دسته بندی | هواشناسی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1681 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
پاورپوینت پیش بینی عددی وضع هوادارای 38اسلاید
فهرست مطالب :
تعریف :
- منظور از پیش بینی وضع هوا، چگونگی تغییر وضعیت
فعلی درزمان است.
وضعیت فعلی جو تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تابش، دما
، فشارهوا،باد، رطوبت، ابرناکی و بارندگی است که هریک
ازآنها به نوبه خود تحت تاثیرفرآیندهای پیچیده ای در جو
تغییرمی کند.
درمدل های اولیه پیش بینی عددی وضع هوا، از تقریب های
ساده کننده ای مانند تقریب هیدروستاتیک، حذف امواج صوتی،حذف
امواج گرانی لختی، جو فشارورد و ...استفاده می شد. اما درمدلهای
کنونی بسیاری ازاین تقریب ها کنار گذشته شده است و مدل های
امروزی با دقت بهتری رفتارواقعی جورا شبیه سازی می کنند.
درنتیجه فرآیند پیش بینی عددی، روز به روز پیچیده تر
می شود;
بطوریکه امروزه باجفت شدن مدل های جوی بامدل های
اقیانوسی و همچنین مدل های جوی با مدل های آلودگی
هوا، دانش پیش بینی عددی وضع هوا اززیرمجموعه ای از
دانش های مختلف بهره گیری می کند.
نیومن و فیورتافت
اصول مدل های پیش بینی عددی وضع هوا :
دسته بندی | هواشناسی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1427 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
پاورپوینت باران داری56اسلاید به همراه فایل Word
همه ابرها ذرات آب یا کریستالهای یخ را با خود حمل میکنند، اما این ذرات بسیار کوچکتر از آن هستند که به زمین ببارند. اگر ارتفاع ابرها بیشتر شود ، هوای سردتر ، باعث فشردهتر شدن بخار آب میشود و این ممکن است برای شکل دادن باران ، تگرگ یا برف مناسب باشد. باران آبی است که پس از سرد شدن بخارهای جوی بوجود آمده و بر زمین میریزد. در زبان پهلوی بدان واران (waran) میگفتند.
تحقیقات یک دانشمند و همکارانش نشان میدهد که میتوان مقدار ریزش باران را اندازه گرفت و حتی امیدوارانه با استفاده از اطلاعاتی که شرکتهای تلفن همراه از این افت و خیزها جمع آوری کردهاند، بتوانند مدلهای خیلی دقیقتری برای آب و هوای کره زمین تهیه کنند. اصل پدیده ، چیز تازهای نیست و در واقع همه خیلی خوب میدانند که بارش باران روی مخابره سیگنالهای تلفن همراه تأثیر میگذارد: قطرههای ریز آب موجود در هوا این سیگنالها را ضعیف میکند.
بطور دقیقتر ، این قطرهها بسته به اندازهشان
، شدت فرکانسهای خاصی از سیگنال را کاهش
میدهد و این پدیده ، آنقدر تأثیرگذار است
که در حال حاضر ایستگاههای مخابره امواج تلفن همراه ، بطور خودکار بسته به تغییر شرایط جوی ، شدت سیگنالهایشان را بالا و پایین میبرند. حالا یک دانشمند نشان داده است که این بالا و پایین شدنها حاوی اطلاعات مهمی است که اتفاقاً به درد هم میخورد: او و گروهش توانستند با استفاده از افت و خیزهای مشاهده شده در شدت سیگنالهای مخابرهای بین ایستگاههای شهر در هنگام توفان مقدار بارش باران را هر ۱۵دقیقه محاسبه کنند.
این اطلاعات با اندازه گیری مستقیم ایستگاههای هواشناسی دو شهر مختلف همخوانی قابل قبولی دارد. البته این اولین باری نیست که از شدت سیگنالها چنین استفادهای میشود. پیش از این سیگنالهای دریافتی از ماهوارههای GPS هم برای اندازه گیریهای جوی مورد استفاده قرار گرفته بود: بسته به رطوبت و دمای هوا ، تأخیرهای کوچکی در زمان دریافت سیگنالها مشاهده میشود و این تأخیرها را میتوان به اطلاعات آب و هوایی ترجمه کرد. حتی از خود سیگنالهای تلفن همراه هم قبلاً برای بیرون کشیدن اطلاعات متفاوت استفاده شده بود
دسته بندی | هواشناسی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3411 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
پاورپوینت ابرها داری 30 اسلاید
ابرها
ابرهاتوده های قابل رویت قطرات اب یا بلورهای یخ بوده که در تروپوسفر زمین (پست ترین لایه جو زمین) شناورندو با نیروی باد حرکت می کنند. ابرها از فضا به صورت پوشش سفیدی که کره زمین را احاطه کرده اند قابل رویت هستند.
چگونگی تشکیل ابرها:
ابرها هنگامی تشکیل می شوند که بخار اب بر روی ذرات ریز گردوغبار که در هوا معلقند تقطیرمیشود. این تقطیر (تشکیل ابر) در زمان برخورد هوای گرم و سرد اتفاق می افتد. هنگامی که هوای گرم از یک سمت کوهستان صعود می کند یا هنگامی که بر فراز یک منطقه سرد مانند حجمی از اب خنک حرکت می کند ،خنک می شود. علت این پدیده این است که هوای خنک قادر به حفظ بخاراب کمتری نسبت به هوای گرم بوده واب اضافی به صورت مایع یا یخ فشرده می شود.
