فروشگاه گلد داک

فروشگاه گلد داک

فروشگاه جامع تحقیقات علمی و پژوهشی
فروشگاه گلد داک

فروشگاه گلد داک

فروشگاه جامع تحقیقات علمی و پژوهشی

مقاله درباره الیاف نوری

مقاله درباره الیاف نوری و تارهای نوری
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 53
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
مقاله درباره الیاف نوری

فروشنده فایل

کد کاربری 4508
کاربر

الیاف نوری

الیاف نوری ( تارهای نوری ) رشته هایی از شیشه هستند که نور از آنها عبور می کند . با این اختراع تحول بزرگی در ارتباطات و مخابرات بوجود آمده است . در روش سنتی از سیم های مسی و آلومینیومی برای ارسال سیگنالهای الکتریکی استفاده می شود و لی در مخابرات فیبر نوری سیگنال الکتریکی به شکل امواج نوری مدوله می شوند و سپس این نور از درون تارهای نازک شیشه عبور داده می شود . با این روش تحول بزرگی در سرعت و ظرفیت ارسال پیامهای مخابراتی بوجود آمده است .

این روش هم اکنون بهترین طریق ارتباطات مخابراتی راه دور است .

مزایای استفاده از الیاف نوری .. Benefits of Fiber Optics…

کابلهای فیبر نوری مزایای زیادی نسبت به کابلهای مسی و کابلهای هم محور متداول دارند . دارای مقاومت کششی بالاتر ، وزن کمتر و اندازه کوچکتر می باشند و حداکثر مقدار این تارها را می توان در حداقل مکان ممکن جای داد .

بدلیل اینکه هیچگونه سیگنال الکتریکی از طریق این سیم ها حمل نمی شود استفاده از آنها در جاههایی که بخارات قابل احتراق وجود دارد بسیار مناسب است چون خطر احتراق و انفجار ناشی از جرقه زدن سیمه اغی فلزی معیوب در این حالت وجود ندارد . هر گاه یک تار نوری شکسته شود خطر برق گرفتکی شوک الکتریکی وجود ندارد . ضمنا تارهای شیشه ای مانند سیم های متداول مسی و آلومینیومی دچار خوردگی و پوسید گی نمی شوند

.

هنگامی به فوائد مهم تارهای نوری پی می بریم که آنها را از نظر عملکرد با سیم های رایج مقایسه کنیم . تار های نوری بدلیل اینکه در معرض تداخل های الکترومغناطیس

EMI=electro magnetic interference

قرار نمی گیرند داده ها را خیلی بهتر از سیم های مسی و بدون سیگنالهای مزاحم عبور می دهند .

از طرفی چون افت سگنال در تارهای نوری بسرعت صورت نمی گیرد می توان تارهای پیوسته ای با طول 550 متر ( 1800 فوت ) را بکار گرفت . عملکردهای تارهای نوری در آینده با افزایش قابلیت انعطاف و انبساط بیشتر خواهد شد .

میزان انتقال داده ها از طریق تار نوری در آینده به بیش از 10 گیگا بایت در ثانیه خواهد رسید وبه این ترتیب امکان انتقال شبکه هایی با پهنای باند وسیع تر را برای تکنولوژی فرا مدرن فردا فراهم خواهد آورد .

نیاز ما چیست ؟

فیبر نوری میتواند محیطی را فراهم کند که از طریق آن داده ها با سرعت بیش از 100 مگا بایت در ثانیه منتقل شوند که این سرعت برای استفاده از شبکه های محلی اینترنت مناسب است .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.