزمایشگاه شیمی تجزیه 2

PH سنجی پتانسیل سنجی کاربرد الکترود های یون گزین روش های الکترووزنی روشهای کولن سنجی ولتامتری آمپر سنجی رسانایی سنجی
دسته بندی شیمی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 9567 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 164
دانلود پاورپوینت آزمایشگاه شیمی تجزیه 2

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب

فصل اول: PH سنجی

فصل دوم:پتانسیل سنجی

فصل سوم:کاربرد الکترود های یون گزین

فصل چهارم:روش های الکترووزنی

فصل پنجم:روشهای کولن سنجی

فصل ششم:ولتامتری

فصل هفتم:آمپر سنجی

فصل هشتم:رسانایی سنجی

فصل اول
PH سنجی

مقدمه

الکتروشیمی چیست؟

الکتروشیمی مبحثی در شیمی است که درمورد تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی و بالعکس بحث می کند.

در سلول های گالوانی، انرژی شیمیایی به الکتریکی تبدیل می شود.

در سلول های الکترولیز انرژی الکتریکی به شیمیایی تبدیل می شود.

سلول شیمیایی

هر سلول شیمیایی در واقع یک واکنش اکسایشی - کاهشی است.

هر واکنش اکسایشی -کاهشی شامل دو نیم واکنش است.

هر نیم واکنش یک الکترود می باشد.

نیم واکنش اکسایش، آند ونیم واکنش کاهش،کاتد نام دارد.

مثال در مورد یک سلول الکتروشیمیایی :

یک ظرف شامل محلول سولفات مس که در آن تیغه مسی قرار دارد.

Cu2+ + 2e →Cu

یک ظرف شامل محلول سولفات روی که در آن تیغه ای از روی قرار دارد.

Zn → Zn2+ + 2e

اگر ظرف ها را با پل نمکی به هم و دو تیغه را نیز بهم وصل کنیم ،جریان برق تولید می شود.

Cu2+ + Zn → Zn2+ + Cu

پتانسیل سنجی potentiometric

اندازه گیری اختلاف پتانسیل ما بین دو الکترود شناساگر و الکترود مرجع .

الکترود شناساگریا اندیکاتور: پتانسیل آن وابسته به غلظت گونه در تماس با آن است. الکترود مرجع، الکترودی که پتانسیل دقیقاً معینی دارد.

164 اسلاید


پاورپوینت آزمایشگاه شیمی تجزیه 2

PH سنجی پتانسیل سنجی کاربرد الکترود های یون گزین روش های الکترووزنی روشهای کولن سنجی ولتامتری آمپر سنجی رسانایی سنجی
دسته بندی شیمی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 9567 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 164
پاورپوینت آزمایشگاه شیمی تجزیه 2

فروشنده فایل

کد کاربری 8067

فهرست مطالب

فصل اول: PH سنجی

فصل دوم:پتانسیل سنجی

فصل سوم:کاربرد الکترود های یون گزین

فصل چهارم:روش های الکترووزنی

فصل پنجم:روشهای کولن سنجی

فصل ششم:ولتامتری

فصل هفتم:آمپر سنجی

فصل هشتم:رسانایی سنجی

فصل اول
PH سنجی

مقدمه

ا لکتروشیمی چیست؟

الکتروشیمی مبحثی در شیمی است که درمورد تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی و بالعکس بحث می کند.

در سلول های گالوانی، انرژی شیمیایی به الکتریکی تبدیل می شود.

در سلول های الکترولیز انرژی الکتریکی به شیمیایی تبدیل می شود.

سلول شیمیایی

هر سلول شیمیایی در واقع یک واکنش اکسایشی - کاهشی است.

هر واکنش اکسایشی -کاهشی شامل دو نیم واکنش است.

هر نیم واکنش یک الکترود می باشد.

نیم واکنش اکسایش، آند ونیم واکنش کاهش،کاتد نام دارد.

مثال در مورد یک سلول الکتروشیمیایی :

یک ظرف شامل محلول سولفات مس که در آن تیغه مسی قرار دارد.

Cu2+ + 2e →Cu

یک ظرف شامل محلول سولفات روی که در آن تیغه ای از روی قرار دارد.

Zn → Zn2+ + 2e

اگر ظرف ها را با پل نمکی به هم و دو تیغه را نیز بهم وصل کنیم ،جریان برق تولید می شود.

Cu2+ + Zn → Zn2+ + Cu

پتانسیل سنجی potentiometric

اندازه گیری اختلاف پتانسیل ما بین دو الکترود شناساگر و الکترود مرجع .

الکترود شناساگریا اندیکاتور: پتانسیل آن وابسته به غلظت گونه در تماس با آن است. الکترود مرجع، الکترودی که پتانسیل دقیقاً معینی دارد.


پاورپوینت ماهیت استراتژی

استراتژی مجموعه ای از سیاست ها و اهداف معین و مشخص یک سازمان می باشداستراتژی ها می تواند جهت حرکت سازمان را مشخص کرده و به درک سازمان و تمایز آن با سایر سازمان ها کمک می کند ماهیت استراتژی،تشخیص فرصت های اصلی و تمرکز منابع در جهت تحقق منابع نهفته در آن هاستفلسفه استراتژی نشان می دهد که درون مایه اصلی استراتژی،فرصت ها هستند
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 685 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
پاورپوینت ماهیت استراتژی

فروشنده فایل

کد کاربری 7402

فایل شامل 31 اسلاید در مورد مبحث استراتژی می باشد

مباحثی از جمله

فلسفه استراتژی

تعریف استراتژی

رویکردهای استراتژی

انواع استراتژی

فواید استراتژی

تفکر استراتژیک

و سایر مباحث مرتبط در اسلاید ها می باشد.قابل استفاده دانشجویان مقطع ارشد و دکترا


سوالات آزمون استخدامی بانک تجارت

دانلود سوالات آزمون استخدامی بانک تجارت ادوار گذشته
دسته بندی آزمون استخدامی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 867 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
سوالات آزمون استخدامی بانک تجارت

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

دانلود سوالات آزمون استخدامی بانک تجارت ادوار گذشته

بهترین منبع جهت آشنایی داوطلبان آزمون استخدامی نمونه سوالات ادوار قبلی است.

آشنایی داوطلب با قسمت های مهم منابع آزمون و اینکه چه نوع سوالاتی و از کجای منابع سوال می آید مهمترین فاکتور در قبولی در آزمون است.