انواع ابرها
پیشوندها و پسوندهای مورد استفاده برای توصیف ابرها:
ابرها با توجه به ظاهر و ارتفاعشان درجو شناخته می شوند . برای مثال سیرو(به معنی دسته مو) پیشوندی استکه برای ابرها در ارتفاع بالا(بالای 20000 فوت) استفاده می شود. التو پیشوندی است که برای ابرهای میانی(بین6000 تا 20000 فوت)استفاده میشود. برای ابرها در ارتفاع پائین پیشوندی وجود ندارد. هنگامی که ابرها نزدیک زمین هستند مه نام می گیرند. نیمبو(به معنی باران) پیشوندی است که برای ابرهای با قابلیت بارش استفاده می شود. پسوند نیمبوس نیز همین کاربرد رادارد.کومولو(به معنی توده )به ابرهای انباشته و استارتو(به معنی لایه)به ابرهای پهن،هموار ولایه ای اطلاق می شود.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3619 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 377 |
پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی - روشها و فنون تدریس
بخش اول: یادگیری
فصل اول: نظریه های یادگیری
فصل دوم: الگوهای یادگیری
بخش دوم: ارتباط و تدریس
فصل سوم: ارتباط و اثر آن درفرایند تدریس- یادگیری
فصل چهارم: نظریه های تدریس
بخش سوم : مهارتهای آموزشی پیش از تدریس
فصل پنجم : شناخت و تدوین
هدفهای آموزش
فصل ششم: تحلیل آموزشی
فصل هفتم : محتوا، روش و وسیله
فصل هشتم: تحلیل نظام ارزشیابی و
کاربرد طراحی آموزشی
بخش چهارم فعالیت های آموزشی ضمن تدریس
فصل نهم: الگوهای تدریس
فصل دهم : روشهای تدریس سنتی و متداول
فصل یازدهم: روشهای جدید تدریس
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 53 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 121 |
پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی ودرسی
معرفی ، مسایل برنامه ریزی آموزشی و درسی ــ برنامه ریزی آموزشی و درســــی (مفاهیم و نظریــات) ـــ منابـــع اطلاعــات برای برنامه ریـــــزی درســـی (مبانی برنامه ریزی درسی) ــ اطلاعات درباره جامعه ــ مبانـــی فلسفی برنامه ریزی درســـی ــ اطلاعـــات درباره معرفت و دانش بشری ــ طرح ریزی برنامـــه های درســـی ــ انواع طرح هــای برنامــه درســــی ــ ارزشیابی برنامه های درسی .
هر کدام از این فصــل ها در هر جلســـه با استفـاده از روشــهای مناســــب تدریس برای دانشجویان در ساعات معین تدریس می شود.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 920 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 218 |
پاورپوینت مقدمات تکنولوژی آموزشی
vاین کتاب شامل سه بخش است :
1. بخش اول : تاریخ و مفهوم تکنولوژی آموزشی
در جهان .
2. بخش دوم : آشنایی با طراحی منظم آموزشی .
3 . بخش سوم : معرفی رسانه ها .
vمفهوم تکنولوژی آموزشی
vتعریف تکنولوژی آموزشی
vتعریف سیستم
vسیستم برتر
vنگرش سیستمتیک
vتعریف ارتباط
vانواع مدل ارتباطی و قیاس آنها
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 224 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
پاورپوینت مدیریت آموزش و پرورش کاشان در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
روش میدانی
فصل اول : کلیات
فصل دوم : پیشینه پژوهش
فصل سوم : روش
فصل چهارم : ارائه یافته ها
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3812 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
پاورپوینت فن آوری ارتباطات و اطلاعات و تحولات آموزشی
فهرست
توانمند سازی و برابرسازی
انقلاب نوین آموزشی =
۱- دسترسی به شبکه +
۲- آموزش و پژوهش گروهی +
۳- بسترسازی خلاقیت =
تولید نیروی انسانی خلاق، کارآمد، کارآفرین و مسئول در جامعه برای رقابت جهانی
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 159 |
پاورپوینت شیوه های مطالعه
•روش های طبقه بندی مطالب خواندنی به قصد حفظ و یادآوری در آینده و روش و نحوه یادداشت برداری و مرور مطالب نیز به طور مفصل آمده است . •هدف های افزایش سرعت مطالعه به قصد یادگیری خلاق ، توسعه اقتصادی صرفه جویی دروقت ، تفکر و تعقل ، توسعه فرهنگی و غیره ، به عنوان هدف نهایی یادگیری روشهای مطالعه شرح داده شده است •
•جایگاه درس شیوه های مطالعه در مجموعه درس های کتابداری : •دانشجویان رشته کتابداری با توجه به شرایط کاری که در آینده با آن رو برو هستند ، یعنی کار در محیط انواع کتابخانه ها ، لازم است ضمن یادگیری فنون و روش های مطالعه صحیح برای مطالعه هر چه بیشتری مطالب درسی ، توانایی آموزش این روش ها را به مراجعه کنندگان به کتابخانه به ویژه کتابخانه های کودک و نوجوان و آموزشگاهی داشته باشند .
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 419 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 241 |
پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی 241 اسلاید
پاورپوینت روشهای ارزشیابی آموزشی
فرمت:پاورپوینت
تعداد اسلاید :241 اسلاید
دانشجویان رشته علوم تربیتی پس از مطالعه مطالب این درس
.1با روند تکوینی ارزشیابی آموزشی آشنا می شوند.
.2الگوهای مختلف ارزشیابی را مورد بررسی قرار می دهند.
