دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 24 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه:
بدلیل افزایش تقاضا برای استفاده از مواد جدید نیز خوردنده الیاف کربن توحه بیشتری را در حوزة طراحی پل به خود اختصاص میدهد. مزیت آن کاهش پوشش بتن بدلیل مقاومت به خوردگی در پوشش بتن و موارد مرتبط میباشد. برای رشتههای پیش تنیده در بارهای زیاد و آنها با رشتههای فولادی مقایسه میشوند. استفاده از تقویت با کربن غیرپیش تنیدة تهیه شده از مشیها، هنوز رایج شده است. توسعة مش تقویت بافت شامل تعیین خواص الیاف و رفتار کوتاه مدت و بلندمدت در بتن میباشد. رفتار پیوند الیاف کربن غیرتلقیصی در بتن ، رضایتبخش نمیباشد زیرا الیاف داخلی در ناحیة پیوند میلغزند، آزمایشات با الیاف اپوکسی ادامه یافت. رزین اپوکسی باید پیوند الیاف با الیاف را بهبود بخشد و ظرفیت حمل بار توسط فعال کردن الیاف
بیشتر، بهبود یابد.
لایهبندی اپوکسی در الیاف کربن و بسته به مقدار الیاف در تماس با زرین اپوکسی است. در عکس REM نحوة پوشش اپوکسی الیاف کربن دیده میشود. در اینجا آزمایشات با انواع مختلف الیاف و مخلوطهای شده و رفتار تحت عمل حرارتی ارائه میشوند.
2- آزمایشات PWlLOWT .
قبل از توسعه یک مش تقویت الیاف کربن، رفتار پیوند بین الیاف و بتن باید تعیین شود. بنابراین آزمایشات مختلفی انجام شدند. در این بررسیها قطرهای الیاف با استحکامهای بتن مختلف ترکیب شدند. نمونههای آزمایش در جایی بکار رفتند که آزمایش قبلاَ شرح داده شده است. آزمایشات پیوند در موخشوله فور تکنیک، ویرت شافتاوند، کولتور(HTWK) لایپزیک انجام شدند. برای نعیین استحکام بتن نمونهها 3 مکعب10/10/10cm3 برای هر مخلوط بتن تولید شد و پس از 28 روز قبل از آزمایشات، آماده گردیدند. در مرحله اول الیاف با ضخامت مختلف در ترکیب با استحکامهای بتن بررسی شدند. جدول زیر آزمایشات انجام شده را نشان میدهد.