تعلیم و تربیت سازنده، آن است که خودآموزی را به انسان بیاموزد و او
را در شکل دادن به روش و ساختار یادگیری خود توانا سازد، به انسان بیاموزد
که چگونه مسئولیت ادامة آموزش و پروش خود را بر عهده بگیرد، و او را چنان
بپرورد که جویندگی و بیش آموختن، خوی او شود و در دل و جان او جای گیرد.
اما، انسان جویا و پژوهشگر، باید ابزار جویندگی و پژوهش را بشناسد تا
بتواند به گنجینه های گذشته و حال دانش بشری که در کتابخانه ها و مراکز
اسناد و مدارک علمی گردآوری شده، دسترسی پیدا کند، و آن گنجینه ها را
پشتوانة کار تحقیق ...
|