.3رابطه ارزشیابی را مورد بررسی قرار می دهند
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 419 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 307 |
پاورپوینت آموزش وپرورش تطبیقی 307 اسلاید
پاورپوینت آموزش وپرورش تطبیقی
فرمت فایل : پاورپوینت
تعداد اسلاید : 307 اسلاید
گفتار اول: تعریف وفواید مطالعات تطبیقی در زمینه آموزش و
پرورش وتاریخ و سیر تحول آن.
گفتار دوم: اصطلاحات ومفاهیم کلیدی در ارتباط با مطالعات آموزش و
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2764 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
پاورپوینت آموزش و پرورش و توسعه به همراه فایلWord
چکیده:
انسان، موجود آراسته به خرد،توانمنداست تامرزهای اندیشه رادرنوردد،جهانی رابه خدمت خویش گمارد وبه مرتبه خلیفه اللهی راه یابد.دراین میان رسالت کسانی که وظیفه تعلیم وتربیت اورابر عهده دارند تا به سرچشمه فضیلت رهنمون گردد بسیارسنگین است. نهادآموزش و پرورش باسرمایه های بی بدیل که دراختیاردارد،بازتابان علم،اخلاق و ارزش برای افراد است.بنابراین لازم است که تمامی تلاشهابه اصلاح ماهیت ونحوه عملکرداین سازمان به منظوردستیابی به شیوه های مطلوب فراگیری معطوف گردد.
استاندارد سازی نیروی انسانی درآموزش وپرورش گامی موثروارزشمنددرراه رسیدن به این هدف می باشدوکارآمدترین روش دستیابی به استانداردها،بهره مندی ازراهکاریی است که دین مقدس اسلام ارائه می نماید.
واژگان کلیدی:
منابع انسانی،مدیریت منابع انسانی،کارمندان،تعلیم وتربیت،انسان،آموزش و پرورش، اسلام، استاندارد.
سخن آغازین:
انسان یگانه وجودقابل درهستی(1) وصاحب مقام عقل،خاسته ازوجودواجب وبازرونده به سوی اوست.(2) احدی الثقلین وسرچشمه علم ومعرفت ازاوتجلی می یابد(3) ونمایشگربرترین و کاملترین وجودهستی است.تحقق بخش فلسفه آفرینش(4) ،زبده وعصاره عالم ودرخوددارنده جهان ماده ومعنی است،خزانه علوم ومظهرتام«علم آدم الأسماءکلها»(5) ودارای مقام جانشینی الهی.(6)
واین انسان کمال خواه است وکمال دوست،پاک نهادوگریزان ازآلودگی ها،ضابطه پذیرو قانونمند،یادگیرنده وتربیت پذیر،راه جوی،راه رو وراهبرخواه،جویای معرفت وپویای راه فلاح ورستگاری.
اونفخه ای ازروح خداونداست(7) بااستعدادی وافروتوانمندی های گوناگون که بارسنگین امانت پروردگاررابردوش دارد.(8)
انسان دارای مشخصه اراده واختیار(9) است که ازجانب خداوندسبحان به اوافاضه شده ودر پرتواین این موهبت الهی بابهره مندی ازنیروی اندیشه درمسیرترقی وتکامل قدم نهاده وبا اراده قوی نیروهای خدادادی راکه دروجودش خفته ونهفته است به خیزش وا می دارد.اودراین جهان برای به بارنشاندن استعدادبی پایان خودزمان چندانی دراختیار ندارد. بنابراین توجه به اووآنکه اورامی پرواندبسیارضرورمی نماید.
هیچ بخردی برخودروانمی داردکه دراین مهم به دیده تردیدبنگرد،همگی مامعترفیم که افراد بشربسیارتواناتروکاراترازآنندکه رخ می نمایانند.
هرانسانی درگذران عمرخودپاره قابل توجهی ازآن رادرمدرسه به سرمی بردونهادی مقدس ووالابه نام آموزش وپرورش عهده دارتعلیم وتربیت اومی باشدتادرجه درجه پلکان معرفت رادرنوردد؛ به رشدوبالندگی دست یافته ونهال آدمیتش برومندگردد.این نهاد با طیف وسیعی ازانسانها درقالب کودک،نوجوان وجوان با استعدادهای وافر وسرشارمواجه است که توانمندنددرپرتوتعالیم معلمان وادب پروران شایسته وفرهیخته سرنوشت جدیدی را برای جامعه وتاریخ خودرقم زنند.
مسئولیت نظام آموزش اسلامی آن است که نیروهای لازم رابه منظوررساندن جامعه به هدف انبیاء تربیت نماید.مسلماً برای رسیدن به این هدف بایستی دستورالعملهایی ارائه شود که برپایه دیدگاه مکتب وحی وآموزه های پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) وسخنان گوهرمندمعصومین(علیه السلام) باشد که به انسان به عنوان موجودی الهی نظرمی افکنند.
درباره استانداردمنابع انسانی به ویژه درنظام تربیتی جمهوری اسلامی ایران سخن بسیار است.این نوشتارمی کوشدتاباتأکیدبرنگرش انسان شناختی اسلام ضرورتهایی راکه در تدوین استانداردهای منابع انسانی کشوربایسته توجه است خاطرنشان کند.
به نظرنگارنده اصول استانداردهای آموزشی وپرورشی رامی توان ازدرون متون دینی به دست آورد.استانداردهایی که قلمرووکاربردی بسیارگسترده دارند،نیازبه تصحیح وبازنگری ندارند،زیراکه مصون ازخطاواشتباه اند.البته نیازمندشکوفایی وزنده گردانیدن می باشندو اگرتلاش دست اندرکاران تعلیم وتربیت چون نهادآموزش وپرورش، خانواده، حکومت و جامعه درقالب همین اصول باشدارائه استانداردمناسب برای هرمنطقه ازکشور اسلامی با تنوع زیست محیطی وفرهنگهاوتنوع نیازهاوتهیه ابعادکمیتی واستانداردهای کالبدیدرهرمکان کاردشواری نخواهدبود.
درپایان به برخی ازاین اصول استانداردی اشاره خواهدشد.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 84 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
پاورپوینت اهداف اساسی طرح ارزشیابی توصیفی
طرح ارزشیابی توصیفی در عمل در سطح ستادی مداخله ای در هیچ یک از عناصر برنامه ریزی درسی ننموده است.البته این به معنی عدم تغیییر عناصر برنامه درسی مقطع ابتدایی در سال های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی نیست.برای نمونه در کتاب های فارسی ،قران و علوم دبستان در سال های اخیر تغییراتی صورت گرفته اما این تغییرات در ارتباط و هماهنگ با طرح ارزشیابی توصیفی نبوده است.در سطح صفی ازطریق طرح ارزشیابی توصیفی مداخله هایی در فعالیت های دو عنصر معلم و دانش آموز صورت گرفته است.اما مجریان طرح ارزشیابی توصیفی همان کتاب درسی(نماینده نظام برنامه درسی در مدرسه ) را به دانش آموزان تعلیم داده اند که غیر مجریان این طرح به سایر دانش آموزان! واقعیت این است که طرح ارزشیابی توصیفی خود را با کتاب های درسی تطبیق داده است.ادعای این مقاله آن است که با در نظر گرفتن اهداف اعلام شده برای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارک رسمی طرح ،مداخله های انجام شده در سطوح ستادی و صفی ناکافی،غیر نظامند وغیرکارکردی بوده است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 319 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 318 |
پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی 318 اسلاید
هدف کلی:
آشنائی با تعریف آزمون ، اندازه گیری وارزشیابی در آموزش وپرورش وروانشناسی وانواع آزمونهای روانی وپرورشی وانواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.
باتوجه به این که صفات و ویژگیها دراین علوم کیفی است به جهت اندازه گیری آنهاوتبدیل به داده های کمی به ابزار اندازه گیری نیاز دارد که مهمترین آنها عبارتند از :
آزمون ، مشاهده ، مصاحبه ، پرسشنامه
بطور کلی به دو دسته آزمونهای توانایی وآزمونهای عاطفی تقسیم می شوند.
هر یک از این آزمونها دارای تقسیماتی است که به صورت نمودار نشان داده می شود.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3601 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 221 |
پاورپوینت اصول و مبانی آموزش و پرورش
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 598 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 293 |
پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 959 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
پاورپوینت ارزشیابی تکوینی
این پاورپوینت جامع وکامل است که دارای 30اسلاید زیبا وشیک می باشد
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
پاورپوبنت انواع ارزشیابی
vسطحی سنجی
vاعتبار و روایی اندک
vاندازه گیری کمّی و غیر مستقیم
vمغالطه ی هدف و وسیله
vمغالطه ی جزء و کل
vاضطراب امتحان
vفشار نهادی برای کسب نمره
vایجاد رقابت نا مطلوب
vامتحان ابزار تهدید و ارعاب
vحذف یا کاهش خلاقیت
vتقلّب
vایجاد نگرش منفی نسبت به درس و مدرسه
vیادگیری نتیجه مدار
دسته بندی | آمار |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 656 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
پاورپوینت آمار ثبت احوال
اداره ثبت احوال که یکی از ادارات کشور محسوب می شود خدمات فراوانی به مردم ارائه می دهد که می توان از وظاف آنها: باطل کردن و گرفتن شناسنامه، صدور شناسنامه المثنی، عکس دارکردن و… را نام برد و در این میان در سطح دنیا میلیونها هزار نفر از بین می روند و متولد می شوند که باید شناسنامه افراد مرده را باطل و برای نوزادان به دنیا آمده شناسنامه صادر گردد
دسته بندی | علوم پایه |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 475 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
پاورپوینت وضعیت تحصیلی بعضی از دانش آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی
دراین پروژه ما به بررسی و مقایسه وضعیت تحصیلی بعضی از دانش آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی درسطح شهرستان کرده ایم که این بررسی و مقایسه درغالب چند جدول فراوانی و نمودار تقدیم شما گردیده است دراین پروژه به بررسی معدل دانش آموزن :برای ورود به رشته انسانی معدل دانش آموزان درسال دوم دبیرستان مشوق این دانش آموزان و اینکه چه رشته ای اولین اولویت بوده اگر رشته تحصیل دهنده دراین پروژه پرسش هایی اینگونه طرح شده و پاسخ آنها همانطورکه دربالا گفته شده درغالب چند جدول و نمودار آمده است که این جدول ها و نمودارها در صفحات بعد ارائه شده است0
سئوالات پرسیده شده :
1- جنس؟
2- معدل شما در سال دوم دبیرستان رشته انسانی چقدر است ؟
3- معدل شما برای ورود به رشته انسانی چقدر بوده است ؟
4- رشته انسانی چندمین اولویت در کارنامه تحصیلی شما بوده است ؟
5- چه رشته ی اولین اولویت در کارنامه شما بوده است ؟
6- چه کسی مشوق شما برای ورود به این رشته بوده است ؟
7- پس از فارغ التحصیل شدن از رشتة انسانی تمایل به چه شغلی دارید؟
دسته بندی | ریاضی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 435 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
پاورپوینت نمرات درس های کلاس های دوم ریاضی فیزیک و دوم تجربی دبیرستان عطار
و دوم تجربی دبیرستان عطار دارای 44 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد قسمتی از متن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید.
داده ها: 14 – 20 – 20 - 20 – 17 – 20 – 16 – 20 – 7 = نمرات ریاضی
کلاس 201 و202
تعداد داده ها=36
12 – 17 – 18 – 15 – 14 – 7 – 17 - 17 – 10
13 – 10 – 10 – 9 – 10 - 13 – 20 – 6 – 8
20- 18 – 14 - 7 – 6 – 20 – 7 – 13 - 10
12 – 20 – 20 -17 -14 -17 -17 - 20 - 8 =نمرات فیزیک
کلاس 201و202
تعداد داده ها=36
10 – 19 – 15 – 12 – 13 – 10 – 18 – 15 -7
9 – 10 -13 – 12 – 10 – 10 – 12 – 8 – 9
15 – 16 – 9 – 8 – 7 – 14 – 6 -11 - 11
دسته بندی داده ها و جدول فراوانی:
دامنه تغییرات: R=b-a
دامنه تغییرات نمرات ریاضی R=20-6=14 =>R=14
دامنه تغییرات نمرات فیزیک R=20-6=14 =>R=14
ppt: نوع فایل
سایز:408 KB
تعداد اسلاید:44
دسته بندی | ریاضی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 24 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
پاورپوینت گراف
تعریف
•گراف بدون جهت Undirected graph
•گراف جهت دار Directed graph
•گراف چند یالیMulti-graph
•گراف کاملComplete Graph
•گراف ساده Simple graph
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 120 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 506 |
پاورپوینت منطق الطیر عطار
درس منطق الطیر عطار ( نظم 4 بخش 3 ) از دروس پایۀ دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است.
آشنایی با زندگی عطار، کتاب منطق الطیر و تمثیل
شرح ابیات مشکل فصل های دوم تا هشتم
آشنایی با عذرهای پرندگانی که هر کدام ممثل طبقه یی از مردم هستند.
آشنایی با بی پایه بودن عذرها در راه شناخت حقیقت
آشنایی با داستان شیخ صنعان
آشنایی با هفت وادی سیر و سلوک یا شناخت حق
آشنا شدن با تفکر و اصطلاحات عرفانی
دسته بندی | زبان های خارجی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 66 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 162 |
پاورپوینت مقدمات زبانشناسی
هدف کلی این درس آشنایی با انواع زبانهای دنیا و چگونگی پیوند و ارتباط آن زبانها با همدیگر و بررسی و شناسایی قانون حاکم بر تحول و تغییر زبانهای دنیا، از جمله زبان فارسی.
زبانشناسی چیست؟
زبانشناسی دانش شناخت و بررسی زبان بهروش علمی است.
در مطالعات زبانشناسی آنچه اهمیت بیشتری دارد ارائة فرضیات نیست بلکه سنجش این فرضیهها با پدیدههای زبانی و توصیف آنهاست.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 105 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 166 |
پاورپوینت معرفی و راهنمایی کلی طرح درس «بدیع» و جایگاه آن در میان درسهای دیگر
در این درس نخست به تعریف بدیع لفظی و معنوی میپردازیم و بعد به موضوعات مربوط به آرایش کلام ادبی اعم از تشبیه، سجع، تکرار، تمثیل و... به گونهای که «دانشجویان عزیز بتوانند با یادگیری آنها، مصداق آنها را در متون ادبی بیابند.
بدیع مطالعه در ابزار و شگردها و فنونی است که باعث ایجاد موسیقی کلام میشوند (در نثر) و یا موسیقی کلام را افزونتر میکنند (در شعر)
بدیع بررسی و شناخت ابزار و شیوههایی است که به وسیلة آنها در بین اجزاء کلام تناسبات و روابط خاصی به وجود میآید.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 65 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 155 |
پاورپوینت معانی و بیان 2
•آشنایی با مباحث بنیادی علم بیان از قبیل مجاز، تشبیه، استعاره، کنایه و مسائل نوین بلاغت امروزی از قبیل سمبل، تمثیل، اسطوره، آرکی تایپ
•- توضیح سبک ادبی
•2- توضیح موضوع علم بیان
•3- تعریف علم بیان
•4- توضیح ادای معنای واحد به طرق مختلف
•5- ذکر فایده علم بیان
•6- شناخت قرینه و اقسام آن
•7- توضیح متدولوژی ادبیات
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 76 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 149 |
پاورپوینت مسعود سعد سلمان
-آشنایی با زندگی وجنبه های ادبی ،اشعارو اندیشه مسعود سعد سلمان
-خواندن صحیح اشعار برگزیده مسعودسعد سلمان را بادر نظر گرفتن
ضوابط دستوری
- تشخیص معادل امروزی لغات ، ترکیبات واصطلاحات به کار رفته در اشعار
- تشخیص آرایه های به کار رفته در اشعار مسعود سعد .
- تشخیص وزن اشعار .
- معنی کردن اشعار به زبان فارسی امروزی .
- درک اندیشه های مسعود سعد وانعکاس مسائلاجتماعی -
وتاریخی در اشعار او .
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 209 |
پاورپوینت مرجع شناسی و روش تحقیق -رشته زبان و ادبیات فارسی
مقدمه: مرجع شناسی نه هنر است و نه علم، بلکه وسیله ای است در شناخت سوابق موضوع و چگونگی رسیدن به سوابق موضوع. نه روش خاصی دارد، نه قواعد طبقه بندی شده ای، اما به مرجع شناسی نیاز دارد.
در هنگام مطالعه به اشکالات عام (معنی واژه، نام خاص شخص یا مکان، اصطلاح ادبی، فلسفی) یا موضوعات خاص (سبک، وزن، صنایع لفظی و بدیهی ...) روبرو می شویم، که این مشکلات با مراجعه به افراد متخصص و کتاب های مرجع حل می شود.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 223 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 561 |
پاورپوینت گزیدۀ قصاید خاقانی
آشنایی کلی با زندگی، شعر و سبک شاعری خاقانی
مابین سالهای 500 تا 528 ه. ق. کودکی پای به حیات گذاشت که نام او را ابراهیم گذاشتند. پدرش نجیب الدین، نجاری بیش نبود و مادرش کنیزی طباخ از رومیان مسیحی که بعداً مسلمان شده بود و جدّش جولاهه. با وجود چنین خاندان بی نام و نشان هنوز بیست سالش نشده بود که به یکی از شاعران ممتاز عصر خود تبدیل شد و آنچنان شهرت و محبوبیتی به دست آورد که همۀ شاهان پدر بی نام و نشان او را فراموش کردند و در دربارهای خود پذیرای وجود وی شدند. »»
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 71 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 166 |
پاورپوینت کلیله و دمنه 1
•هدف کلی این درس آشنایی با نثر مصنوع در زبان فارسی است که با کلیله و دمنه آغاز می شود و در قرنهای بعدی تحوّل می یابد. اهداف دیگر این درس عبارتند از: آشنا شدن با نثر دورۀ دوم غزنویان و سلاجقه از طریق آشنایی با شیوه نگارش این کتاب، درک و دریافت مضامین و مفاهیم آن و آموختن لغات، ترکیبات، امثال و خصایص دستوری.
درس کلیله و دمنه در دو قسمت و برای چهار واحد درسی تدوین شده است و از دروس پایۀ دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی می باشد. در این کتاب قسمت اول مطالعه می شود.
•
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 64 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 225 |
پاورپوینت قواعد عربی - 3
علم نحو:
علم نحو علمی است که از حالات اواخر کلمات هنگام ترکیب کلمه ای با کلمه ی دیگر بحث می کند. موضوع علم نحو، کلمه و کلام است.
کلمه لفظی است که وضعا دال بر معنی است و لفظ عبارت است ازچیزی که منطوق انسان است. لفظ مستعمل را کلمه گویند .
کلام لفظی است مرکب از دو یا چند کلمه که نسبتی بین آنها برقرار باشد.
معرب و مبنی:
کلمه وقتی که با کلمه ی دیگر ترکیب می شود از نظر حالت آخر آن بر 2 قسم است :
- یک قسم از کلمه آخرش هم از لحاظ حرکت و هم ازلحاظ حرف بر یک حالت ثابت می ماند که آن را مبنی می گویند.
- یک قسم دیگر آخرش یا از لحاظ حرکت ویا از لحاظ حرف متغیر است که آن را معرب می خوانند.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 80 |
پاورپوینت قرائت عربی (1) رشته زبان و ادبیات فارسی
آشنایی با عبارات و ابیات عربی به منظور درک معنی و مفهوم کلمات و عبارات متون فارسی، زیرا علاوه بر قرآن کریم و احادیث، بسیاری از آثار دینی و ادبی ما به زبان عربی است.
آیاتی از قرآن کریم، احادیث و روایات شامل سخنان حضرت رسول الله (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، امام حسین (ع)، امام زین العابدین (ع)، امام محمدباقر (ع)، امام صادق (ع) و سخنان حکمت آمیز امامان شیعه.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 82 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 206 |
پاورپوینت فارسی عمومی
هدف همه درسها آنست که دانشجو بتواند
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 111 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 186 |
پاورپوینت سبک شناسی (2) نثر
هدف کلی از درس سبک شناسی نثر آشنایی دانشجو با دوره های مختلف سبکی نثرفارسی،انواع نثرومختصات سبکی آن است، به
نحوی که دانشجو بتواندپس ازآموختن کل مطالب کتاب،انواع نثر فارسی را به نحو مستدلی مشخص کند و آثارمعروف نثرهردوره را بشناسد.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 71 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 133 |
پاورپوینت رودکی و منوچهری
1.اشعار رودکی را به طور صحیح بخوانید .
2 . لغات موجود در اشعار رادقیقا معنی کند .
3. آیات واحادیث به کار رفته در اشعار را بداند وتعیین کند .
4. اشعار را به فارسی صحیح معنی کند .
5. درباره آرایه های لفظی ومعنوی اشعار توضیح بدهد .
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 165 |
پاورپوینت دستور زبان فارسی2
دستورزبان
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 99 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
پاورپوینت درس عروض و قافیه
معرفی طرح درس
درس عروض و قافیه از دروس تخصصی رشته زبان و ادبیات فارسی است که آموختن آن برای شناخت فنون و شگردهای وزن و قافیه ضروری است.
جایگاه درس
برای دانشجویانی که می خواهند در زمینه ادبیات تبحر و تخصصی بیابند آموزش عروض و قافیه از واجبات است .
شعر فارسی کلامی آهنگین است و عروض علمی است که از آهنگهای متنوع شعر فارسی بحث می کند.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 179 |
پاورپوینت تاریخ زبان فارسی
معرفی و راهنمایی کلی طرح درس «تاریخ زبان فارسی» و جایگاه آن در میان درسهای دیگر: هدف کلی این درس آشنایی با تاریخ تحول زبان و بررسی دورههای تاریخی زبان فارسی در سه دورة مستقل فارسی باستان، فارسی میانه و فارسی جدید (نو).
در این درس با بررسی و مقایسة زبانهای ایران قبل از اسلام و تحولات آنها و چگونگی تحول و پیدایش فارسی بعد از اسلام بررسی میشود.
زبان امری اجتماعی و وسیلهای است برای برطرف کردن نیاز افراد جامعه به برقراری ارتباط با یکدیگر و تفهیم و تفاهم.
تغییراتی که در زبان رخ میدهد تصادفی و اتفاقی نیست بلکه تابع قوانین و قواعد معینی است و به همین دلیل، با اینکه هر زبانی از صورت اصلی خود بسیار دور شده است، میتوان رابطة آن را با اصل و با زبانهای دیگری که از آن منشعب شدهاند تشخیص داد.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 54 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 166 |
پاورپوینت تاریخ ادبیات ایران 1
هدف کلی این درس آشنایی با ادبیات و تاریخ آن از زمان پیدایش آثار مربوط به آن تا قرن چهارم هجری است. موضوع اصلی این درس تعریف و هدف ادبیات و تاریخ پیدایش آن و بررسی انواع متون ادبی هر دورة تاریخی و پیدا کردن قانون حاکم بر چگونگی پیدایش و تحول آثار ادب فارسی.
ادب به همة افعال پسندیدهای گفته میشود که از نفس صادر میگردد و فرق آن با اخلاق در این است که اخلاق، هم به افعال پسندیده و هم به افعال ناپسند اطلاق میگردد.
از دیرباز فنون مربوط به ادب را فنون ادبیه یا علوم ادبیه گفتهاند و مجموع فنون ادبیه را ادبیات نام دادهاند. قدما در تعداد فنون ادبی اختلاف دارند. بعضی آن را هشت فن و برخی بیشتر دانستهاند.
دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 198 |
پاورپوینت آشنایی با علوم قرآنی
هدف کلی :
آشنایی دانشجویان ولو به اختصار نسبت به مفاهیم مختلفی که در فهم و تفسیر قرآن مجید به عنوان کتاب دینی مسلمانان لازم است و همچنین علومی که می توان به کمک آن به فهم بیشتر قرآن مجید پرداخت .
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 71 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 165 |
پاورپوینت انواع ادبی
انواع ادبی در ردیف سبکشناسی و نقد ادبی یکی از اقسام جدید علوم ادبی است. موضوع اصلی آن طبقهبندی کردن آثار ادبی از نظر ماده و صورت در گروههای محدود و مشخصی است.
در انواع ادبی این پرسش مطرح است که آیا هر اثر ادبی برای خود وجود مجزا و مستقلی دارد و یا میتوان بین گروههایی از آنها ارتباط و تشابهی یافت.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1602 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش بیولوژیکی
نخستین منظورازکنترل بیولوژیکی کاهش آلودگی گیاهان هرزدرسطحی غیراقتصادی lاست.این منظور بابکارگیری مستقیم یا غیر مستقیم موجودات زنده ای مانند گیاهان زراعی،انگلها،شکارگرهاوعوامل بیماریزا برآورده می شود. lکنترل بیولوژیکی شامل دو روش اصلی است: 1)استفاده ازرقابت گیاه زراعی و گیاه هرز، 2)استفاده از انگل،شکارگر و عوامل بیماریزا.
lدر این روش برای جلوگیری،کنترل یا کاهش استقرار گیاه هرز از استعدادهای تغییر پذیرگیاه مانند رشد،عادتها،سازشها و توانایی رقابت گیاهان هرز استفاده می شود.گیاه lماده ای زنده و دارای فعالیتهای زیست شناختی است،بنابراین رقابت آن با گیاه دیگر به عنوان یکی از روشهای بیولوژیکی مورد بحث قرار می گیرد.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 229 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
پاورپوینت یونجه
•ظاهراً ارزش یافتن گیاهان علوفه ای همزمان بااهلی کردن حیوانان وحشی بوده است.هرچه بشر بیشتر به فراورده های دامی احتیاج پیدا می کرد اهمیت اقتصادی نباتات علوفه ای بارزتر می شد. تا آنجا که این بخش امروز در زراعت اساسی ترین قسمتها راتشکیل میدهد وشناسائی آن همانطور که گفته شد بااستفاده از حیونانات شروع می شود.
•تاریخ کشت یونجه به دوران مادها وهخامنشی ها می رسد.این علوفه درموقع حمله خشایارشاه ازایران به یونان برده شد واز آنجا به ایتالیا وبالاخره سایر کشورهای اروپایی منتقل گردید. •یونجه در دوره سلسله ماد ها جزو علوفه اسب محسوب می شد بهمین جهت ریشه گیاه شناسی آن Hema media که به معنی مادها می باشد .
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 7855 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 78 |
پاورپوینت نازل سمپاشها
•نازل دارای روزنه کوچکی است که محلول سم ازآن با فشـــارعبور کرده وبه قطرات کوچک شکسته شده وبعدازطی فاصله ای کوتاه روی یک سطح پراکنده می شود . •پخش قطرات سم بیشتر توسط جریان باد صورت می گیرد. •مقدار محلول سمپاشی شده نسبت به نازل سنجیده می شود . •نازل ازمهمـترین قسـمتهای دسـتگاه سمپاشی می باشـدکه اغلب به آن توجهی نمی شود . •نازل برای ایجاد یک طیف خاص از قطرات(از نظر اندازه)طراحی شـده اند. •کیفیت سمپاشی در سر نازلها شکل می گیرد. • • •
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1104 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
پاورپوینت معرفی برخی از گیاهان
ایار سلام زرد nCyperus esculentus nYellow nutsedge nگیاهی است دائمی به ارتفاع 30 تا 60 سانتی متر که توسط بذر، ریزوم و غده یا بنه تکثیر می شود. دارای ساقه های سه گوش سخت و توپر است. برگها باریک و کشیده با رگبرگ موازی، سطح فوقانی برگها شیاردار یا دارای فرو رفتگی است. غلافها به هم پیوسته یا بدون شکاف. گل آذی
علف باغ nDactylis glomerata nOrchard grass nگیاهی است دائمی، بصورت ایستا، به ارتفاع 60 تا 120 سانتی متر که توسط بذر تکثیر می شود. دارای ساقه های متراکم، صاف و بدون کرک است. برگها باریک و نوک تیز بدون کرک به رنگ سبز مایل به آبی با حاشیه چین خورده یا موج دار، دارای زبانک بزرگ غشایی و بدون گوشوارک اس
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 900 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
پاورپوینت کامل وجامع مرغ بندواش
گیاهی است چندساله و چهار کربنه که توسط بذر،ریزوم و استولون تکثیر می یابد.از خانواده poaceae که به ان پنجه مرغی و بندواش نیز می گویند.علفی با ریزومهای فلسی که قسمتهای هوایی از ریزوم ها خارج میشود و زمین را مثل چمن میپوشاند این گیاه در برابر لگدکوبیها مقاومت زیادی دارد.ارتفاع ساقه های مرغ بین10تا30سانتیمتر و طول برگهای ان به10تا20سانتیمتر میرسد.برگها به رنگ خاکستری تا سبز مایل به ابی هستند.
گل آذین پنجه مرغی سنبله چندتایی به طول14تا30سانتیمتر است که حاوی4تا6سنبله متصل به هم بوده که در قسمت انتهایی ساقه قرار دارند.بذر این گیاه بسیار کوچک است.در هر کیلوگرم بذر مرغ بین3میلیون تا4میلیون و گاهی تا بیش از این مقدار دانه وجود دارد قدرت جوانه زدن بذر مرغ غالباً ضعیف است
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1464 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
پاورپوینت کامل وجامع مدیریت علف های هرز
کشت آسان
منبع غذایی اصلی انسان
توانایی تطابق وسازگاری بالا در مناطق مختلف
مهمترین محصول کشاورزی ازنظرتولیدوسطح زیرکشت
توانایی تولید عملکرد بالا
گیاهی است که درمکانی غیر از مکان اصلی خود یا در جای نا خواسته رشد کرده است. در محصولات رشد می کنند و به آنهاخسارت می نند. نسبت به علفکشها مقاوم می شوند. در زیستگاههای تخریب شده مستقر می شوند. از نظر اقتصادی ارزش چندانی ندارند. بافعالیتهای انسان درمکانها یا زمانهای خاص دخالت میکنند.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1602 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
پاورپوینت کامل وجامع مبارزه بیولوژیکی علف های هرز
نخستین منظورازکنترل بیولوژیکی کاهش آلودگی گیاهان هرزدرسطحی غیراقتصادی lاست.این منظور بابکارگیری مستقیم یا غیر مستقیم موجودات زنده ای مانند گیاهان زراعی،انگلها،شکارگرهاوعوامل بیماریزا برآورده می شود. lکنترل بیولوژیکی شامل دو روش اصلی است: 1)استفاده ازرقابت گیاه زراعی و گیاه هرز، 2)استفاده از انگل،شکارگر و عوامل بیماریزا.
lدر این روش برای جلوگیری،کنترل یا کاهش استقرار گیاه هرز از استعدادهای تغییر پذیرگیاه مانند رشد،عادتها،سازشها و توانایی رقابت گیاهان هرز استفاده می شود.گیاه lماده ای زنده و دارای فعالیتهای زیست شناختی است،بنابراین رقابت آن با گیاه دیگر به عنوان یکی از روشهای بیولوژیکی مورد بحث قرار می گیرد.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1687 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
پاورپوینت کامل وجامع ماشین های کشاورزی 2
ماشینهای تراش گروه TC تولیدی در ماشین سازی تبریز گستره وسیع نیازهای کشور را به این نوع از ماشین آلات پوشش می دهند. استفاده از بستر مایل در استراکچر اصلی ماشین ، به کارگیری دقت های عالی در ساخت قطعات و مجموعه های تشکیل دهنده آن،مراعات آخرین استانداردهای صنعت ماشین سازی در تمام مراحل ساخت اعم از طراحی،تولید و مونتاژ نهایی موجب گردیده است که از ابتدای معرفی این گروه از ماشین آلات تراش سی ان سی به بازار از استقبال وسیع خریداران و استفاده کنندگان بررخوردار شوند.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1181 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 66 |
پاورپوینت کامل وجامع ماشین های برداشت چغندر قند
•تکامل ماشین های برداشت چغندرقند در کشور های پیشرفته به قدری با موفقیت همراه بوده است که امروزه کمتر کشاورزی است که چغندقند کشت نماید اما فاقد یکی از انواع ماشین های برداشت این محصول باشد . حتی کشاورزانی که فقط چند هکتار محصول چغندرقند می کارند نیز می توانند مالک یک ماشین برداشت چغندرقند به نیروی کارگری زیادی نیاز دارد ، گواینکه طوقه زدن ها و چغندرقند کن هایی وجود دارند که می توانند تا حدودی برداشت با دست راآسانتر کنند . اصولا ماشین های برداشت چغندرقند امروزی ، از تکامل همین طوقه زن ها و چغندرکنهای ساده به وجود آمده اند